Enis Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Vad blir det för mat? "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Vad blir det för mat? bild (153).JPG Ingen plankstek i alla fall.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 (ändrad) Vad kan det bli hos FF ikväll, någon som vågar gissa.. Ca 20 min kvar att vänta.. FF Ändrades Februari 8, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Ingen plankstek i alla fall.. FF Så sant det var sagt... Rostade lite rotfrukter i ugnen. Och några paprikor samt tomater till såsen. efter att ha mixats så fick den koka ihop stekt knotfilé på paprikasås med rostade rotfrukter /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Så sant det var sagt... bilden 1.JPG Rostade lite rotfrukter i ugnen. bilden 2.JPG Och några paprikor samt tomater till såsen. bilden 3.JPG efter att ha mixats så fick den koka ihop bilden 4.JPG stekt knotfilé på paprikasås med rostade rotfrukter /Enis Ser gott ut, kanske dags att byta ut planksteken,, NJA NJA.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Färdigt att äta.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Gubben ringer hem och önskar en festmåltid till middag på fredagen. Så det är bäst att jag gör honom till viljes! Har inte tid att fotografera tillagningen, men här kommer det färdiga resultatet! Han slukar maten och med glimten i ögat frågar han "när kommer varmrätten" Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Blev lite nattvickning.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Hemma middag igår, Ett fjäderfä och till efterrätt croissant med äkta vaniljsås. Kollar att kycklingen blir välstekt Gå är det bara att hugga i, frugan ville ha spagetti. Efterrätten croissant med hemlagad vaniljsås, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Knäckebrödmackor.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Gubben ringer hem och önskar en festmåltid till middag på fredagen. Så det är bäst att jag gör honom till viljes! Har inte tid att fotografera tillagningen, men här kommer det färdiga resultatet! Mat 001.jpg Han slukar maten och med glimten i ögat frågar han "när kommer varmrätten" Tjena! Blodpudding är ok som: Snacks,förrätt,varmrätt,efterrätt,nattamat m.m m.m. Skamligt att lägga in sådana läckra bilder.snålvattnet rinner! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Tjena! Igår bjöd den Thailändska landsbygden på Pytt i Panna! Alltid lika gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Hemma middag igår, Ett fjäderfä och till efterrätt croissant med äkta vaniljsås. Kollar att kycklingen blir välstekt Gå är det bara att hugga i, frugan ville ha spagetti. Efterrätten croissant med hemlagad vaniljsås, Kan man få receptet på den hemlagade vaniljsåsen Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Idag bröt jag mot många regler i vinduckanders ädla konst. Rött vin till fisk, is i vinet, drucket i bleckkopp.. Men gott var det .. Och resten också. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Rött vin till fisk Rött vin till fisk är inte alls fel det rekommenderas av sommelierer till vissa sorters fisk . Då till fetare och smakrika fisksorter, tex riktig Nordsjö torsk Is i vinet å andra sidan Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Lite frukost blev det, bacon ägg en skinkmacka en kopp jawa.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Kan man få receptet på den hemlagade vaniljsåsen Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ja. 5 dl vispgrädde. Halv vaniljstång, dela stången och skrapa ut vaniljfröna , 3-4 äggulor en dl socker. vispa socker äggulor och vaniljen tills den är nästan vit, vispa grädden och när den är klar så häll i äggsmeten sakta i vispgrädden medan man rör om. Använd inte som jag gjorde Palmcream och vispgrädde tillsammans 50-50 som jag gjorde för då blir såsen enligt mig för tunn. M.v.h. goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Ja. 5 dl vispgrädde. Halv vaniljstång, dela stången och skrapa ut vaniljfröna , 3-4 äggulor en dl socker. vispa socker äggulor och vaniljen tills den är nästan vit, vispa grädden och när den är klar så häll i äggsmeten sakta i vispgrädden medan man rör om. Använd inte som jag gjorde Palmcream och vispgrädde tillsammans 50-50 som jag gjorde för då blir såsen enligt mig för tunn. M.v.h. goodolle Kanoners tackar för det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 till lunch serverades det idag stark sallad med kycklingkorv.. jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 (ändrad) Igår blev det Ahaan Lao Kycklinggryta Lao style. Ser inte så gott ut men har en underbar smak av dill och chili Själv brukar jag äta den som soppa Ändrades Februari 9, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Idag Älgfärsjärpar med krossade enbär och grädde mm “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 En god Australian beefsteak här på KohSamui . Blev så upphetsad när maten kom så glömde ta kort fast jag lagt fram kameran ,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Vildsvinsgryta direkt importerat från SPB, den glade mannen med telefonen tillika matros ha skjutit det. Smakade otroligt bra Sent by my flintaphone and Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Vildsvinsgryta direkt importerat från SPB, den glade mannen med telefonen tillika matros ha skjutit det. Smakade otroligt bra [img=http://img.tapatalk.com/d/13/02/10/ny3atynu.jpg] Sent by my flintaphone and Tapatalk Hur smakar vildsvin ? Har aldrig ätit vildsvin , vad kan man jämföra med ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 9, 2013 Dela Inlagd Februari 9, 2013 Gårdagens kvällsvickning.. En liten rensning i kyl & frys i all enkelhet.. Rödlök är gott & så rensade jag ut den sista biten getost som jag hade med mig från Fuerteventuras. Baconet ingick inte i rensningen men det är ju gott.. Den spanska chorizon som jag också hade med mig från Fuerteventuras ingick dock i rensningen.. Bästa dressingen som finns (om man inte gör den själv såklart).. Nu ser ni kanske vart det barkade hänn.. Los hamburgesas (från jobbet). På med getosten... Rostat bröden och börjar "dressa". På med burgare och bacon.. Så vart det klart.. Koma efter det.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu