Matthew Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Hemma från jobbet på en vardag, har inte hänt på år och dar, bara att göra det bästa av situationen. När man har mitt och BMS yrke kan vintern vara ett hinder, inte så ofta här nere men... Dagens lunch. Den hemliga ingrediensen. Gött é det då!!! Smaklig måltid! Tam dii dai dii, tam chua dai chua DONATION TILL BRÄNNSKADADE POP GÖRS MED HJÄLP AV DENNA TRÅD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Hemma från jobbet på en vardag, har inte hänt på år och dar, bara att göra det bästa av situationen. När man har mitt och BMS yrke kan vintern vara ett hinder, inte så ofta här nere men... Dagens lunch. Den hemliga ingrediensen. Gött é det då!!! Smaklig måltid! Blev detsamma för mig(rester som vanligt)men supergott var det Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Dagens lunch blev skånsk kalops med rödbetor o potatis.ImageUploadedByTapatalk1363862825.277864.jpg Är det någon skillnad på Skånsk kalops och vanlig kalops? Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 idag blev det korv stroganoff med kokt potatis till lunch..jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Är det någon skillnad på Skånsk kalops och vanlig kalops? Min fråga också. Är ett stort fan av kallops och är kanske lite okunnig eftersom jag ställer frågan men man är ju nyfiken i fall man har missat en delikatess i sina dagar. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Skillanden mellan en vanlig kalops och en skånsk kalops är att man har morötter i den sistnämnda. http://www.receptcentralen.se/nyttigt/skansk-kalops/ Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Bruna bönor med köttbullar Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Skillanden mellan en vanlig kalops och en skånsk kalops är att man har morötter i den sistnämnda. http://www.receptcentralen.se/nyttigt/skansk-kalops/ Fritz.. Å fan, då har jag ätit skånsk kallops i hela mitt liv utan att veta om det.. Man har ju inte missat ngt då, för jag skulle inte kunna tänka mig kallops utan morötter. Tack för infon. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Å fan, då har jag ätit skånsk kallops i hela mitt liv utan att veta om det.. Man har ju inte missat ngt då, för jag skulle inte kunna tänka mig kallops utan morötter. Tack för infon. samma här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Är det någon skillnad på Skånsk kalops och vanlig kalops? Skillnaden är inte så jättestor, bara en rejäl morot som får koka med på slutet Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Raggmunk med fläsk o lite lingon.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Idag blev det FFFs hemmafixade köttbullar med lite potäter..IMG_2028.JPG FF Prick en köttbulle per storpotatis eller små köttbullar ? Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Den hemliga ingrediensen. ser ut som torkade (tratt)kantareller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 vad kan detta bli för gott? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Revben med cidersås och grönt en liten potion till sonen och en stor till mig Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 vad kan detta bli för gott? Bräckt gravlax med hovmästarsås ? eller äter du laxen kall ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Oj oj, nu äre bråttom, hoceyn börjar om en kvart Gårdagens regnbåge Får lite goa kryddor i sig och på sig Lite pressad potätis också, naturligtvis skalade innan kokning Så såg den ut, när jag tog den från grillen, ser mumsigt ut städat av skinn och lite annat jox en portion till mig å så lite gammal saft från 2009 till Men jag dricker hellre en go pilsner t maten Skål pojkar nu blire hockey på dumburken ikväll, kanske slå in pannbenet på nån Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 ser ut som torkade (tratt)kantareller? Stämmer alldeles utmärkt, trattkantareller som jag och tjejen plockade i höstas. Fina grejer Tam dii dai dii, tam chua dai chua DONATION TILL BRÄNNSKADADE POP GÖRS MED HJÄLP AV DENNA TRÅD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Efter en tuff provvecka för grabben, hade jag lovat att han fick välja mat...Och han valde mat... Känns som han platsar väl i KNASEN klubben. Hamburgertallrik, allt halvfabrikat, (nästan)... Mvh.borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 Lite roligt, när han ätit upp, kommer han och säger. - Farsan, kan vi inte göra egna nästa gång...- Mmm, man kanske har lärt honom något i varje fall... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 (ändrad) Är det någon skillnad på Skånsk kalops och vanlig kalops? Skånsk kalops v.s. Vanlig kalops= +30kr på ditt lunchställe Mvh Amja Ändrades Mars 21, 2013 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 samma här! Haha,jag har också alltid haft morötter i kalopsen Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 21, 2013 Dela Inlagd Mars 21, 2013 till kvällsmat blev det ett gott surdegsbröd från malins hembageri med lite gravlaxröra på...fantastiskt gott med ett glas torrt vitt vin till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 22, 2013 Dela Inlagd Mars 22, 2013 Lunch blev lammstek med tillbehör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Mars 22, 2013 Dela Inlagd Mars 22, 2013 Stekt gris och lite rå ko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu