Odin Inlagd Februari 1, 2013 Dela Inlagd Februari 1, 2013 Två hårdkokta ägg till frukost, 1,5 Rödspättafileér till lunch... Ok nu hajjar jag varför Clirren ``drar´´så ini helvete.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 1, 2013 Dela Inlagd Februari 1, 2013 Blev lite smaskig spicy slafs på lokala thaihaket Khay Dee efter jobbet idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 1, 2013 Dela Inlagd Februari 1, 2013 Blev lite smaskig spicy slafs på lokala thaihaket Khay Dee efter jobbet idag ser gott ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 1, 2013 Dela Inlagd Februari 1, 2013 ser gott ut! Garanterat gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 1, 2013 Dela Inlagd Februari 1, 2013 Det blev lite enklare kvälls mat, tortelline med köttfärs och en bra ost. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Igår åt vi på Bie Otto Sukumwit 20, börjar med en liter Singha Förrätt Salmonkace med sallad och dressing Det blev en god black and white Och en god Winersnitzel pork Efterätt. Appelcinnamon with vanilasouce Skall tilläggas att men fick en kopp te tillAppelcinnamon with vanilasouce, man ska ha lite Hansen rom i teet för att förhöja smaken på det hela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Laddade ur bilderna från kameran och hittade en bild på gårdagens planka. Jo jag vet, man ska inte lägga upp restaurangmat här, men kunde bara inte låta bli, så fruktansvärt good och lagom stekt köttbit till ett relativt bra pris (550bht) Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Thaimat i all ära men ibland är man sugen på en enkel knäckemacka med falukorv.. Lyckades nästintill.. Tyvärr verkar philadelphian ha varit fryst och mer kornig än breddar.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Laddade ur bilderna från kameran och hittade en bild på gårdagens planka. Jo jag vet, man ska inte lägga upp restaurangmat här, men kunde bara inte låta bli, så fruktansvärt good och lagom stekt köttbit till ett relativt bra pris (550bht) Jag tycker att esturangbildet är intressanta också. Speciellt om man lyckas fånga lite av atmosfär osv. Såg god ut den plankan.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 //...Igår åt vi på Bie Otto Sukumwit 20... Snyggt! Ser hur gott som helst ut, men vem var det som sade: "When in Rome, do as the Romans do" (Jo det var mister Ambrose på 300-talet och han menade att man skulle anpassa sig och vara lite som lokalbefolkningen, eller något ditåt.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Käkat den första mackan på en månad, en krispig fralla med skinka och ost rykande hett kaffe åxå. Ni fattar inte vilken underbar smaksensation det var... Å fan va magen lever om nu... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Fisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Maten på gång.. Ut och tjuvkikade lite.. Ligger kvar i aircon och läspar på en .. Och väntar på att svärmors GIN KHAO skallar i huset .. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Inte dagens men från gårdagskvällen. Här ser ni något som tyvärr inte är så vanligt hemma hos mig.Fisk... Det beror väl på yrket antagligen. Hade blivit ombedd av en kollega som sysslar med import av kött, kyckling & fisk att testa en ny produkt som kommer att säljas i frysdiskarna på City Gross framöver. Vad skall jag göra med detta då? Jag hackar väl lite rödlök... Å sedan strimlar jag det rökta laxbaconet.. Spagetti blir nog gott... Grädde är alltid en vinnare.. Så jag fräste ihop löken och laxen och i slutet hällde jag på den glacen som följde med laxen.. Sedan i med den förkokta spagettin så att den får koka färdigt tillsammans med såsen.Grädde, en klick dijonsenap å smaka av med salt & peppar.. Voila, Laxpasta á la Kötthandlarn... Det blev sjukt gott.. Kan verkligen rekommendera denna produkten (Laxbacon) och jag hoppas den kommer ut på marknaden snart för den var riktigt bra!! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Inte dagens men från gårdagskvällen. Här ser ni något som tyvärr inte är så vanligt hemma hos mig.Fisk... Det beror väl på yrket antagligen. Hade blivit ombedd av en kollega som sysslar med import av kött, kyckling & fisk att testa en ny produkt som kommer att säljas i frysdiskarna på City Gross framöver. Vad skall jag göra med detta då? lax 001.JPG Jag hackar väl lite rödlök... lax 002.JPG Å sedan strimlar jag det rökta laxbaconet.. lax 003.JPG Spagetti blir nog gott... lax 004.JPG Grädde är alltid en vinnare.. lax 005.JPG Så jag fräste ihop löken och laxen och i slutet hällde jag på den glacen som följde med laxen.. lax 006.JPG Sedan i med den förkokta spagettin så att den får koka färdigt tillsammans med såsen.Grädde, en klick dijonsenap å smaka av med salt & peppar.. lax 007.JPG Voila, Laxpasta á la Kötthandlarn... lax 008.JPG Det blev sjukt gott.. Kan verkligen rekommendera denna produkten (Laxbacon) och jag hoppas den kommer ut på marknaden snart för den var riktigt bra!! Vad tror du om att använda vanlig rökt lax? Här i LOS så tror jag inte Laxbacon kommer inom en snar framtid. Såg iaf mycket gott ut. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Vad tror du om att använda vanlig rökt lax? Här i LOS så tror jag inte Laxbacon kommer inom en snar framtid. Såg iaf mycket gott ut. Mvh BBJ Är väl vanlig skivad rökt lax med ett säljande namn bara och det finns ju i los Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Är väl vanlig skivad rökt lax med ett säljande namn bara och det finns ju i los Ser ju iofs ut som det, men risken är ju att det är smaksatt på något speciellt sätt eller på annat sätt preparerat för att hålla ihop bättre vid tillagning. Men vanlig rökt lax är ju gott så jag ska nog prova med det. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Kom att tänka på ett tips som en fd arbetskamrat gav mig. Vid jul eller påsk så får man ju ibland mycket gravad lax över. Lägg den skivade gravade laxen styckevis på ett ungsplåtspapper (eller smord) på en ungsplåt. In med det i ugnen på 225 grader i någon minut, håll koll på den hela tiden, när laxen skiftar färg till lite grådaskigt är det klart. Serveras varm med kokt potatis o hovmästarsås. Ruskigt gott. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Ser ju iofs ut som det, men risken är ju att det är smaksatt på något speciellt sätt eller på annat sätt preparerat för att hålla ihop bättre vid tillagning. Men vanlig rökt lax är ju gott så jag ska nog prova med det. Mvh BBJ Det är väl den där glacen dom skickar med som är smakförändraren he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Vid höga kusten hos Näske lax kan man köpa gravad rökt lax Fy satan vad gott det är Köpte lax för 1000 spänn på bara en midsommarvecka där http://www.naskelax.se/system/visa.asp?HID=261&FID=238&HSID=3264 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Tant FFFs fixade fiskpinnar med päramos.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Käkat den första mackan på en månad, en krispig fralla med skinka och ost rykande hett kaffe åxå. Ni fattar inte vilken underbar smaksensation det var... Å fan va magen lever om nu... Och priten då,är den nersvald? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Man tager vad man haver sa Kajsa Warg Det blev en gryta med fläskkarré, chili, vitlök, röd currypasta, fisksås, ostronsås, grönsaker, lime och cocosmjölk Hot Hot men Gott Gott “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Vad tror du om att använda vanlig rökt lax? Här i LOS så tror jag inte Laxbacon kommer inom en snar framtid. Såg iaf mycket gott ut. Mvh BBJ Visst är det lax men inte vanlig skivad och inte rökt som vanligt... Den håller ihop mycket bättre vid tillagningen men vanlig rökt lax fungerar nog utmärkt... Glacen som följde med gjorde säkerligen sitt men den innehöll inga större konstigheter utan mest lönnsirap och citronsaft. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Visst är det lax men inte vanlig skivad och inte rökt som vanligt... Den håller ihop mycket bättre vid tillagningen men vanlig rökt lax fungerar nog utmärkt... Glacen som följde med gjorde säkerligen sitt men den innehöll inga större konstigheter utan mest lönnsirap och citronsaft. Tackar för infon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu