thomas001 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Som jag sagt vid ett tidigare tillfälle! Smaken är som Baken! Men jag kan alltid fixa följande! Blodkorv, "blodplättar", "blodpalt", Levergryta, Stekt Njure o.s.v. Gedigen Svensk Husmanskost från förr!! Att svenskarna har blivit kräsna och inte längre äter så mycket inhemsk mat förvånar mig! Tjena! Svensk husmanskost slår dom flesta rätter alla dagar i veckan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Tjena! Svensk husmanskost slår dom flesta rätter alla dagar i veckan! Men vettef-n om njure räknas som Husmanskost, jo det kanske det gör förresten. Men både njure och Haj har en pikant smak av urin vilket jag starkt ogillar... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Dagens frukost. Det blir nog till att grilla senare idag och då råkar man nog bli lite berusad så något kort på det blir det säkert inte. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Dagens frukost. Det blir nog till att grilla senare idag och då råkar man nog bli lite berusad så något kort på det blir det säkert inte. Ja blodkorv får du gärna bjuda mig på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 (ändrad) Men vettef-n om njure räknas som Husmanskost, jo det kanske det gör förresten. Men både njure och Haj har en pikant smak av urin vilket jag starkt ogillar... Tjena! För mig går njure bort. Menade svensk husmanskost i allmänhet. Haj smakar inte gott...är ju från Västkusten och där är pigghaj i alla former en delikatess. Ingen delikatess för mig. Ändrades Mars 2, 2013 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 (ändrad) Bidde en hamburgare till kvällsmål igår.. FF Ändrades Mars 2, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Ett simpelt nattamål Där hade varit gött med SSS Bostongurka “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Bidde en hamburgare till kvällsmål igår..ImageUploadedByTapatalk1362221143.548097.jpg FF Och 2 bröd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Tjena! Är gräsänkling ikväll och inatt. Vad ska man tillaga för mat? Blodig entrecote,homemade köttbullar,hamburgare,varma mackor eller bara dricka Chang o GT. Frågan är öppen en stund till..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 En helt fantastatiskt god fläskfilé med svampsås på nya two lion Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Tjena! Är gräsänkling ikväll och inatt. Vad ska man tillaga för mat? Blodig entrecote,homemade köttbullar,hamburgare,varma mackor eller bara dricka Chang o GT. Frågan är öppen en stund till..... Ta allt för sjutton!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Tjena! Är gräsänkling ikväll och inatt. Vad ska man tillaga för mat? Blodig entrecote,homemade köttbullar,hamburgare,varma mackor eller bara dricka Chang o GT. Frågan är öppen en stund till..... Homemade köttbullar är ju svingott men det gäller att ta tillvara på tiden som gräsänkling så dom faller bort,kör på varma mackor och flytande föda Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Tjena! Är gräsänkling ikväll och inatt. Vad ska man tillaga för mat? Blodig entrecote,homemade köttbullar,hamburgare,varma mackor eller bara dricka Chang o GT. Frågan är öppen en stund till..... Hamburgare! passar bra till Changen, sen kan du ju ta en GT eller 2 till dessert? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 (ändrad) Tjena! Är gräsänkling ikväll och inatt. Vad ska man tillaga för mat? Blodig entrecote,homemade köttbullar,hamburgare,varma mackor eller bara dricka Chang o GT. Frågan är öppen en stund till..... Det är ju helg så en blodig entrecote, bea och pommes måste det bli Skölj ner med ett gott rödvin ! Ändrades Mars 2, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Efter några timmars slappande på The Pool med en polare som skulle åka tillbaka till Sverige så blev det en varm macka med renskav hos oss. Efter några stänkare hamnade vi på Nid Bar för ytterligare en stänkare innan vi hamnade på Beefeater. Där åt samtliga Pepparstek som var jäkligt gott. Sen blev det Irish Coffee som avslutning innan polarens taxi kom. På vägen hem hittade frugan ett stånd där dom sålde friterade småkryp som hon tog till efterrätt. Jag hoppade över det och tar mig en stänkare när jag kom hem istället. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 i går var vi på stallyktan i örebro o åt o drack lite gott.. frugan o jag tog gösfilé o dottern åt lax med pressad potatis. frun o dotter tog även efterrätt medans jag sippade på ett par flaskor vin trevligt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Laxfilé potatis och sås till detta avnjöts ett glas Ramlösa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 (ändrad) I kväll bjöd FF på honungsmarinerad grillad utskuren fläskkotlett med vitlökssmör o pommes.. FF Ändrades Mars 2, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 I kväll bjöd FF på honungsmarinerad grillad utskuren fläskkotlett med vitlökssmör o pommes..IMG_1811.JPG IMG_1812.JPG IMG_1813.JPG FF Har du nåt tips, den utskurna fläskkottletten bruakr alltid bli snustorr när man grillar den.Hur gör du Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 FF grillar den alltid ca 30 min i låg värme, har alltid fått den perfekt..Men FF använder en fuskgrill av gasoltyp. typ..FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Bidde några burgers to medda "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Mycket gott slafs från det lokala thaihaket Khay Dee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Överaskade frugan med en "Panaeng gai" till lunch, komplett med kaffirlimeblad och strimlad chili, lagom starkt ("farrang pett"). Smakade utsökt med perfekt stekt kyckling och god sås. Riset var, även det vällagat minst lika bra som frugan gör det. Hon frågade hur det kan komma sej att jag lagat så bra mat och ändå så var köket rent... Bara att erkänna, det var "thai selection, panang curry chicken" köpt på Willys, 19.90 för 800gram fryst kyckling med panang sås, väldigt bra och räckte till 4 fullvuxna portioner! Riset hade jag kokt själv, så de så... en "skål" ris, sköljt det en gång, sen ner i riskokaren med en "pekfingernagel" vatten över risytan. Skall köpa mer "Thai selection" i morgon, de hade 2 olika sorter, red curry och panang. Snabbt, enkelt och gott! MVH Tommy Dagens. "Thai Selection Red Curry" och lite av frugans "Thaislafs" Gott var det, och jag skäms inte för att rekommendera "Thai selection" från frysdisken hos Willys, gott och rejält mycket mat. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Inspirerad an Mickesurins schnitzel igår så fick det bli Cordon Bleu idag Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m9325 Inlagd Mars 2, 2013 Dela Inlagd Mars 2, 2013 Renskavsgryta med bacon (tyvärr ingen bild) enligt gammalt tornedalsrecept. Jävligt gott med rödtjut till. Just nu en smutt Lauder å en Pripps blå 7.2 Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu