Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Fick någon Thai rätt till lunch stark som satan :wink:

post-3557-0-92464700-1362490403_thumb.jp

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Blev Schinkenbrot (Schwartzwaldsskinka, grov mörkt bröd och saltgurka) till mellanmål

post-3485-0-90983200-1362491380_thumb.jp

Von Lidl hade Schwartzwalsskinka för 79 kr/kg denna vecka

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

ขนมไข่หงส์

post-3557-0-82999500-1362493212_thumb.jp

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Jag är lite nyfiken på vad en "korvgryta från helvetet" är för något?

Falukorv av hög kvalite´ (typ Hellströms goda (från Vikarbyn)),( Sorunda) Bratwurst, Höstkantareller, Gul lök, 8 Vitlöksklyftor (små) Bacon, Broccoli, en burk krossade tomater, Kycklingfond, 4 färska tomater, en matsked av Ayas mammas torkade superchilli. Paprika, Paprikapulver, saften av en Lime... Phuuu.

Detta blir ungefär 2-2,5L färdig gryta.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Här vart det pulvermos och fiskpinnar till lunch, gott :)

33:ans Favorit Grymt!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Falukorv av hög kvalite´ (typ Hellströms goda (från Vikarbyn)),( Sorunda) Bratwurst, Höstkantareller, Gul lök, 8 Vitlöksklyftor (små) Bacon, Broccoli, en burk krossade tomater, Kycklingfond, 4 färska tomater, en matsked av Ayas mammas torkade superchilli. Paprika, Paprikapulver, saften av en Lime... Phuuu.

Vikarkorven går ej av för hackor!!!

Mysigt att mellan-landa Rättvik-Mora!

Mvh Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Vikarkorven går ej av för hackor!!!

Mysigt att mellan-landa Rättvik-Mora!

Mvh Svamp

Ja den är fördjäkla god... och dyr. Men va f-n under Älgjakts veckan i Dalarna sätter jag i mej 3-4 ringar. Mestadels rå eller grillad...

Dela på andra sajter

Ja den är fördjäkla god... och dyr. Men va f-n under Älgjakts veckan i Dalarna sätter jag i mej 3-4 ringar. Mestadels rå eller grillad...

Låt han hänga en stund på ribban????Hi Hi

= Ollonkorv????????

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag låg och läste denna tråd för att se vad jag missat för goda rätter sen slutet på November då jag åkte till Thailand,har inte följt tråden när jag var nere. Hursom så slutade det med att jag blev hungrig och smög ut i köket och gav mig på resterna av den hemmagjorda pizzan som jag redan käkade mig mått på vid 19tiden. Nu ligger man här svårt överdoserad av köttfärssås,tonfisk,skinka.lök,stark,korv och mozzarella pizza :y8::swoon:

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Låter mer som Korvgryta från himlen... :nyam:  :nyam:

Smaskens!!

Gud, va hungrig jag blev nu. :52:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Fibromorsa

Nyss hemkommen från nattens jobb, svängde jag in och handlade i närmaste morgonöppna butik!

Kunde bara inte låta bli att köpa hem detta

post-9833-0-55759300-1362558825.jpg

Sitter nu och slickar grädden från fingrarna och funderar på om jag ska äta upp den andra också! Gubben sover och behöver inte veta något eller hur ??? ???

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

olle123987

Idag blir det ris o fiskpinnar, gott :D

ps. Andrejs, prova fiskpinnarna på Norska Coop(de blåvita) 16NOK för ett paket med 30st pinnar, billigare än pyttipannan :14:

Ändrades av olle123987
Dela på andra sajter

Guest Fredman

GI-fisk, bestående av lättpanerat Pangasiusfilé, kall äggsås och blomkål. Lite blekt kanske men gott och mättande.

post-7918-0-07213200-1362591000_thumb.jp

Ändrades av Abrafo
Dela på andra sajter

Tärnad rökt Blacky-Skinka och Blomkål, frästes tillsammans å när det va nästan färdigt pytsade jag i lite (1,5-2 dl.) vispgrädde som fick reducera.. Kryddade lätt med svartpeppar och granulerad vitlök.

Helt ok LCHF-mat...

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Makaroner och köttfärssås

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Tärnad rökt Blacky-Skinka och Blomkål, frästes tillsammans å när det va nästan färdigt pytsade jag i lite (1,5-2 dl.) vispgrädde som fick reducera.. Kryddade lätt med svartpeppar och granulerad vitlök.

Helt ok LCHF-mat...

Testat LCHF nu en vecka..Verkar ok kommer ge det tre mån..God mat verkar det som,tar väl lite tid o ställa in sig

Dela på andra sajter

Testat LCHF nu en vecka..Verkar ok kommer ge det tre mån..God mat verkar det som,tar väl lite tid o ställa in sig

Ett råd i all välmening, var strikt den första månaden. Sen kan du börja unna dej lite grann en dag i veckan, förslagsvis Lördag då kan du tillåta dej en potatis och/eller en macka på morgonen lite RÖTT vin, eller lite ren sprit av valfri sort om du gillar alkohol.

Men bara en dag, det fortsätter rasa fast i ett långsammare tempo.

Denna sida är jäkligt bra...

http://www.kostdoktorn.se/lchf/#introduktion

Dela på andra sajter

Ett råd i all välmening, var strikt den första månaden. Sen kan du börja unna dej lite grann en dag i veckan, förslagsvis Lördag då kan du tillåta dej en potatis och/eller en macka på morgonen lite RÖTT vin, eller lite ren sprit av valfri sort om du gillar alkohol.

Men bara en dag, det fortsätter rasa fast i ett långsammare tempo.

Denna sida är jäkligt bra...

http://www.kostdoktorn.se/lchf/#introduktion

Just den länken har jag läst igenom,,ja ja får se hur det går men inga problem med maten iaf,gjorde en typ"" potatissallad ""på zuccini i går o den blev godare än på potatis, :thumbsup:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...