andrejsdenruskige Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Pyttipanna för 7:e gången på en vecka, eller nåt i den stilen. Recept: -Så billig pyttipanna du bara kan hitta. Ca 250g räcker eftersom man inte ödslar energi på dagarna. -3 klyftor vitlök som hackas i små bitar -1 handfull chili, ca 7-8 st. -3 ägg -Stekpannan på max ála Thai. -I med vitlöken och chili -I med pyttipanna och rör om då och då. -I med pyttipannan på en tallrik -Stek tre ägg -När du är färdig med äggen så lägger du upp dessa på pyttipannan. Rejält med salt för att döda den billiga löksmaken som kommer med alla halvfabrikat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Pyttipanna för 7:e gången på en vecka, eller nåt i den stilen. Recept: -Så billig pyttipanna du bara kan hitta. Ca 250g räcker eftersom man inte ödslar energi på dagarna. -3 klyftor vitlök som hackas i små bitar -1 handfull chili, ca 7-8 st. -3 ägg -Stekpannan på max ála Thai. -I med vitlöken och chili -I med pyttipanna och rör om då och då. -I med pyttipannan på en tallrik -Stek tre ägg -När du är färdig med äggen så lägger du upp dessa på pyttipannan. Rejält med salt för att döda den billiga löksmaken som kommer med alla halvfabrikat. Hade du orkat skotta i lite grädde å låtit de reducera, så hade du haft en ganska skapligt god skitmat... jag brukar göra så i jaktkojan, å ingen har klagat hittils... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Idag vart det mat från vagnen Eller, nu ljög jag. Bilden är från januari Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Idag vart det mat från vagnen [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] IMG_0199.jpg Eller, nu ljög jag. Bilden är från januari Soi Diana ser jag Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Soi Diana ser jag Självklart. Mammas gata Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Hade du orkat skotta i lite grädde å låtit de reducera, så hade du haft en ganska skapligt god skitmat... jag brukar göra så i jaktkojan, å ingen har klagat hittils... Grädde är dyrt för en fattiglapp. Dessutom så är det allt för avancerat. Att det dessutom tar någon minut längre att fixa det är en stort problem. Ju snabbare desto bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Idag vart det som lunch denna sallad. Sjukt god! Tex Mex Chicken Sallad. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Grädde är dyrt för en fattiglapp. Dessutom så är det allt för avancerat. Att det dessutom tar någon minut längre att fixa det är en stort problem. Ju snabbare desto bättre. Ähh f-n det är värt den extra minuten... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Hade du orkat skotta i lite grädde å låtit de reducera, så hade du haft en ganska skapligt god skitmat... jag brukar göra så i jaktkojan, å ingen har klagat hittils... I jaktkojan! Där är du väl beväpnad och vem skulle våga klaga då! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Passade på då Gubben åt ute ikväll! Gaeng Ped Gai (Phet Mak Mak) tillsammans med stekta grönsaker (och risnudlar). Var så hungrig att jag glömde ta bild på tallriken Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 till kvällsmat blev det en tonfisksallad..jättegott! Kan ni adoptera en 50 årig jätte baby? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Hade du orkat skotta i lite grädde å låtit de reducera, så hade du haft en ganska skapligt god skitmat... jag brukar göra så i jaktkojan, å ingen har klagat hittils... Ett bevis på att jag inte har varit i jaktkojan he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Den körven räckte till en 3:e frukost. Välinvesterade 72 THB. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Den körven räckte till en 3:e frukost. Välinvesterade 72 THB. Med vänlig hälsning, Hur är den när man steker den ,fastnar den i stekpannan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Den körven räckte till en 3:e frukost. Välinvesterade 72 THB. Med vänlig hälsning, Hur är den när man steker den ,fastnar den i stekpannan Har inget arbetstillstånd för varmkök så vet ej. Men det verkar vara bra kvalitet så jag tror den klarar stekning. Lite sugen att steka på den med lite stekt ägg så kanske testar det nästa gång. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Hur är den när man steker den ,fastnar den i stekpannan Använder du den tyska Fleischwursten så fastnar den inte i stekpannan. Teflon eller gjutjärn, det kvittar. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Ähh f-n det är värt den extra minuten... Men det kostar ju runt 7:-!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Jag gjorde en korvgryta från helvete igår (Phet mak mak) som jag käkade till middag idag åxå.. Jag är lite nyfiken på vad en "korvgryta från helvetet" är för något? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Använder du den tyska Fleischwursten så fastnar den inte i stekpannan. Teflon eller gjutjärn, det kvittar. Jo den har jag provat och den är nog det närmaste man komma falukorv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Jo den har jag provat och den är nog det närmaste man komma falukorv Som vanligt har du helt rätt och den funkar alldeles utmärkt till stuvade makaroner (som idag t ex). Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Fisksoppa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Här var det Janssons, senapssill, löksill, och prinskorv.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Här vart det pulvermos och fiskpinnar till lunch, gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 (ändrad) Ja... INTE en av mina favoriter.. Tror jag har käkat här 50 gånger utan att få en godkänd köttbit.. Första 15 gångerna botaniserade jag bland RiibEyes och Tenderloins.. Nu har jag bara givit upp.. Tar en dagens med bakpotatis (som är godkänd!) och botaniserar i salladsbuffen som är godkänd+! 2 glas Jakobs kreek OK pris.. Varför fortsätta äta här efter 49 sorger. Ja man är ju en social varelse och många Thai vill äta här.. Till och med min egen familj sviker.. Det som drar dom är alltid vitlöksbrödet, salladen och champinjonsoppan.. Hm gå på köttställe för att äta soppa och sallad.. ... Men jag är lika glad för det... Med vänlig hälsning, Ändrades Mars 5, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Korv stroganoff med ris och ett glas minimjölk(från söndagens storkok)Alltid lika gott Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu