Avregistrerad clion Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 HMMMMMM När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 Wasabi Crackers inhandlade på Lidl mmmm aroy aroy, smakade av med en 2-taktare från pripps.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 lika stökigt min vän När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 lika stökigt min vän Bygger om hemma.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 Bygger om hemma.. FORTFARANDE på skrivbordet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 Wasabi Crackers inhandlade på Lidl mmmm aroy aroy, smakade av med en 2-taktare från pripps.. Säkerligen inte så dumt... alkoholfritt hemma hos mig... ölen blev kvar på jobbet... men nýgräddad maräng, varma egenplockade hjortron och vaniljglass fick ju en på lite bättre humör "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 Du ska alltid va värst Enis penis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Maja Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 Idag har vi ätit Kålpudding med lingonsylt, kokt potatis och brunsås. Till det ett glas kallt vatten med en matsked äppelcidervinäger. Efterrätt färsk frukt; Viktoriaplommon och saftigt Mio-äpple. Ikväll kokt kronärtskocka, en bit bröd från ett bageri, kex, ost och 1 glas rött vin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 Käkade fiskpinnar idag och ostmacka gott ingen bild men hur kul ser fiskpinnar + potatismos och en näve gröna ärter ut? dricker bubbelvattten till det. Det här lät ju lite illa Citat [säkerligen inte så dumt... alkoholfritt hemma hos mig... ölen blev kvar på jobbet... men nýgräddad maräng, varma egenplockade hjortron och vaniljglass fick ju en på lite bättre humör/quote] På det goa nittiotalet så hände det ju att man hade en skvätt öl med sig på jobbet men nu för tiden så är det inte politiskt korrekt. Jag är fabriksarbetare och den dumma arbetsgivaren vill att man är på alerten så släpar man med sig öl så kan man ligga dåligt till Tillbax till ämnet Mat till currywurst så äter man pommes frites och ketchup grillad/stekt currywurst är godast Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Hejsan Tja...om det nu kan vara så stort intresse i detta, vad jag åt idag så är det väl lika bra att jag tar allt från början. Jag vaknade omkring 07.00. Sedan blev det en massa morgon bestyr med Jennifer, osv...men, men. Jag började med att äta en tallrik fil, Skånemejeriers. Sedan blev det 2 (två) skivor rostat bröd med ost på. Till detta ett glas mjölk och sedan kaffe. Därefter, under hela förmiddagen drack jag kaffe, Zoegas Skånerost, utan kaffegök. Det blev tid för lunch. Just idag blev det tal om lunch i min ordinarie kvällsrestaurang så jag kände mig lite vilsen. Tydligen hade man arrangerat lunchen så att man fick själva gå fram och plocka bestick, glas med mera på sin bricka.något jag inte är van vid. Men jag var tvungen att hålla god min eftersom jag hade en förtjusande dam i mitt sällskap. Som tur var så var det en känd servitör som stod där bakom disken där jag så gott som aldrig satt min fot, trots att jag är stamgäst på denna restaurang. Fast då på kvällarna, som tidigare antytts. Han ledsagade mig, med glimten i ögat, så att jag ändå slapp tappa ansiktet för denna absolut förtjusande, unga dam!! För att på något sätt återvända till själva frågan i denna tråd, så åt vi strimlad biff i någon slags sås.som var förbenat god... Säg den saga som varar för evigt...damen var tvungen att ge sig iväg...och mitt nästa mål blev faktiskt inte förrän bortåt 21.00 på kvällen. Då stekte jag mig, och Jennifer, varsin god pepparbiff..och till det hade vi pommes och bernaise sås. För att vara ärlig, så slank det ner en och annan trea Skåne också!!! God mat och dryck är ett av mina nöjen. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Idag har vi ätit Kålpudding med lingonsylt, kokt potatis och brunsås. Till det ett glas kallt vatten med en matsked äppelcidervinäger. Efterrätt färsk frukt; Viktoriaplommon och saftigt Mio-äpple. Ikväll kokt kronärtskocka, en bit bröd från ett bageri, kex, ost och 1 glas rött vin. Det är till att banta ser jag.Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
grunx Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 morgonkaffe flingor på jobbet kaffe flingor på jobbet kaffe bara längtar hem, till helg och en kall... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Snart så blir det Kinesisk, Mongolisk och Sushi buffé, “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Käkade fiskpinnar idag och ostmacka gott ingen bild men hur kul ser fiskpinnar + potatismos och en näve gröna ärter ut? dricker bubbelvattten till det. Det här lät ju lite illa Citat På det goa nittiotalet så hände det ju att man hade en skvätt öl med sig på jobbet men nu för tiden så är det inte politiskt korrekt. Jag är fabriksarbetare och den dumma arbetsgivaren vill att man är på alerten så släpar man med sig öl så kan man ligga dåligt till Tillbax till ämnet Mat till currywurst så äter man pommes frites och ketchup grillad/stekt currywurst är godast Hehe. lät värre en det var... ett besök på Boa, påsen iställd i garderoben och biortglömd vid hemfärd.. Men i dag glömde jag inte bort att komma ihåg. Varm i luften och en sol som tittade fram.. så det var bara att sätta fyr på grillen /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Det blev lite chokladvatten dagtid. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j.ag Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Har med stort nöje följt denna tråden en tid nu. Hungrigare & hungrigare har jag blivit. Så jag tog Fan i hornen och körde igång med lite hemkunskapsundervisning för dottern. Hon har fram till nu fått allt serverat för sig, men icke så längre! Hon och jag kommer nu att stå för all matlagning på helgerna, till hennes mammas stora " glädje ". Det är ju farangmat som det är tal om. Jag ska även försöka ta bilder på det vi åstadkommer för att hon inte ska förtränga det som hon lär sig. Förra helgen började vi med ravioli med spenatfyllning. Sedan gick vi på pizza för att hålla oss i Italien. Åter till Sverige och vår älskade köttbullar Denna helgen har börjat med tonfisksallad. Och här är studenten själv. Ber om ursäkt för suddiga bilder , men det är mobilens och mina skakiga händers fel. Det var allt för denna gången. Återkommer med nya tallrikar när det finns några. Antag att du är en idi*t. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Tja. I morse gjorde jag en upptäckt!! Jag brukar äta omelett varje morgon. Ibland omelett med rester, ibland omelett med skinka, ibland omelett med makrill, iblnand omelett med annnat . Idag blev det annat ... testade med omelett med vitlökssill... vad jag inte väntat mig var att sillen skulle smälta i omeletten. Beskrivning av smaken var nog närmast ... AOM, som Holmer skulle ha sagt! Janssonomelette!! Rekommenderas!! /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Tja. I morse gjorde jag en upptäckt!! Jag brukar äta omelett varje morgon. Ibland omelett med rester, ibland omelett med skinka, ibland omelett med makrill, iblnand omelett med annnat . Idag blev det annat ... testade med omelett med vitlökssill... vad jag inte väntat mig var att sillen skulle smälta i omeletten. Beskrivning av smaken var nog närmast ... AOM, som Holmer skulle ha sagt! Janssonomelette!! Rekommenderas!! /mvh Rekommenderar du även surströmming och våfflor. Toppas med senap och strössel också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Tja. I morse gjorde jag en upptäckt!! Jag brukar äta omelett varje morgon. Ibland omelett med rester, ibland omelett med skinka, ibland omelett med makrill, iblnand omelett med annnat . Idag blev det annat ... testade med omelett med vitlökssill... vad jag inte väntat mig var att sillen skulle smälta i omeletten. Beskrivning av smaken var nog närmast ... AOM, som Holmer skulle ha sagt! Janssonomelette!! Rekommenderas!! /mvh Rekommenderar du även surströmming och våfflor. Toppas med senap och strössel också? Nej jag rekommenderar bra vad jag provat. Vad rekommenderar du? av ovanstående?? /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Nej jag rekommenderar bra vad jag provat. Vad rekommenderar du? av ovanstående?? /mvh Vet inte om jag kan rekommendera något utav det. Men tyckte att det lät som något liknande Men prova gärna och glöm inte att tacka för receptet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 (ändrad) Tja. I morse gjorde jag en upptäckt!! Jag brukar äta omelett varje morgon. Ibland omelett med rester, ibland omelett med skinka, ibland omelett med makrill, iblnand omelett med annnat . Idag blev det annat ... testade med omelett med vitlökssill... vad jag inte väntat mig var att sillen skulle smälta i omeletten. Beskrivning av smaken var nog närmast ... AOM, som Holmer skulle ha sagt! Janssonomelette!! Rekommenderas!! /mvh Rekommenderar du även surströmming och våfflor. Toppas med senap och strössel också? Nej jag rekommenderar bra vad jag provat. Vad rekommenderar du? av ovanstående?? /mvh Vet inte om jag kan rekommendera något utav det. Men tyckte att det lät som något liknande Men prova gärna och glöm inte att tacka för receptet Nja avstår pga tidsbrist. Strössel används fö mycket flitigt i bla nederländerna till det mesta medans senapen används till det mesta i USA. Det finns ju en masssa olika sorters senaper världen över så kanske kan man hitta det rätta till det du förelår men jag avslår för ögonblicket. men allvarligt talat så är det väldigt många gourmetiska sensationer som upptäckts av en slump. Så föreslår fortfarande: 3 ägg, 1/2 burk vitlökssill, 3 matskedar vatten, Kör vanliga proceduren för en omelett (avstå salt) Sillen smälter in i omeletten och smaksensationen blir Omelettejansson /mvh Ändrades September 10, 2010 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Tja. I morse gjorde jag en upptäckt!! Jag brukar äta omelett varje morgon. Ibland omelett med rester, ibland omelett med skinka, ibland omelett med makrill, iblnand omelett med annnat . Idag blev det annat ... testade med omelett med vitlökssill... vad jag inte väntat mig var att sillen skulle smälta i omeletten. Beskrivning av smaken var nog närmast ... AOM, som Holmer skulle ha sagt! Janssonomelette!! Rekommenderas!! /mvh Vem är Holmer? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Vem är Holmer? Han den dära du vet palmeutredaren Detektiven Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 Vem är Holmer? med Holmer avses seriefiguren Homer Sipmson. ... och inte tex fd länspolismästaren hans Holmer!!! Tack för övrigt för min första minuskarma. Jag tycker att jag förtjänar denfett!!' Att felstava en seriefigur i en bisats är helt klart värt ett minus!!! /AOM!!! ' "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 10, 2010 Dela Inlagd September 10, 2010 med Holmer avses seriefiguren Homer Sipmson. ... och inte tex fd länspolismästaren hans Holmer!!! Tack för övrigt för min första minuskarma. Jag tycker att jag förtjänar denfett!!' Att felstava en seriefigur i en bisats är helt klart värt ett minus!!! /AOM!!! ' Mycket kan man skämta om, men INTE Homer Simpson(och inte Sipmson som du skrev, men det var väl planerat...) Nåväl, idag har jag avnjutit torrostade jordnötter, men sitter och drömmer om lite fläskotletter och/eller bacon. Mmmmmmm,“Porkchops and bacon, my two favorite animals.” som Homer sade... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu