Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Brakfruste2apavaz.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Int överaskar du int. :47: :47: :nono:

Ha en riktigt trevlig Mpr-traff i kväll.

jrk

Dela på andra sajter

Hann inte lägga in några bilder här igår kväll innan jag åkte till jobbet!

Men här kommer gårdagens middag! :thumbsup:

Tänkte överraska Gubben med något han inte fått på länge! :14:

Tog först fram ingredienserna för fyllningarna.

post-9833-0-86368700-1361003534.jpg

Lite soltorkade tomater också

post-9833-0-91633900-1361003540_thumb.jp

Lägger de soltorkade tomaterna i en marinad med örtkryddor.

post-9833-0-96240800-1361003548.jpg

får inte glömma Löken!

post-9833-0-25305900-1361003555.jpg

Här kan man göra många olika fyllningar.

(1) = 2 Scharlottenlökar + 1 äggula + Dijongsenap

(2) = 1 dl Pickels + 1 msk Senap (valfri) + 2 msk finhackad Persilja

(3) = 100 g Gorgonzola + 1 msk fint skuren Stjälkselleri

(4) = Färskriven Pamersanost + Hackade Basilikablad + skivade smörstekta Champinjoner.

(5) = 2 msk finhackad Ansjovis + 2 msk hackad färsk Lök + 2 msk hackad Persilja.

(6) = 4 soltorkade och marinerade Tomater + 4 oliver (valfritt mellan svarta eller gröna) + 1 påse Mozzarella + 2 msk olivolja till stekningen + Basilika

(7) = Hackad Kapris + Dijonsenap + hackad Lök + Stark ost (t.ex. Blåmögelost)

(8) = ??? ??? Här kan du som vill fylla i vad du tycker är den bästa fyllningen till "fyllda lövbiffar"

Själv valde jag att göra 2 olika fyllningar till vår middag! nr 6 och nr 7

Hackar det övriga som ska hackas!

post-9833-0-24668000-1361003574_thumb.jp

Sedan är det dags att skala, tvätta och skiva Potatisen!

post-9833-0-73736100-1361003598_thumb.jp

Ja, det blev klyftpotatis!

post-9833-0-70835000-1361003602.jpg

Lite grönsaker hör till denna måltid!

post-9833-0-03215400-1361003622.jpg

Tvättar, skalar och skär det gröna i mindre bitar, lägger dom i en dressing och på toppen lite av Mozzarellan som blev över!

post-9833-0-48619100-1361003624.jpg

Blandar ihop de olika fyllningarna och förbereder allt och precis då Gubben stiger genom dörren snabbstekar jag de förberedda lövbiffarna.

(Ja, jag vet att jag glömde ta foto under tiden jag fyllde köttet, men han var snabbt hemma då han fick reda på vad som vi skulle äta. Sorry!)

post-9833-0-27462100-1361003678.jpg

så att vi direkt kan börja äta innan jag måste köra till jobbet! :52:

post-9833-0-84921300-1361003688.jpg

Det som ligger ovanpå Lövbiffarna är "Baconsmör" och "Vitlökssmör med örtkryddor" :nyam: :nyam:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Ikväll blir det räkfrossa framför televisionsapparaten

post-3485-0-66587300-1361029203.jpg

post-3485-0-60948000-1361029205.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

attachicon.gifRäkor01.jpg

attachicon.gifRäkor02.jpg

En låda från Citygross ? kikade i en sån tidigare, verkade mest vara smått i den, men dom kanske bättrat sig

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

attachicon.gifRäkor01.jpg

attachicon.gifRäkor02.jpg

Själv behöver jag bara promenera ner till "Feskekörka" och då får man dylika delikatesser så färska som sig bör... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

I ett kallt och slaskigt Stockholm, ger jag mig i skymningen ut på jakt efter en Svensk delikatess. Jo jag vet, klockan är bara16:15, jag har inte sett solen på hela dagen, men nu blir det mörkare, så det måste vara skymning.

En bit upp på Götgatan hittar jag vad jag letar efter.

Den Svenska pizzan! Pizzan som bakas av mörka håriga män som jag inte förstår vad de säger.

Jag håller andan medan jag läser menyn på den stora upplysta skylten ovanför luckan. Till sist bestämmer jag mig, det ska vara en Husets pizza.

Den med oxfilé och gorgonzola, det ska ta tio minuter. Samtidig känner jag mig feg för att jag inte valde den med bearnersås, lite för att jag inte vet hur det stavas men mest för att jag är rädd för att bli dålig i magen.

Farligt med utländsk mat!

Jag får min pizza i en pappkartong och vaggar som en anka, sakta och andäktigt hem, rädd att halka på den isfläckade trottoaren.

Glad och lycklig över att vara tillbaka på hotellet tänker jag. Vad ska man dricka till hustets pizza, om inte husets vin!

Längtar hem till Thailand.

Maskinisten

post-4451-0-62924400-1361033252_thumb.jp

Dela på andra sajter

I ett kallt och slaskigt Stockholm, ger jag mig i skymningen ut på jakt efter en Svensk delikatess. Jo jag vet, klockan är bara16:15, jag har inte sett solen på hela dagen, men nu blir det mörkare, så det måste vara skymning.

Den Svenska pizzan! Pizzan som bakas av mörka håriga män som jag inte förstår vad de säger.

Jag håller andan medan jag läser menyn på den stora upplysta skylten ovanför luckan. Till sist bestämmer jag mig, det ska vara en Husets pizza.

Den med oxfilé och gorgonzola, det ska ta tio minuter. Samtidig känner jag mig feg för att jag inte valde den med bearnersås, lite för att jag inte vet hur det stavas men mest för att jag är rädd för att bli dålig i magen.

Jag får min pizza i en pappkartong och vaggar som en anka, sakta och andäktigt hem, rädd att halka på den isfläckade trottoaren.

Glad och lycklig över att vara tillbaka på hotellet tänker jag. Vad ska man dricka till hustets pizza, om inte husets vin!

Maskinisten

Tur att apple laptopen är enkel att vända upp o ner, men den ser god ut rättvänd..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Maskinisten

Tack för dagens garv + att jag fick möjligheten att träna på mitt handstående som jag längtat efter att få göra i så många år! :ironi:  :rotfl:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Tur att apple laptopen är enkel att vända upp o ner, men den ser god ut rättvänd..FF
Förlåt! Gjorde armhävningar med fötterna mot väggen när jag tog bilden. Tänkte inte på att folk kunde bli förvirrade!
Dela på andra sajter

Tur att apple laptopen är enkel att vända upp o ner, men den ser god ut rättvänd..

FF

Med ett annat märke på datorn så är det bara att klicka på bilden så blir den rättvänd...   ;-)

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Lyckade rädda lite av biffen från frugans köttyxa och patkapaow-tillverkning

post-3356-0-72152600-1361038566_thumb.jp

Helstekt biff som först penslats med smält smör, vitlök och persillja. in med den i ugnen och gå klart.

Till detta Tomatkuber som göttat till sig i olivolja, persillja, dragon och scharlottenlök...

Samt som grädde på moset ... friterad Gorgonzola som tillbehör.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Underbart Enis, varför i he-e började jag  LCHF:a innan dej. Väntar spänt på fortsättningen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Underbart Enis, varför i he-e började jag  LCHF:a innan dej. Väntar spänt på fortsättningen...

Vad var inte lchf med det?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Ikväll blev det Tacos lättlagat och helt ok ,,,

post-3240-0-41578700-1361041762.jpg

Lite sallad till den

post-3240-0-01712500-1361041836_thumb.jp

Sen lite färsk Ananas

post-3240-0-90706300-1361041889_thumb.jp

/Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

Åi BBQ här igår på Silom. Roadhouse bbq verkligen gott med grillat,

post-7307-0-55893100-1361063314_thumb.jp

Borjade med vars en soppa som förrätt men glömde fota, nu blir det grillad kyckling med stark Hickorys, grillad majskolv och cole slaw

post-7307-0-25875900-1361063534_thumb.jp

Frugan revben

post-7307-0-69438300-1361063815_thumb.jp

Efterrätt, varm kaka med syrup.

post-7307-0-25401500-1361063993_thumb.jp

Dela på andra sajter

Lördagens käk & drick..

Frukost:      X     64 timmars jobb denna vecka, så det vart sovmorron.

När man väl vaknat te liv..

post-4104-0-39119800-1361073350_thumb.jp

Senare, Lite mat för oss riktiga karlar.. eller!?

post-4104-0-02169400-1361073656_thumb.jp

Bidde inte så mkt mer i matväg denna lördag. Strax efter middan halka dock första groggen ner utan problem..

post-4104-0-76027200-1361073808_thumb.jp

Resterande tid av denna lördag blev det ett antal av min alldeles egenhändiga drink, Nakhon Sling..

post-4104-0-16223600-1361074108_thumb.jp

Receptet. Ja, det är inga konstigheter direkt, varsågoda..

post-4104-0-28459200-1361074334_thumb.jp

Dela på andra sajter

Det satt otroligt bra, vad jag längtat efter denna delikatess :)

Fritz..

Din andra favorit, Pitepalt, serveras varje torsdag på Enjoy Joy i Jomtien, men eftersom detta är en norsk krog, så heter rätten Kumla.

Stället ligger bakom Lindas och kan varmt rekommenderas! En tredjedel av Lindas priser och minst lika god mat. Den kokta torsken med hackad bacon och vitsås är helt gudomlig. Räkmackan före var inte heller fel.

Det enda negativa  var väl att det tog lite tid att få in maten, men då var det iofs knökfullt av gäster när jag var där för första gången i fredags.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Fortsätter med tvätteriet..

azy6yzy6.jpg

vyzunuba.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...