Tallviking Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 En Gyros med Pommes på lokala greken Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Plankstek på Sallad inn!! iÖrebro.Grabbens val som vanligt till det blev det mjölk för mig cöla zero för grabben och för arbetarfrun blev det lättöl.Smakade sådär men mätta blev vi Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Vilka "dom"? Med vänlig hälsning, Restauranger etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Stek Laxfilé med rättika och blomkålsgratäng samt lite vitlöksmayo "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Helgbrunch på Långbro Värdshus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Restauranger etc. MSG e de samma som Aino moto?? Isf. så används det på nästan alla Asiat-mat ställen i Sverige åxå... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Stek Laxfilé med rättika och blomkålsgratäng samt lite vitlöksmayo Lyxlirare, så här sent i månaden! Nä, här blev det förstärkt fryspizza, urk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 (ändrad) svamp,bacon och köttfärsfyllda paprika halvor med klyftpotatis,baconinlindad halloumi och svampsås Ändrades Januari 19, 2013 av ola med b Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Rostbiff, zucchinigratäng och pepparsås. Blir intressant att se om det är ätbart. Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Rostbiff, zucchinigratäng och pepparsås. Blir intressant att se om det är ätbart. [img=http://img.tapatalk.com/d/13/01/20/zygyby3y.jpg] Sent from my iPad using Tapatalk Zucchinigratäng var enkelt, snabblagat och riktigt gott skall jag göra igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tetra Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Gårdagens Som Tam blev väldigt lyckad så jag försöker idag igen resultatet Tetra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Blir kanske inte min måltid, MEN...en lycklig thaimage främjar ett lyckligt förhållande... Förra året tog frugan hem lite torkade grönsaker, torkades i Thai innan avfärd till Sverige (skogsväxter). Jag vet ej det svenska namnet men på Thai: รู้จักสะเดา Hon vill väl berätta att det funkar att torka och koka igen, som många av våra kryddor... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Fan skulle jag in här å kika, jag som jobbar på bikinimage, eller i varje fall badbyxorna ska passa. Hoppade över lunchen, skulle ju bort på 40 årskalas, åker på att fixa vållullarna, med tillhörande provsmakning.... 2 sosrters smörgåst¨rta, måste provsmakas, å sen på allt helvete så har hon 2 sorterts tårta också "Citronella" som bara är sååå jä.*/kla goo Kvällsmat är bara att glömma, godnatt nu drömmer jag om joomtien ett tag istället Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Rostbiff, zucchinigratäng och pepparsås. Blir intressant att se om det är ätbart. Sent from my iPad using Tapatalk Verkar vara LCHF som ligger många varmt om hjärtat...?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 TGM Grönpepparkorv och prästost på rågbröd. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Frukosten idag. Sardiner i tomat och olja. Good brand. Köper detta märkes Tuppen chilisås på Hemköp eller Willys då den är den starkaste och enligt mig den godaste Inga små sardiner precis men verkligen god. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Blev ingen bildtråd från middagen! Och inatt blev det detta som jag serverade till Gubben istället för en macka... ...då han kom hem efter ett långt arbetspass ute i kylan. Som kallast var det - 23C!! Brrrrr Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Eftersom någon klagade att vi inte åt pyttipanna igår så blev detta idag, börjar steka baconen. Sen potatisen. Nu äggen Resultatet. Verkligen gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Fläskfilégryta med massor av gula kantareller. Såsen är gjord på kokosmjölk och creme fraiche och blev riktigt bra. Till detta endast ångkokta grönsaker. Såklart räckte det till ett gäng med matlådor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Fick bli fläskfile med pommes sen fick FFF en ide" fixa pulver bernärsås den var tam i tusan helt oätbar.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Idag var jag lat. Slickade grabben till vår lokale 15 minuter en kvart, - Hej kompis, är du mycket hungrig kompis - - Nä, pizzan är till farsan...- - Oh, har du stor pappa kompis...? - - Jo, han är väl ganska stor...- - JÄTTEBRA kompis, jättebra med stor pappa...! Min pappa är liten, inte bra...bra med stor pappa... - Ja, vad säger man? Jag fick åtminstone ett gott skratt när grabben berättade! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
realdexter Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Köpte en burk soldatens ärtsoppa på extrapris för några veckor sen. En svensk klassiker som jag hitills inte introducerat hustrun i. Värmde till den i eftermiddags och serverade med knäckebröd.. Kan ni tänka er, den blev populär! Nu blir det till att fixa hemlagad soppa.. Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Söndagsmiddag... Uff har svettningar nu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Två hårdkokta ägg och en kopp kaffe till frulla, Lunchen blev en macka med korv och stekt ägg (hundarna fick brödet). Och nu till middag blev det Kebabkött och pizzasallad... Fan va justa mina polare på Pizzeria Karavan i Årsta är, när jag ringer och beställer så vet han direkt vem som ringer. -Ja så nu sitter jag här mätt som en plätt, och med ett berg Kebabkött kvar... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 20, 2013 Dela Inlagd Januari 20, 2013 Dagens middag är på begäran av Gubben! :av-109998: Tar först fram ingredienserna. steker först upp bacon och lök inkl. vitlöken! sedan i med köttfärsen.. steker upp allt efter att jag lagt i lite salt, peppar och örtkryddor. samt hällt i några dl kalvbuljong. men det är visst något som saknas! Visst ja, tomatpurén! så där, nu är allt i stekpannan och det får stå och reducera (vätskan ska koka bort) c:a 15-20 min. . . Under tiden tar jag fram.. Ja, det ska var riktigt smör!! Bottenreder såsen och pyttsar i gräddmjölken lite i taget, vispar hela tiden så att det inte blir några klumpar. Såsen ska vara "len som en barnrumpa". Kryddar med salt o peppar och låtar några vitlöksklyftor koka med för att avge smak till såsen. Nästa steg blir att ta fram... och och sedan fylla ugnsformen i lager på lagar med det jag tidigare gjort iordning. (sås, plattor och köttfärsröra och avsluta med ett lager med ost. Ja, vad trodde du att jag skulle laga till för mat Naturligtvis detta! Färdigt att servera! Nu sitter Gubben bakom mig och klagar på "Paltkoma", även om jag invänder att det kan du bara ha om du ätit palt! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu