FF Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Det bidde tacopaj till middag.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Blev en fillipinsk Kaldereta, dock på fläskkött, (originalet är nöt). Fick till lagom "sting" på den. En av de få lite kryddigare maträtterna detta land har att erbjuda. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 lammsteken blev till belåtenhet(ca 5 timmar i 100 grader).. rostade morötter, palsternacka,rotselleri,brysselkål,rödlök,vitlök..gojsa runt med ruccola...stekta kantareller o gul lök, lite grädde,parmesan..marinaden reducerad till en rödvinssås....fantastiskt gott med ett glas italienskt rödvin.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 lammsteken blev till belåtenhet(ca 5 timmar i 100 grader).. 002.JPG 003.JPG rostade morötter, palsternacka,rotselleri,brysselkål,rödlök,vitlök..gojsa runt med ruccola...stekta kantareller o gul lök, lite grädde,parmesan..marinaden reducerad till en rödvinssås....fantastiskt gott med ett glas italienskt rödvin.. 005.JPG 006.JPG 007.JPG Ser att ni har rätt sorts kastruller. Gastrolux. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Det bidde tacopaj till middag..IMG_1123.JPG IMG_1124.JPG FF Var Ea där också !? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 en liten dessert...napoleonbakelse o ett glas lagrad rom..fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 (ändrad) Tänkte jag skulle vara lite nyttig idag... Hade lite frysrensning. Lite kalvinnanlår samt lite chorizo som jag hade med mig från Spanien... Älskar skogschampioner. Å så gjorde jag en dressing på creme fraiche, pressad vitlök, salt, svartpeppar, balsamvinäger, tomatpuré och en härlig spansk mojo (stark dippsås)... Jag älskar vassa knivar men idag gillade dom inte mig.. Rödlök är en annan favorit.. Å så älskar jag körsbärstomater. Marinerade allt i olivolja och balsamico.. Fräste kalvinnanlåret och chorizon... Blandade i lite ruccola, spenat, romansallad m.m... Och så fick jag mig en matig sallad som var tokgod. Ändrades Februari 2, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Var Ea där också !? Visst var hon här och åt upp sig... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Ser att ni har rätt sorts kastruller. Gastrolux. Jag kör med Skeppshult. Är dom bra eller?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Jag kör med Skeppshult. Är dom bra eller?? Skeppshult regerar!!!! Jag har flera själv. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 (ändrad) Tänk om fick vara inneboende hos Kötthandlarn och Elim med fru + Börje och Enis i ett 4 veckorschema Suck!! Drömmar Ändrades Februari 2, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Tänk om fick vara inneboende hos Kötthandlarn och Elim med fru + Börje och Enis i ett 4 veckorschema Suck!! Drömmar Som jag ser det är du alltid välkommen!!! Efter vårt korta samtal på västgötaträffen, så har jag den fasta förtroelsen om att du är en riktigt gooo gubbe! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeterDahlin Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Tänk om fick vara inneboende hos Kötthandlarn och Elim med fru + Börje och Enis i ett 4 veckorschema Suck!! Drömmar Ja det hade varit nåt! Själv har jag turen att få smaka på Kötthandlarens mat lite då och då. Brukar ringa upp honom ibland och säga att han "måste kolla till båten". Då brukar det bli att vi dricker upp oss i promille så vi får skapelseinspiration. Ibland blir det succé och ibland för mycket promille. Duracellkanin med dopade batterier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Ja ni är goa gubbar där nera på bästkusten “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Tänk om fick vara inneboende hos Kötthandlarn och Elim med fru + Börje och Enis i ett 4 veckorschema Suck!! Drömmar Det vore väl trevligt... men vad skulle tanten hans tycka när vi fick rulla tillbaka kroppen. medan han skriker "mera. jag vill ha mer". Nä du Kenneth. då skulle du se ut som mig... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Tänk om fick vara inneboende hos Kötthandlarn och Elim med fru + Börje och Enis i ett 4 veckorschema Suck!! Drömmar Du brukar fixa bra mat oxå, så rätt som det är bor vi hos dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Tänk om fick vara inneboende hos Kötthandlarn och Elim med fru + Börje och Enis i ett 4 veckorschema Suck!! Drömmar Hmm för sent... den 11/2 så påbörjas min Julklapp jag fick av far (Han ville kila vidare före mig som han uttrycke sig)... Personlig tränings och måltidscoach. here i come. undrar om man kan muta henne... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Blev en fillipinsk Kaldereta, dock på fläskkött, (originalet är nöt). Fick till lagom "sting" på den. En av de få lite kryddigare maträtterna detta land har att erbjuda. 1.JPG2.JPG 3.JPG Mvh. borje222 När jag var i Filippinerna blev jag förtjust i Apritada BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Lördagens meny.. startade dagen med en dubbelmacka.. Lunchtime. Händer inte ofta, men idag blev det nudelsoppa.. Några timmar senare var det dags för lite middag.. Eftersom frugan har för vana att tillbringa mer tid i köket, än i något annat rum, dukades det även fram lite ordentlig kvällsmat.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Frukost.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 undrar om man kan muta henne... Prova med en av dina fantastiska måltider så är hon såld sen Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Igår åt vi lunchbuffé på Stable Loge Sukumwit 8 det är på lör-sön 12-15. kl 12 var vi där. Börjar med tre Gammeldansk och en liter Carlsberg. Visar upp buffén, det är bara till att välja. Allt är gott men jag gillar deras lax extra och det blir det mycket av. Den hembakade leverpastejen blir det också mycket av, Det är den som har stekt bacon ovan på. Bröd av olika slag finns också här inget foto, glömde, Åt som vanligt för mycket, fick lägga mig att sova vid hemkomsten, morgonen har tillbringats stor del på vc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Hejsan. Jag har glömt att redovisa fläskkotletten, från härom dagen. Njaä. Det är inte själva kotletten utan kantarellsåsen. Som ni ser så hade jag nästan glufsat i mig allt innan jag hittade kameran. Nåväl. Till såsen. 33:an har tillstånd att blunda under nästa mening. Det är Blå Band's pulver. Men jag gjorde fel. På förpackningen står det : Blanda 1 påses innehåll med, 1 dl kallt vatten. ( fanns ) 1 dl mjölk ( fanns inte ). Så det blev vispgrädde (35,1 % fat.) Koka upp och låt sjuda i 3 min. under omrörning. I med 25 gr smör. Hade ingen våg så det blev en rejäl skiva från paketet. Jag lovar. Det blev himmelskt. Jag kommer definitivt att gör fel nästa gång åxå Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Nu åter till ordningen. Middag igår. Steam Indian Mackerel, med dillsås. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu