Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Min första och sista kebab i Thailand. ju3y3uhy.jpg Köttet perfekt, riktigt bra bröd och fräscha fina grönsaker och sen pajar dom allt genom helktovis med socker i såserna. Vill jag ha en efterrätt köper jag en efterrätt och inte mat! Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Ser att ni har rätt sorts kastruller.

Gastrolux. :thumbsup:  

Mat ska bara tillredas i Gjutjärn, rostfritt stål och glas. Inget jävla plast, teflon eller andra gifter...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Min första och sista kebab i Thailand. Köttet perfekt, riktigt bra bröd och fräscha fina grönsaker och sen pajar dom allt genom helktovis med socker i såserna. Vill jag ha en efterrätt köper jag en efterrätt och inte mat! Med vänlig hälsning,
Som tur var hade vi hunnit med en utsökt Dim Sum lunch innan.. 6epapama.jpgry3e2eba.jpganuna4a7.jpgbe5aha9e.jpg4etyzeze.jpgaqy8yhyr.jpgsuvumyve.jpgdehabyjy.jpg Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Mat ska bara tillredas i Gjutjärn, rostfritt stål och glas. Inget jävla plast, teflon eller andra gifter...

Och såser i aluminiumkastrull

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Funkar bra på vår Electrolux Intuiton spis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

I så fall har aluminium KASStrullen järninlägg i botten. Induktionsspisar funkar bara med magnetiska material.

Men varför lagar du mat i kärl som inte är bra för dej Kenneth? Är du trött på livet och försöker förgifta dej själv långsamt. hehe

Ändrades av Odin

Dela på andra sajter

I så fall har aluminium KASStrullen järninlägg i botten. Induktionsspisar funkar bara med magnetiska material.

Men varför lagar du mat i kärl som inte är bra för dej Kenneth? Är du trött på livet och försöker förgifta dej själv långsamt. hehe

Varför är aluminium så farligt för? Trasig teflon förstår jag dock.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Oxiderad Aluminium är ofarlig, men om du gör en repa i kastrullen med en visp tex. så tillför kastrullen tungmetallen Aluminium till maten. Visserligen i små mängder men mätbara mängder iaf.

Dela på andra sajter

Funkar inte FFFs spis i alla fall, har provat det blev ny investering för FFs del..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Jag och dottern lagar mat till lillebror.. 5u2egy5u.jpgveperu9u.jpg Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Jag och dottern lagar mat till lillebror.. Med vänlig hälsning,
Klart! etesahuz.jpg Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Är det den nya sorten som ska ersätta induktion?

Dela på andra sajter

Jag känner dom som tillverkar kaffemaskinerna åt MC. och dom maskinerna gör det godaste kaffet (för min mun alltså)

Dela på andra sajter

Har den kvinnlig intuiton då eller ? :crazy:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Mellan Sukomwit 1 o Nana på en garageuppfart , Blev det detta i kväll ,, Kanonmat ,,O bordsgrannen fick sin del med

post-7060-0-91890400-1359902759.jpg

post-7060-0-08447800-1359902782.jpg

post-7060-0-28161300-1359902804.jpg

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Håller med till viss del men Gastrolux skiljer sig från de traditionella teflon-, plast, giftkastrullerna.

Sedan får ju var och en tycka vad de vill min jag är asnöjd med mina Gastrolux som trots intensivt användande inte släpper beläggning.

Sedan kan ju tilläggas att jag har ett helt arsenal med Skeppshultpannor och rostfritt.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Tog en sväng till Arlanda idag, pilsner i sky city, pilsner i terminal 5, lunch uppe på våning 12 clarion hotell med några pilsner. Ringde några mpr medlemmar som bor i Uppsala om någon var sugen på en pilsner då jag gjorde en halvhalt i uppsala på vägen hem men antingen var de förkylda eller gick på någon diet som man inte fick dricka öl på. Då nu sitter jag själv med en staropramen på centralen, haket vi hade forumträffen på var stängt. Skål! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Dela på andra sajter

Håller med till viss del men Gastrolux skiljer sig från de traditionella teflon-, plast, giftkastrullerna.

Sedan får ju var och en tycka vad de vill min jag är asnöjd med mina Gastrolux som trots intensivt användande inte släpper beläggning.

Sedan kan ju tilläggas att jag har ett helt arsenal med Skeppshultpannor och rostfritt.

En hel Teflonpanna är ju iofs. ofarlig. Men kombinationen Thaitjej och Teflonpanna funkar inte. Det är både gaffel och förskärare som används i pannan, och den ser ut som ett jäkla tennisracket efter ett par veckor.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tog en sväng till Arlanda idag, pilsner i sky city, pilsner i terminal 5, lunch uppe på våning 12 clarion hotell med några pilsner. Ringde några mpr medlemmar som bor i Uppsala om någon var sugen på en pilsner då jag gjorde en halvhalt i uppsala på vägen hem men antingen var de förkylda eller gick på någon diet som man inte givk dricka öl på. Då nu sitter jag själv med en staropramen på centralen, haket vi hade forumträffen på var stängt. Skål! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag hade fått dig kanon om du hade suttit på Arlanda nu. Åtminstone jag hade blivit kanon. Det blir jag nämligen oftast
Dela på andra sajter

Tog en sväng till Arlanda idag, pilsner i sky city, pilsner i terminal 5, lunch uppe på våning 12 clarion hotell med några pilsner. Ringde några mpr medlemmar som bor i Uppsala om någon var sugen på en pilsner då jag gjorde en halvhalt i uppsala på vägen hem men antingen var de förkylda eller gick på någon diet som man inte givk dricka öl på. Då nu sitter jag själv med en staropramen på centralen, haket vi hade forumträffen på var stängt. Skål! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du får väl morsa på Lasse Svensson (en av ägarna)

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Oxiderad Aluminium är ofarlig, men om du gör en repa i kastrullen med en visp tex. så tillför kastrullen tungmetallen Aluminium till maten. Visserligen i små mängder men mätbara mängder iaf.
Nja, aluminium är en lättmetall.
Dela på andra sajter

Jag hade fått dig kanon om du hade suttit på Arlanda nu. Åtminstone jag hade blivit kanon. Det blir jag nämligen oftast
Vi kan ju ta en sittning någon annan dag, sitter på mjölktåget norrut igen nu. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...