ola med b Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Renskavsgryta med bacon (tyvärr ingen bild) enligt gammalt tornedalsrecept. Jävligt gott med rödtjut till. Just nu en smutt Lauder å en Pripps blå 7.2 Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 En härlig blandning skulle man kunna kalla det Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Enligt Per Morberg så säger det italienska köket, att inga mjölkprodukter får finnas i en Italiensk köttfärssås. Han vägraiide smaka på en Köttfärssås som nån radiopratare ville bjuda honom på, bara för att den innehölliiiii Creme fraiche ... Tyck va f-n ni vill om Morberg, men jag tror att han har rätt. (jag brukar åxå fuska med grädde eller C.F.)Där måste jag säga att du harfel.Men aldrig grädde eller CF i en köttfärssås.Men du kan ha i alla saker du tycker om.Mvh Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 först blev det lite knytismat hos dottern bland annat massaman gai en paj med kantareller o västerbottenost o en med skinka o championer lite goda röror o en endivesallad, sen lät vi ungdomarna va sig själva för en stund o vi åkte hem för att inta soffläge....nu har vi precis ätit en liten skaldjursbakelse med franskt fuskbubbel.....jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Ja det ser verkligen gott ut:) Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Vi firade tjejerna med en smörgåstårta... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Det ligger en mör högrev under alla lökarna som man skulle kunnat ätit med sugrör. Lite riven pepparrot på moset gör det så gott att man blir förbannad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Lite anka.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Smörgåstårtsrester. Till lunch.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Smörgåstårtsrester. Till lunch..IMG_1928.JPG FF Såg torr ut och dessa konserveringsräkor Skäms på dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Ser gott ut FF,föregående skrivare är bara avudsjuk Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Ser gott ut FF,föregående skrivare är bara avudsjuk Inte mkt ha ha Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Igårdagsrester med råstekt potatis o lite grönt till detta.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 (ändrad) Nu är jag i rätt tråd Blomkålsgratäng med rökt kassler + lite bacon medans den var i ugnen så mixa jag ihop en pizzasallad Ändrades Mars 3, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 En köpt bakfyllepizza som jag bättrade på med oliver och kronärtskockar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Hästkött a´la Dafgård... Plingmat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 nu börjar det hända saker.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 nu börjar det hända saker.. När är matlådan klar?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Hade först tänkt mig någon form av stekt kycklingfilér med ost och jox... men fick ändra planer då filérna var så uselt små.. Så efter en snabbinvetering av kylskåp och skafferi så fick det bli kycklingsopppa istället... /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 När är matlådan klar?? här slickar vi tallrikarna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Nu är jag i rätt tråd Blomkålsgratäng med rökt kassler + lite bacon Blomkålsgratäng.jpg medans den var i ugnen så mixa jag ihop en pizzasallad Pizzasallad.jpg Vill du gifta dej med mej? Bigami is da shit... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 (ändrad) så där ja nu är det dags att äta, idag blir det nötstek med rostade morötter, röd o vitlök, butternut squash, brysselkål, i med ruccola när det kommer ur ugnen. till det en rödvinsgräddsås o stekta kantareller o lite hyvlad parmesan. till efterrätt blir det rabarberpaj med vaniljsås o glass.hoppas det smakar lika gott som det doftar! Ändrades Mars 3, 2013 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 så där ja nu är det dags att äta, idag blir det nötstek med rostade morötter, röd o vitlök, butternut squash, brysselkål, i med ruccola när det kommer ur ugnen. till det en rödvinsgräddsås o stekta kantareller o lite hyvlad parmesan. till efterrätt blir det rabarberpaj med vaniljsås o glass.hoppas det smakar lika gott som det doftar! En vanlig söndag Önskar att jag kunde njuta av livet som ni gör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 En vanlig söndag Önskar att jag kunde njuta av livet som ni gör Ja dom lever livet som det ska levas. De e ju som bekant för kort för knipande kärringar och smaklös mat å dryck.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Simpel spaghetti bolognese - fast det blir smarrigt med lite riven ost på ... hihi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Jag hittade ju en fryst hummer i frysen igår, (den har blivit över från nyåret) den blir bra t kvällsmat tänkte jag och tog fram till diskbänken. Men i det här huset så huserar ju en stor jäkla mattjuv med namn Herr Chang, så allting måste säkras mot vassa kattklor och sån, så inte fan tinade den hummern, ja inte är han snuskig heller. Ja det va en han, för inga rom fanns i den. ok in i kylen över natten då..fick fixa en räkmacka till kvällen istället, men inget blaskit vitvin å larv inte. Här är hummern styckar och klar för gratinering Lite vitlöksbröd kan vara gott till. fast nu fick man skäll igen, kan inte fan äta så mycket vitlök å stå i butik i morrn morrar Lynn Lite grönsaker och ost till Färdig i ugnen, nu ska här frossas Upplagd med en brödbit Och som ni ser på bilderna, en äkta Zeunerts Original till detta, sen är middagen fulländad Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu