Kenneth4618 Inlagd Augusti 16, 2010 Dela Inlagd Augusti 16, 2010 Nja idag har jag bara varit söder om Gälve så det blev en svag doft av Skutskär “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 16, 2010 Dela Inlagd Augusti 16, 2010 Nja idag har jag bara varit söder om Gälve så det blev en svag doft av Skutskär ungefär som när man steker torkad pasalit då . "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 Hur är det därute i stugorna? Äts det mest med sked och gaffel eller på hyfsat västerländskt sätt, nåja många vet inte hur besticken ska hållas vilket kanske kan skyllas fostran eller skola.Men i alla fulla fall, hur är det med de thailändska smaklökarna, får de tillfredställelse eller? är det mest fläskstek?Själva firade vi smakdag med Gaeng pha moosap igår - idag då? Blodpudding som fått stuva med vispgrädde och så bacon och rårörda lingon till.Mer att läsa om vår smakhöjdare här: http://tabberaset.bl...t-smakfest.html Hej! Vad tycker ni om sik, rökt, eller gravad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 Hej! Vad tycker ni om sik, rökt, eller gravad? helst rökt, Abborrarna får enkelt tillredas över elden gärna med lite salt, persilja o en gnutta peppar i sej... CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 helst rökt, Abborrarna får enkelt tillredas över elden gärna med lite salt, persilja o en gnutta peppar i sej... Testa, 1 liter vatten en dl salt,persilja,samt peppar. koka i hop,låt kallna, lägg fisken i över natten,grilla över öppen eld,eller rök, Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 Testa, 1 liter vatten en dl salt,persilja,samt peppar. koka i hop,låt kallna, lägg fisken i över natten,grilla över öppen eld,eller rök, Jocko ööö.va blir det av det..gravad rökt fisk CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 ööö.va blir det av det..gravad rökt fisk Hej! öppen eld = halstrad i rök= rökt Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 Hej! öppen eld = halstrad i rök= rökt Jocko aha..inte lätt för Baabar när det ska "benas" upp i recepten CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 Hej! Vad tycker ni om sik, rökt, eller gravad? Varken eller.. tillagad i ugn med massor av grädde skall det vara "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 aha..inte lätt för Baabar när det ska "benas" upp i recepten Hej! Det är dina favorit smaker Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 (ändrad) Hej! Det är dina favorit smaker Jocko öööö,,,,nu e ja inte riktigt me.. Ändrades Augusti 17, 2010 av Baabar CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 helst rökt, Abborrarna får enkelt tillredas över elden gärna med lite salt, persilja o en gnutta peppar i sej... Hej! Favorit smaker på abborre,menade jag Förlåt, Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Augusti 17, 2010 Dela Inlagd Augusti 17, 2010 Varken eller.. tillagad i ugn med massor av grädde skall det vara Hej! Med lök,en stark favorit. Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 18, 2010 Dela Inlagd Augusti 18, 2010 (ändrad) Frugan med syskon äter kobenssoppa Dottern äter rissoppa Inget av allternativen föll väl mig dirket i smaken just denna kväll Mmmmm en Bookmaker toast vore ju inte så dumt.. Paniiiik ingen pepparrot hemma men.. Några lantbrödskivor stekta i olivolja, strimmlad isberssallad, finhackad rödlök, utbankad oxfilé, bea och några chiliräkor funkade det med. Ändrades Augusti 18, 2010 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 finski kallinen knakkimakkara o halloumi o viti kålinen och att fukta strupen med,ölinen. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Eftersom jag är en finne så vet jag vilket himmelrike det är med riktig korv. Jag var bara tvungen att ett ge ett plus för avsaknaden för den goda korven.. FinnFan FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Herrn i huset stod för maten idag, kokt potatis(utan skal) mamma scan, gräddsåspåse som jag smulade ner torkad trumpetsvamp i, och lingonsylt, mkt gott tyckte hitresta svägerskan. Till jobbet ikväll blev det smörgås med varmrökt sik som jag hittade på ica, smakade bra så den hade dom nog inte hunnit byta datum på än, tyvärr inga bilder men jag ska bättra mig. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Eftersom jag är en finne så vet jag vilket himmelrike det är med riktig korv. Jag var bara tvungen att ett ge ett plus för avsaknaden för den goda korven.. FinnFan FF say no more:great: kippis! Herrn i huset stod för maten idag, kokt potatis(utan skal) mamma scan, gräddsåspåse som jag smulade ner torkad trumpetsvamp i, och lingonsylt, mkt gott tyckte hitresta svägerskan. Till jobbet ikväll blev det smörgås med varmrökt sik som jag hittade på ica, smakade bra så den hade dom nog inte hunnit byta datum på än, tyvärr inga bilder men jag ska bättra mig. mvh walle hmm,skal ska det va.funderar här om svägerskan svarade säp lai eller aroy mak.knäckemacka med fisk brukar vara gott. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Nei inte skal hon sa aroy mak flera ggr. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leksandstars Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Krispigt Ankbröst med ugnsrostade rotfrukter med honung/timjan/rosmarin och jasminris. Har tagit ut Ankbröst och tänkte att jag skulle laga nått gött. Först marinerar jag brösten med ;soja, vitlök , lite söt soja och ingefära i ett par timmar. Sen bräserar jag brösten i 15 min i ugnen på 200gr i marinaden ,övertäckt med foile. Kyl ner brösten. När det blir dags att äta så ska brösten friteras i het olja i ca 4-5 min. 400gr rostfrukter du önskar med 1 msk honung , 1tsk timjan, 1tsk rosmarin och 3 msk olja . poppa in det i ugnen på 225 grader tills de är gyllenbruna och lagom mjuka. ca 25-30min. Detta är som ett samlag i mun. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Krispigt Ankbröst med ugnsrostade rotfrukter med honung/timjan/rosmarin och jasminris. Har tagit ut Ankbröst och tänkte att jag skulle laga nått gött. Först marinerar jag brösten med ;soja, vitlök , lite söt soja och ingefära i ett par timmar. Sen bräserar jag brösten i 15 min i ugnen på 200gr i marinaden ,övertäckt med foile. Kyl ner brösten. När det blir dags att äta så ska brösten friteras i het olja i ca 4-5 min. 400gr rostfrukter du önskar med 1 msk honung , 1tsk timjan, 1tsk rosmarin och 3 msk olja . poppa in det i ugnen på 225 grader tills de är gyllenbruna och lagom mjuka. ca 25-30min. Detta är som ett samlag i mun. lät fantastiskt gött Mor och far passerade igår, mor hade varit i Canada en sväng och som resepresent fick jag en liten flaska marple syrup. Så idag blev det /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Ugnstekt falukorv… Med hemlagat potatismos… Frugan valde Phad Thai… ///Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toi Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Inte ngt smakfullt, trist ölkorv från Tyskland,knäckebröd och en liten liten sur sallad... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Päronfil, 2 liter! Hade tänkt att grilla fläsk, bada nakenbastu och bada i insjö med finnarna i kväll. Men eftersom jag inte är i full form och fortfarande kylchockad så känner jag mig inte i högform och redo att mäta manlighet med finnpolarna. Så det blir nog jordgubbsfil framför tv'n och under täcket i kväll istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Ugnstekt falukorv… Med hemlagat potatismos… Frugan valde Phad Thai… ///Thure Det såg rikigt smarrigt ut. Fina bilder var det också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu