thomas001 Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Tjena! Vi har haft två barn sovandes här hos oss inatt. Min frus systerbarnbarn. Otto o Owan. Vaknade imorses..frugan ville laga Thai-krubb men båda barnen skrek: Pannkakor med sylt!!!! Så vad gör man...serverar en hälso-frukost, Pannkakor,jordgubbs o blåbärssylt samt hälsodrycken Coca-Cola till frugans förtvivlan. 07.15 Söndagmorgon... Hungriga små individer! Sylt är smarrigt. Särskilt när Falangen även serverar Cola med is i glasen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Frukost : korv och ägg, färska salladsgrönsaker och en stor klick majonäs . Ingen större abstinens av att skippa riset en morgon. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Igår var vi på Major RachaYotin, Först på Villa Market och köpte en Extra Dry Martini och en god nylagad skinka Åt på Jeffers men de har slutat att sälja öl så jag fick gå till en 7/11 och handla två stora, till maten fick det bli en Martini, Gammeldansk och beer Sing. Fick bli en friterad fisk med deras goda pepparsås, innan började vi med en löksoppa och vitlöksbröd men glömde fota det. Frugan tog en T bone steak med vitlöksspenat, En efterrätt, en muffins med jordgubbar. liten, dyr men god, När vi komm hem tog vi en donut med hemlagad vaniljsås, gott, gott, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Persisk mat med gott rödvin till från Iran hemma hos goda vänner i går kväll Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Persisk mat med gott rödvin till från Iran hemma hos goda vänner i går kväll WP_20130209_002.jpg WP_20130209_005.jpg WP_20130209_006.jpg Det såg förbannat gött ut.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 PC Pizza set. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Skaldjursoppa med vitlöksbröd och till varmrätt oxfílé och fläskfilé med rödvinssås och bea. Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Vatten e jäkligt underskattat Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Lagat kroppkakor som jag ska ha till lunch i veckan... avsmakning är gjord med lingonsylt men då glömde jag ta bild Gjorde på koktpotatis Sen fyllt med stekt fläsk, lök och kryddpeppar. Färdiga, smakade faktiskt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Blev ett par burgare. Bara för Odins skull blev det en kall Sofiero till det Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Blev ett par burgare. Bara för Odins skull blev det en kall Sofiero till det Sent from my iPad using Tapatalk HD Delar av din bild såg onekligen delikat ut... Andra inte..Hehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 dagens lunch blev torsk o spenat i folie med kokta grönsaker..... till lunch imorgon blir det en matlåda korv stroganoff till frugan o resten till mig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Kålpudding med potäter o sås, lingon också.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 ett par "smörrebröd"...jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 till lunch serverades det idag stark sallad med kycklingkorv.. jättegott!! Tack för tipset. Ser ut att vara i min smak och måste snart provas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Måndagsmiddag på en söndag! En "kottens special" i min egen variant. Först skalar, sköljer och skivar jag lite grönsaker/rotfrukter. sedan dags för potatisen. Då jag kommer på att jag inte får plats med 3 formar i ugnen får det bli en ny variant. Nämligen en kombinerad grönsaks/rotfrukt och potatislåda. Sedan dags för köttet. Ja, ja.."kotten", jag vet att köttet är skuret på "fel" sätt. Men du förstår snart varför!! I med köttet i stekpannan för att brynas. Sedan in i ugnen för att efterstekas (här glömde jag att ta ett foto) Nu dags att göra i ordning svampstuvningen. Har tagit fram lite av Höstkantarellerna från frysen. Steker upp svampen lite lätt och sedan har jag fuskat. Blir en smaksatt Créme Fraiche idag. Efter en stund har köttet en temperatur på 60 C och får ligga och vila ett tag. För att sedan skivas upp! Svampstuvningen är klar och även rotfruktslådan Serverat och klart! Som den uppmärksamme ser, så envisas "Gubben" med att även ha med stark BEA som tillbehör till maten. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 en liten förrätt. större behöver den inte vara för att elda upp gommen. Grillad kycklingklubba med sötsur sås och grönsaker till medda /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 10, 2013 Dela Inlagd Februari 10, 2013 Chicken green curry och wokade grönsaker. Skippade liset idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 (ändrad) En spagetti doggiebag från Pizza Company i botten. Korv, ett ägg och sallad på toppen. Med vänlig hälsning, Ändrades Februari 11, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 Här åt vi igår, Ganska nytt ställe på fjärde vån Grand Dimond Pratunum, fräscht och inte fullt med folk, Börjar med Kaolao soppspader är för gott. Ris med kyckling Vitlöksbröd som man doppar i soppan Sushi Efterrätt, kan inte låta bli att kontra med ed vitlöksbröd till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 Nudellunch.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 till kvällsmat tog frugan lite mozzarella med tomat o balsamvinäger....själv blev det ädelost från falbygdens mejeri med soltorkade tomater o goda oliver..fantastiskt gott med ett glas rött till !!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 till kvällsmat tog frugan lite mozzarella med tomat o balsamvinäger....själv blev det ädelost från falbygdens mejeri med soltorkade tomater o goda oliver..fantastiskt gott med ett glas rött till !!!! 005.JPG Sluta tortera mig.. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 Hemlagad pizza jo den var gjord i hemmet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Februari 11, 2013 Dela Inlagd Februari 11, 2013 Vi åt inte upp allt köttet igår! Så det blev att fixa en annan maträtt på sista biten av Entrecoten. Först förbereda en grönsakslåda. Jaja..finns även champinjoner bland grönsakerna. sedan in med köttet i ugnen och sedan skära upp det. Grönsakerna färdiga.. och det är även det andra som ingår i middagen. Färdigt att sätta sig och äta! OK! Ja, självklart serverades det RIS som en del av måltiden! OBS! Riset är både skalat, polerat och tvättat! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu