M33 Inlagd Februari 7, 2013 Dela Inlagd Februari 7, 2013 Vidare med marulk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 7, 2013 Dela Inlagd Februari 7, 2013 Tackar! Har tyvärr inga grejor för att göra sticky rice, men det ska fixas inom kort. Annars är det bara laap mix som fattas, men ska kolla på Thaibutiken inne i Falun imorgon, tyvärr har dom väldigt litet sortiment. Mvh Amja Jag kom just på att jag även brukar ha i några limeblad men glömde det igår trots att jag har i frysen. Förhöjer smaken ännu mer. F-n också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Februari 7, 2013 Dela Inlagd Februari 7, 2013 Idag så skulle jag slippa laga mat! Gubben gör det lätt för sig och tar mig till en lokal restaurang! Detta serverades! Matvalet är naturligtvis inspirerat av FF Ja ja...hann äta en hel del innan jag kom ihåg att ta ett foto! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 7, 2013 Dela Inlagd Februari 7, 2013 Jadu, jag vet inte om jag gör rätt men jag gör som jag tror blir rätt och det smakar bra iaf och det är huvudsaken. Eg. skulle jag haft "levergris" som en dam sa i asiatbutiken men jag köpte vanlig ungnötslever på ICA. Fräste bitarna lite lätt i olja sen på med oyster- och fisksås och lite vatten. Lätt det puttra en stund och dunsta av lite och sen kryddade jag med chilikrydda och laab mix. Därefter i med vitlök, rödlök, vårlök, färsk röd/grön chili och sist holy basilika. En skvätt limejuice och mera fisksås och rostat sticky rice och sen röra om lite. Klart!!! Och till det såklart sticky rice, gurka och vitkål och för säkerhets skull lite mer chilisås som jag gör själv. Det som tar längst tid att tillaga är sticky rice, det övriga går fort som satan ) Tackar! Har tyvärr inga grejor för att göra sticky rice, men det ska fixas inom kort. Annars är det bara laap mix som fattas, men ska kolla på Thaibutiken inne i Falun imorgon, tyvärr har dom väldigt litet sortiment. Mvh Amja Mix för Laab? Är det inte bara lime, chili, röd lök, rostad mortlat ris, fisksås? Vitlök kanske? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Idag blev det detta till frukostriset här i Hyay Khwang. Nudlar med lite diverse bl.a räkor, färsk fisk, vitkål. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Åt på Foodland Lad Phrao Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Här kommer maten, börjar med en löksoppa och vitlöksbröd. Frugan tog Thaislafs, jag kan inte ens uttala namnet på rätten men den innehåller pork. Jag kontrar med en favorit, chickenbasket med kryddsmör och då har jag beställt endast med friterade filéer Mer slafs till frugan Bananasplit är gott till efterrätt Frugan går ut utanför och handlar en våffla, där lägger hon på den sista glassen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Frugans andrarätt känner jag väl till, väldigt god, men har glömt vad den heter. Sjyssta bilder! Är det en sån där foodcourt som man betalar med kuponger? "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 (ändrad) Frugans andrarätt känner jag väl till, väldigt god, men har glömt vad den heter. Sjyssta bilder! Är det en sån där foodcourt som man betalar med kuponger? Nej, Foodland är en livsmedelskedja med restauranger där du betalar cash i deras affärer, den bästa delikatessen har dem enligt mig, Ladna heter den rätten Mvh, goodolle Ändrades Februari 8, 2013 av goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 En kopp Té och en rostmacka med isberssallad, kokt ägg, majonäs och kaviar fick bli en bra start på dagen "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Hittade Clirres favoritmat från Iisan på flygplatsen i Udon Thani Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Tja. Blev ett fåtal rätter till lunch också här i Huay Khwang.. Man står sig några timmar i varje fall .. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Lite tyskt saltlakrits från Foodland. Nja.. 2,5 lakritsrötter av 5 möjliga. Köper nog ingen mer men slänger nog inte påsen heller. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Nu lunch på St:a Clara. Blodpudding med fläsk o rårörda lingon. Till det en old gold, fredagsmys. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Baconinlindad köttfärslimpa på Two Lions i Pattaya, supergott. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Nötfärsbiff á la Greek style med tzatsiki, salsa, serverad med rostad potatis på ÅbergNilsson Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Nötfärsbiff á la Greek style med tzatsiki, salsa, serverad med rostad potatis på ÅbergNilsson Grekisk Salsa? Säker på att det inte va Zorba? Låter gott. Grekiskt är ett av mina favoritkök i Europa. Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Har inte käkat idag. Det är väl inte alltid det behövs. Tippar på att frun kommer hem från utbildningen och tar hand om mig. Halvligger på soffan, öser musik (tack Apple och Airplay), trollar på forum, spelar gitarr (svensk karaoke som jag kallar det). Fast nu blev jag hungrig. Nä, då får jag sätta igång kaffet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 (ändrad) "Tjälknöl", fast gjord på fläskkarré med potatissallad till lunch, väldigt mört och riktigt gott. Vansinnigt lättlagat, om man har tid. Recept: Sätt ugnen på ca 80grader, sätt in en bit fryst fläskkarré (jag hade 1,3Kg) låt stå i ca6-8 timmar. Efter ett par timmar kan man sätta in en köttermometer, när den kommer upp till sådär 72 grader är det klart, (eller kör 8 timmar). Gör en lag , koka upp 1 liter vatten med 1dL salt, 1/2 dL socker och 10 svartpepperkorn, låt svalna. När köttbiten är klar, lägg den i lagen några timmar (se till att hela biten kommer under ytan), eller som jag gjorde, över natten. Klart! Servera i tunna skivor, passar bra till en massa olika grejer potatisgrätäng, potatissallad, vad ni vill egentligen, påminner mycket om Rostbiff, suveränt bra som smörgåspålägg. Fläskkarré just nu 29.90 på Willys passa på! Vi har köpt 20 Kg (frugan gör olika sorters thaikorvar av det, billigare och fräschare köttfärs är svårt att finna). Receptet är väl egentligen för Viltkött, Oxkött (fransyska) går också bra, Testa! Skall jag vara ärlig så var nog inte min karré riktigt fryst, den hade stått på balkongen 1 dygn i några minusgrader, men bra blev det MVH Tommy Ändrades Februari 8, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Lite tyskt saltlakrits från Foodland. Nja.. 2,5 lakritsrötter av 5 möjliga. Köper nog ingen mer men slänger nog inte påsen heller. Med vänlig hälsning, År Haribo Tyskt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Lite tyskt saltlakrits från Foodland. Nja.. 2,5 lakritsrötter av 5 möjliga. Köper nog ingen mer men slänger nog inte påsen heller. Med vänlig hälsning, År Haribo Tyskt? Verkar så.. Haribo Type GmbH & Co. KG Industry Confectionery Founded December 13, 1920 Founder(s) Hans Riegel Sr. Headquarters Bonn, Germany Key people Hans Riegel Revenue € 1.7–2.0 billion Employees about 6,000 Website haribo.com Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Verkar så.. Haribo Type GmbH & Co. KG Industry Confectionery Founded December 13, 1920 Founder(s) Hans Riegel Sr. Headquarters Bonn, Germany Key people Hans Riegel Revenue € 1.7–2.0 billion Employees about 6,000 Website haribo.com Med vänlig hälsning Jag har inbillat mej att det var ett Danskt företag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Verkar så.. Haribo Type GmbH & Co. KG Industry Confectionery Founded December 13, 1920 Founder(s) Hans Riegel Sr. Headquarters Bonn, Germany Key people Hans Riegel Revenue € 1.7–2.0 billion Employees about 6,000 Website haribo.com Med vänlig hälsning Jag har inbillat mej att det var ett Danskt företag. Står antagligen för HAns RIegle BOnn + ett e.. Hade också gissat fel på den, utan att fråga publiken... Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Står antagligen för HAns RIegle BOnn + ett e.. Hade också gissat fel på den, utan att fråga publiken... Rena HAJK detta MPR.. Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Dagenefterkäk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu