surfaren73 Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Fibromorsa! Tack för det du skrev ang falukorv. Hittade idag korven du skrev om. Flechvurst eller hur det stavas. Den var kanon bra. Tack så mycket för tipset. Mvh Surfaren Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Fibromorsa! Tack för det du skrev ang falukorv. Hittade idag korven du skrev om. Flechvurst eller hur det stavas. Den var kanon bra. Tack så mycket för tipset. Mvh Surfaren Alltid lika kul att kunna vara till hjälp! Bästa sättet att hitta något är att leta och testa! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Lillkrabban och mamma äter grönsaker och fisk. Själv blev det en pannbiffmacka med stekt ägg och kaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Det blev ett ägg, bacon, köttbullar, rostfralla med jordgubbssylt, kaffe och ett glas vatten till frukost. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Dagens lunch, Stekt strömming (pla too, så nära strömming man kan komma) och potatismos. Lunchen avnjöts på Restaurant Flaggan. Det var riktigt gott och jag kommer med all säkerhet att återvända. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 (ändrad) Kallt Ändrades Januari 24, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Jag vet att det inte är Torsdag idag! Men inspirerad av flera här i mattråden köpte jag hem detta! Vinter 006.jpg Bara att värma upp, krydda lite och servera! Vinter 011.jpg Naturligtvis med senap! Vinter 012.jpg Lat som jag är idag (har städat och tvättat här hemma) så får nästa rätt bli. Vinter 001.jpg Bara att vispa ner vatten och matfett så är det klart! Har gjort detta i förväg, så att smeten fått svälla. Vinter 003.jpg Tar fram det välanvända Våffeljärnet och stoppar i kontakten... Vinter 005.jpg Börjar likna något nu... Vinter 010.jpg till det serveras hemkokt sylt (blåbär och björnbär) Vinter 017.jpg och istället för grädde tar jag fram... Vinter 013.jpg Mmmmm....sitter nu och njuter av våfflorna som blev över! :nyam: Vinter 015.jpg Såg jättegott ut Fibromorsa Men nu går väl Sam Sip Sam i taket när han ser alla halvfabrikat (utom sylten då ) Mvh BBJ Ha ha Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Kallt Inte här Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Kör en dubbelpost på denna bilden även i denna tråden bara för de var så sagolikt gott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Om du köper färdig ärtsoppa, släng i en nypa (torkad) Timjan så får du en helt annan smak! Jag brukar lyxa till den med att tärna i rökt picknickbog som ofta finns i charkdisken. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Nu till lunch blir det köttsoppa med bröd och pannkaka. Det behövs i kylan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Ärtsoppa och Pannkakor på Torshof Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Ärtsoppa och Pannkakor på TorshofTorshof ligger inte det i Vattenverkets gamla lokaler på torsgatan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 (ändrad) Torshof ligger inte det i Vattenverkets gamla lokaler på torsgatan? Stämmer bra. Men Stockholm Vatten sitter där fortfarande några år men dom skall tydligen flytta till Bromma sas det nyligen Skänkte en tanke till Gubben när jag satt där för han bor i huset bakom Håller tummarna för att det går bra för honom Ändrades Januari 24, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Igår blev det kyckling med cyrrysås.. Idag blev det raggmunk med fläsk.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Stämmer bra. Men Stockholm Vatten sitter där fortfarande några år men dom skall tydligen flytta till Bromma sas det nyligen Skänkte en tanke till Gubben när jag satt där för han bor i huset bakomHåller tummarna för att det går bra för honomJobbade förr på Torsgatan 4 och käkade på Torshof ibland.Gör han? Hoppas verkligen han återhämtar sig och gärna snabbt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 dagens lunch blev vitlöksstekt karré med sallad o dijonvinägrett..fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 vad kan man göra för gott med detta(+ lite fuskmajonäs som jag glömde vid fototillfället)? det blev en kräftröra att avnjutas med lite vitlöksbröd o ett glas vitt eller 7.. hoppas frugan uppskattar överraskningen! ps. helst vill jag ju använda färsk dill men den såg inte så rolig ut i affärn.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Ja idag vart det Blodpudding fläsk & lingon mums!!!! På vägen hem köpte jag med mig 2 semlor till källsvard! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Hette detta Param Lång Sång? Nudlar jordnötssås grönsaker och fläskkött. Hiskeligt gott i varje fall! Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 vad kan man göra för gott med detta(+ lite fuskmajonäs som jag glömde vid fototillfället)? 001.JPG det blev en kräftröra att avnjutas med lite vitlöksbröd o ett glas vitt eller 7.. 004.JPG hoppas frugan uppskattar överraskningen! ps. helst vill jag ju använda färsk dill men den såg inte så rolig ut i affärn.. Hmm jag har bara 7 mil till Örebro. jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 (ändrad) Hmm jag har bara 7 mil till Örebro. jrk pratade med dottern för en stund sen, ni får väl slåss om resterna. Ändrades Januari 24, 2013 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Nops! Den hemlagade är bäst, men även jag kan ta till halvfabrikat ibland. Om jag ska hinna göra något annat än laga mat! Min kockpolare (vi e uppväxta som bröder) gjorde en gudagod ärtsoppa för ett antal år sedan som han kallade för Fransk ärtsoppa. På ca: 10L. färdig soppa använde han bla. 75cl. Cognac... I soppan altså... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Min kockpolare (vi e uppväxta som bröder) gjorde en gudagod ärtsoppa för ett antal år sedan som han kallade för Fransk ärtsoppa. På ca: 10L. färdig soppa använde han bla. 75cl. Cognac... I soppan altså... Och du bjöd mig inte Den skulle jag ha velat smaka! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Och du bjöd mig inte Den skulle jag ha velat smaka! Vi hade en Ärtsoppsfest med massor av varm punch till soppan, de va jätte gott och trevligt... På kvällen... Dan efter va det mindre roligt, de va ett rent h-e att försöka få bort Punchen som folk hade spillt över allt... Men i byn jag kommer ifrån är det något av en tradition att njuta av Ärtsoppa och varm Punch under fisketurena på vårisarna.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu