pho Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Vänder du äggen en eller ett par ggr. i veckan, så smakar dom bra över 9 månader upp till ett år. Enligt ett djupt samtal med en äggproducent sent en sommarnatt... Beror väl på om man har dessa i kylen eller ej. Jag tror märkningen gäller utanför kyl. Har ätit fyra månaders utgångna ägg som förvarats i kyl utan problem. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Beror väl på om man har dessa i kylen eller ej. Jag tror märkningen gäller utanför kyl. Har ätit fyra månaders utgångna ägg som förvarats i kyl utan problem. Mvh Pho Han hävdade att dom inte behövde kylförvaras... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Han hävdade att dom inte behövde kylförvaras... Vart då ? Har jag missat något ? Isåfall ber jag om ursäkt. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Ja, nu är man verkligen tillbaka i det svenska, (fusk mexikanska), träsket... Tortilla med kalvfärs, kantareller, och lite hemlagad sås... Jag har visat det förut, men det är SÅ mycket godare med egenbakade bröd, och faktiskt inte så svårt, prova! En överjäst bunke, blev till några bullar. 1.JPG2.JPG Kavlas ut så tunna man kan, och steks på dryg medelvärme. ( Det är som med pannkaka, den första har svårt att bli bra...) 3.JPG Även lite sås tillverkades, lite gula från frysen stektes. 4.JPG5.JPG Med tanke på att dessa går utmärkt att frysa, så har man ett tag. 6.JPG Det var dagens "snabbmat". 7.JPG Mvh. borje222 och i gnällbältet blev det Mamma Scans variant på borje222.s gourmetmåltid. nån typ av koma är det nu i alla fall.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Man måste variera kosten så idag serverades detta till mig o pöjken Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Vem slevade i sig den ledsna hunden. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Fläsk och bruna bönor hos morsan Självklart ska det vara potatis till också, eller hur 33:an 20130315_192544.jpg nej för hellvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 såklart så man kan mosa upp den goda såsen. /ENis gör du väl med bönorna för hellvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 gör du väl med bönorna för hellvete Är vi bitter i kväll... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Ja du din fåntratt, det är väl inte lätt att se när ögonen blivit grumliga av fredagsdrycken Hörru korvharry .Ska man behålla medlemskapet i ölargänget får en ligga i. Du är farligt nära en uteslutning och ett tvångsmedlemskap hos viktväktarna Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Är vi bitter i kväll... Mvh. borje222 nej då go å gla som vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 15, 2013 Dela Inlagd Mars 15, 2013 Hörru korvharry .Ska man behålla medlemskapet i ölargänget får en ligga i. Du är farligt nära en uteslutning och ett tvångsmedlemskap hos viktväktarna Inte kul att tillhöra ölargänget sen SLU försvann härifrån Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Fortsättning från Lat Phrao 80. Fiskhuvuden hålls varma hela tiden. Grönt starkt Thaislafs Dessa underbara grillade jumboräkorna GOTT GOTT Friterad Sea Bass mmmmm Ostron på ett is bad med tre goda såser, sexigt Efterrätten, sweet, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 (ändrad) BLEV BARA FEL.. Ändrades Mars 16, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Fixat enkel lunch till FF..IMG_2023.JPG FF Tjena! Ser gott ut! Namn på rätten och gärna ett litet recept? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Får en tanke att byta ut lapen, men till lunch fick det bli det lättlagade.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Man måste variera kosten så idag serverades detta till mig o pöjken Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 En serie i Brunt? Ha Ha Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Får en tanke att byta ut lapen, men till lunch fick det bli det lättlagade..IMG_2024.JPG FF Gjorde en Knasen ?????? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 BLEV BARA FEL.. Tjena! Varför tog du bort bilden...såg ju smarrigt ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangsom19 Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Jag har ganska höga krav på mat och särskilt krogmat, som skall vara professionellt tillagad och här var maten anmärkningsvärt smaklös. En pytteliten limeklyfta till räkmackan räckte inte långt för att få upp smaken något, liksom såsen till köttfärslimpan inte förmådde kompensera smaklösheten på köttet. Efter dagens besök på two lions ändrar jag min åsikt... Inte ang köttfärslimpan, men dagens schnitzel och potatismos var inte ens ätbart... Hade valt pulvermos alla dagar i veckan hellre än den sega degklump dom sålde som potatismos idag. Å schnitzlen var ingen höjdare heller, lämnade mer än hälften av den och gick därifrån hungrig. Så ska ge dom 1 chans till, men det blir om ca 1 år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Hemklubbad gris, hemstampat päramos, hemkokta veggies och hemköpta öl! Schnitzel med potatismos och ärtor. Sorry för no pics. Men idag skulle det lagas och ätas, för att njutas/fisas i den nya soffan! Min soffa, skriade den fisande frun när både dotter och jag självdog en aning högljutt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Idag vart det enkelt Potatisgratäng med bacon & gorgonzola! Intogs med baugette & brännvinsost ett glas Rött! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 korvkiosklunch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Svampens????? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Svampens? ? korvmojen på hagagatan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu