Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Två hårdkokta ägg till frukost, 1,5 Rödspättafileér till lunch... Ok nu hajjar jag varför Clirren ``drar´´så ini helvete..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Det blev lite enklare kvälls mat, tortelline med köttfärs och en bra ost.

post-7126-0-32778500-1359757477_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Igår åt vi på Bie Otto Sukumwit 20, börjar med en liter Singha

post-7307-0-44403600-1359767595_thumb.jp

Förrätt Salmonkace med sallad och dressing

post-7307-0-03090100-1359767737_thumb.jp

Det blev en god black and white

post-7307-0-07734700-1359767887_thumb.jp

Och en god Winersnitzel pork

post-7307-0-03317500-1359768014_thumb.jp

Efterätt. Appelcinnamon with vanilasouce

post-7307-0-46471100-1359768162_thumb.jp

Skall tilläggas att men fick en kopp te tillAppelcinnamon with vanilasouce,  man ska ha lite Hansen rom i teet för att förhöja smaken på det hela.

post-7307-0-97340700-1359768491_thumb.jp

Dela på andra sajter

Laddade ur bilderna från kameran och hittade en bild på gårdagens planka.

post-5552-0-26416800-1359776125_thumb.jp

Jo jag vet, man ska inte lägga upp restaurangmat här, men kunde bara inte låta bli, så fruktansvärt good och lagom stekt köttbit till ett relativt bra pris (550bht)

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Thaimat i all ära men ibland är man sugen på en enkel knäckemacka med falukorv.. bunameqa.jpg5a8uge7e.jpgje8ypute.jpg Lyckades nästintill.. Tyvärr verkar philadelphian ha varit fryst och mer kornig än breddar.. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Laddade ur bilderna från kameran och hittade en bild på gårdagens planka. post-5552-0-26416800-1359776125_thumb.jp Jo jag vet, man ska inte lägga upp restaurangmat här, men kunde bara inte låta bli, så fruktansvärt good och lagom stekt köttbit till ett relativt bra pris (550bht)
Jag tycker att esturangbildet är intressanta också. Speciellt om man lyckas fånga lite av atmosfär osv. Såg god ut den plankan.. Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

//...Igår åt vi på Bie Otto Sukumwit 20...

Snyggt!

Ser hur gott som helst ut, men vem var det som sade:

"When in Rome, do as the Romans do"

(Jo det var mister Ambrose på 300-talet och han menade att man skulle anpassa sig och vara lite som lokalbefolkningen, eller något ditåt.)

:crazy:

Dela på andra sajter

Käkat den första mackan på en månad, en krispig fralla med skinka och ost rykande hett kaffe åxå. Ni fattar inte vilken underbar smaksensation det var...

Å fan va magen lever om nu...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Maten på gång.. Ut och tjuvkikade lite.. ezy4usu5.jpg Ligger kvar i aircon och läspar på en .. equ8yqam.jpg Och väntar på att svärmors GIN KHAO skallar i huset .. Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Inte dagens men från gårdagskvällen.

Här ser ni något som tyvärr inte är så vanligt hemma hos mig.Fisk...

Det beror väl på yrket antagligen.

Hade blivit ombedd av en kollega som sysslar med import av kött, kyckling & fisk att testa en ny produkt som kommer att säljas i frysdiskarna på City Gross framöver.

Vad skall jag göra med detta då?

post-9293-0-93037900-1359802082_thumb.jp

Jag hackar väl lite rödlök...

post-9293-0-58584400-1359802137_thumb.jp

Å sedan strimlar jag det rökta laxbaconet..

post-9293-0-59010900-1359802185_thumb.jp

Spagetti blir nog gott...

post-9293-0-56363400-1359802236_thumb.jp

Grädde är alltid en vinnare..

post-9293-0-45079300-1359802283_thumb.jp

Så jag fräste ihop löken och laxen och i slutet hällde jag på den glacen som följde med laxen..

post-9293-0-38069700-1359802337_thumb.jp

Sedan i med den förkokta spagettin så att den får koka färdigt tillsammans med såsen.Grädde, en klick dijonsenap å smaka av med salt & peppar..

post-9293-0-87931500-1359802400_thumb.jp

Voila, Laxpasta á la Kötthandlarn... :thumbsup:

post-9293-0-91707500-1359802456_thumb.jp

Det blev sjukt gott..

Kan verkligen rekommendera denna produkten (Laxbacon) och jag hoppas den kommer ut på marknaden snart för den var riktigt bra!! :14:  :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Inte dagens men från gårdagskvällen.

Här ser ni något som tyvärr inte är så vanligt hemma hos mig.Fisk...

Det beror väl på yrket antagligen.

Hade blivit ombedd av en kollega som sysslar med import av kött, kyckling & fisk att testa en ny produkt som kommer att säljas i frysdiskarna på City Gross framöver.

Vad skall jag göra med detta då?

attachicon.giflax 001.JPG

Jag hackar väl lite rödlök...

attachicon.giflax 002.JPG

Å sedan strimlar jag det rökta laxbaconet..

attachicon.giflax 003.JPG

Spagetti blir nog gott...

attachicon.giflax 004.JPG

Grädde är alltid en vinnare..

attachicon.giflax 005.JPG

Så jag fräste ihop löken och laxen och i slutet hällde jag på den glacen som följde med laxen..

attachicon.giflax 006.JPG

Sedan i med den förkokta spagettin så att den får koka färdigt tillsammans med såsen.Grädde, en klick dijonsenap å smaka av med salt & peppar..

attachicon.giflax 007.JPG

Voila, Laxpasta á la Kötthandlarn... :thumbsup:

attachicon.giflax 008.JPG

Det blev sjukt gott..

Kan verkligen rekommendera denna produkten (Laxbacon) och jag hoppas den kommer ut på marknaden snart för den var riktigt bra!! :14:  :thumbsup:

Vad tror du om att använda vanlig rökt lax? Här i LOS så tror jag inte Laxbacon kommer inom en snar framtid. Såg iaf mycket gott ut. :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Vad tror du om att använda vanlig rökt lax? Här i LOS så tror jag inte Laxbacon kommer inom en snar framtid. Såg iaf mycket gott ut. :nyam:

Mvh

BBJ

Är väl vanlig skivad rökt lax med ett säljande namn bara och det finns ju i los

Dela på andra sajter

Är väl vanlig skivad rökt lax med ett säljande namn bara och det finns ju i los

Ser ju iofs ut som det, men risken är ju att det är smaksatt på något speciellt sätt eller på annat sätt preparerat för att hålla ihop bättre vid tillagning. Men vanlig rökt lax är ju gott så jag ska nog prova med det. :thumbsup:

Mvh

BBJ

Dela på andra sajter

Kom att tänka på ett tips som en fd arbetskamrat gav mig. Vid jul eller påsk så får man ju ibland mycket gravad lax över.

Lägg den skivade gravade laxen styckevis på ett ungsplåtspapper (eller smord) på en ungsplåt. In med det i ugnen på 225 grader i någon minut, håll koll på den hela tiden, när laxen skiftar färg till lite grådaskigt är det klart. Serveras varm med kokt potatis o hovmästarsås. Ruskigt gott. :nyam:

Mvh

BBJ

Dela på andra sajter

Ser ju iofs ut som det, men risken är ju att det är smaksatt på något speciellt sätt eller på annat sätt preparerat för att hålla ihop bättre vid tillagning. Men vanlig rökt lax är ju gott så jag ska nog prova med det. :thumbsup:

Mvh

BBJ

Det är väl den där glacen dom skickar med som är smakförändraren he he

Dela på andra sajter

Käkat den första mackan på en månad, en krispig fralla med skinka och ost rykande hett kaffe åxå. Ni fattar inte vilken underbar smaksensation det var...

Å fan va magen lever om nu...

Och priten då,är den nersvald?

Måne

Dela på andra sajter

Man tager vad man haver sa Kajsa Warg

Det blev en gryta med fläskkarré, chili, vitlök, röd currypasta, fisksås, ostronsås, grönsaker, lime och cocosmjölk

Hot Hot men Gott Gott

post-3485-0-67459800-1359817354_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Mvh

BBJ

Visst är det lax men inte vanlig skivad och inte rökt som vanligt...

Den håller ihop mycket bättre vid tillagningen men vanlig rökt lax fungerar nog utmärkt...

Glacen som följde med gjorde säkerligen sitt men den innehöll inga större konstigheter utan mest lönnsirap och citronsaft.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Visst är det lax men inte vanlig skivad och inte rökt som vanligt...

Den håller ihop mycket bättre vid tillagningen men vanlig rökt lax fungerar nog utmärkt...

Glacen som följde med gjorde säkerligen sitt men den innehöll inga större konstigheter utan mest lönnsirap och citronsaft.

Tackar för infon

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...