mangokid Inlagd Mars 10, 2013 Dela Inlagd Mars 10, 2013 Eller...? Inne i en period med LCHF just nu, så det får bli balut... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 två saker i den svenska husmanskosten jag har svårt för, blodpudding och lever. Detta får jag tacka skolans matbespisning för! Håller med om att skolans matbespisning gjorde allt för att förstöra mat som blodpudding och lever, överstekta skosulor är den enda benämning jag kan komma på som passar det de serverade. Det jag tyckte om till blodpuddingen i skolan var att de serverade lingonsylten mixad med strimlad vitkål (för att dryga ut den förståss) något som jag gillar än idag eller ibland riven morot blandad med lingonsylt. Men tack vare min salig mor så visste jag att det gick att få god blodpudding och lever, såsom hon tillagade den så lagar jag till dessa rätter idag också. Blodpuddingen försiktigt stekt serverad med ovannämnda lingonblandning och bacon. Levern (ungnötslever inget annat) marinerad i mjölk ett dygn, strimlas och stekes försiktigt, redes sedan av till en gräddstuvning, serverad med kokt potatis och lingonsylt. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Kyl och frys rens. Nudelsoppa små Thaiköttbullar färdigstekt ägg och en hamburgare Detta på burgaren, Hamburgare dressing, chilisås, Heinz ketchup, stekt ägg och rå lök, vitlökoch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Detta ner sköljt med en eller två Singha Om den är upp och ner vänd skärm! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Håller med om att skolans matbespisning gjorde allt för att förstöra mat som blodpudding och lever, överstekta skosulor är den enda benämning jag kan komma på som passar det de serverade. Det jag tyckte om till blodpuddingen i skolan var att de serverade lingonsylten mixad med strimlad vitkål (för att dryga ut den förståss) något som jag gillar än idag eller ibland riven morot blandad med lingonsylt. Men tack vare min salig mor så visste jag att det gick att få god blodpudding och lever, såsom hon tillagade den så lagar jag till dessa rätter idag också. Blodpuddingen försiktigt stekt serverad med ovannämnda lingonblandning och bacon. Levern (ungnötslever inget annat) marinerad i mjölk ett dygn, strimlas och stekes försiktigt, redes sedan av till en gräddstuvning, serverad med kokt potatis och lingonsylt. Mvh BBJ Vad som också är gott till Blodpudding är rårivna syrliga äpplen blandat med lingonsylten. Tyvärr så är jag själv numera allergisk mot just Äpplen. SUCK!! Men flera i min omgivning gillar den blandningen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Alla barnen åt lasange, utom Ronny det var hans ponny. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 God flygplansmat från världens bästa flygbolag ,thai airways förstås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 God flygplansmat från världens bästa flygbolag ,thai airways förstås Thaislafs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Thaislafs Njae nästan he he ,men gott var det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Detta ner sköljt med en eller två Singha Om den är upp och ner vänd skärm! Jag ser en kartong med Leo. Så frågan blir då. Varför Singha? Är du någon slags självplågare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 (ändrad) Lunch: (Nöt)köttsoppa.. Frukt Onyttigt mellanmål.. Middag Khao phat Med vänlig hälsning, Ändrades Mars 11, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Julafton färsk kavring med leverpastej och en god kopp svenskt kaffe halleluja Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Julafton färsk kavring med leverpastej och en god kopp svenskt kaffe halleluja Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Härligt kompis, hoppas det inte är saltgurka nu ....Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Härligt kompis, hoppas det inte är saltgurka nu ....Mvh Maitan. Nä du det är som du vet mor annas smörgåsgurka he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Nä du det är som du vet mor annas smörgåsgurka he he Härligt, Mor Annas Smörgåsgurka skall det vara. Får ordna till detta när du är nere nästa gång ( eller ta med till Philepinerna )...heheheheheh Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Nä du det är som du vet mor annas smörgåsgurka he he Äter du halvfabrikat!? Ingredienser: Legymskivade gurkor med senapsfrö i lag av vatten, socker, ättika, salt (2%), stabiliseringsmedel (kalciumklorid), konserveringsmedel (kaliumsorbat) och kryddextrakt (bl.a. dill). Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Äter du halvfabrikat!? Ingredienser: Legymskivade gurkor med senapsfrö i lag av vatten, socker, ättika, salt (2%), stabiliseringsmedel (kalciumklorid), konserveringsmedel (kaliumsorbat) och kryddextrakt (bl.a. dill). Det händer faktiskt, men ej halvfakrikat som konserveringsmedlet tagit över smaken på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Idag blev det något som jag älskar högt(sorry Kenneth)Lammstek med rotfruktsgratäng en sallad på rokkola och rödlök och allt sköljdes ner med ett glas citrondricka I`m in heaven.Satiken så gott det var. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Falukorv och makaroner..(lat idag) Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Idag blev det något som jag älskar högt(sorry Kenneth)Lammstek med rotfruktsgratäng en sallad på rokkola och rödlök och allt sköljdes ner med ett glas citrondricka I`m in heaven.Satiken så gott det var. Men måne; är det fest idag ingen minimjölk, börjar du växa upp Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Kyckling med sötsur sås o lite ris till detta, tam i tusan lite grönt fanns det också.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Men måne; är det fest idag ingen minimjölk, börjar du växa upp Ingen fara(det fanns ingen minimjölk)men fest blev det Matfest Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Idag blev det något som jag älskar högt(sorry Kenneth)Lammstek med rotfruktsgratäng en sallad på rokkola och rödlök och allt sköljdes ner med ett glas citrondricka I`m in heaven.Satiken så gott det var. Nu saknade jag minusknappen För mig blev det lite tilltugg “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Min Lchfmiddag i kväll,,Älgryggbiff på kalv egentrampad bernesås till det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 11, 2013 Dela Inlagd Mars 11, 2013 Det blev en liten kylskåpsrensning, så det fick bli en pytt idag. Hittade även en risburk sedan resan, men att sätta den till munnen, tar dock emot, med en bunt fotbollsfjantar avbildade på baksidan. Så det fick bli ett glas. Med det sagt var maten klar... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu