Kötthandlarn Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Idag blir det "enkel" mat! Tar fram.. Mat 007.jpg och vispar dom till skum! Mat 011.jpg häller i hälften av mjölken (3 dl) Mat 005.jpg sedan i med mjölet (3 dl) Mat 008.jpg vispar allt ordentligt så att det inte finns några klumpar i smeten.. Mat 015.jpg sist i med resten av mjölken (resterande 3 dl). och efter att ha vispat ner det så får smeten stå och svälla i minst ½ tim. Mat 016.jpg Under tiden steker jag upp bacon. Mat 019.jpg In i ugnen i 225 grader i 20 min och sedan är Ungspannkakan färdig! Mat 020.jpg serveras tillsammans med.. Mat 017.jpg Klart att äta :nyam: Mat 021.jpg Klart att Gubben skulle klaga!! Han tyckte att jag hade haft i för lite bacon Fläskpankaka is da shit! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Blev mat och potatis i samma form, snäppet bättre än lasagne enligt mig... Smaksattes med västerbotten och paprika... 1.JPG2.JPG3.JPG In i ugnen 200 grader i ca 1,5 tim. 4.JPG Ja det blev mat idag också. 5.JPG Mvh. borje222 Bästa av allt glutenfritt .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Fläskpankaka is da shit! Men gott shit! Eller ska jag hellre servera tunnpannkaka eller Våfflor Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 (ändrad) Så var det fredag igen och veckan hade tagit slut.... Hade lite strimlad fläskkarré över från ett kryddtest för jobbet i veckan! Lite rödlök på det! Givetvis grädde! Å så hittade jag detta i skåpet! Lite tagliatelle! Såsen puttrar! Tagliatelle "on the boil"! Blanda pasta med såsen! Och där har i det! Cajunpasta med strimlad karré! Soffläge efter detta! Ändrades Januari 18, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Men gott shit! Eller ska jag hellre servera tunnpannkaka eller Våfflor Översatt till svenska... Fläskpannkaka är världsklass menar jag! "Is da shit" är ngn amerikansk slags slang för "det bästa" eller motsvarande om jag blev missuppfattad... Älskar din mat Fibromorsan! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Översatt till svenska... Fläskpannkaka är världsklass menar jag! "Is da shit" är ngn amerikansk slags slang för "det bästa" eller motsvarande om jag blev missuppfattad... Älskar din mat Fibromorsan! Skönt att höra! Drar en djup suck av lättnad!!!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 (Fegis...läste första inlägget...) Alltid gott med thaimat. Mvh. borje222 Bidde en tallrik till. Gai, Kai, Kao "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Hejsan Var med min gamla mamma på lasarettet idag. Trots sina 89 år är hon vid ganska god vigör och när lasarettsbesöket var över tyckte hon att vi skulle stanna till på Hotel Erikslund utanför Ängelholm och ta varsin räkmacka. En god ide, tyckte jag och det blev en trevlig avslutning på lasarettsbesöket! MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Skönt att höra! Drar en djup suck av lättnad!!!! Lika skönt för mig att höra, så att det inte blir några missförstånd.. Det finns inte på min världskarta att jag skulle kritisera någon annan för dess matsmak! Än mindre om man levererar en sådan klassisk och ack så fantastisk maträtt som fläskpankaka! Saknar mammas fläskpannkaka... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Lika skönt för mig att höra, så att det inte blir några missförstånd.. Det finns inte på min världskarta att jag skulle kritisera någon annan för dess matsmak! Än mindre om man levererar en sådan klassisk och ack så fantastisk maträtt som fläskpankaka! Saknar mammas fläskpannkaka... Så duktig på matlagning som du är så fixar du en supergod Fläskpannkaka själv i ett nafs! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Det blev rester idag, mosade bruna bönor. MVH. Gorocco BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Idag blev det tårta med frugan och svågern. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Va! Finns det nubbe i pillerform numera Ja men det kallas vitaminer numera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Frukost, frugan vill ha pannkakor igen med hemkokta björnbär, toast blev det också men inte i bild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Här åt vi idag. Kaiyang S.F. på Lat Phrao road , ett nyöppnat ställe. En kyckling restaurang. Men inte en ända kyckling bit åt vi. En fyrarättersmiddag blev det Trevligt ställe med god mat och interiör. Inte dyrt heller. Förs en liter beer Sing till att börja med för törstig är man. Mjukar upp med lite fläsksvål. Förrätten består av en god Isaan svampsoppa. Och en underbar Som Tham. Huvudrätten en Sea Bass i ostronsås med chili och lemon. "Pla kapong neung ma nao" Nu halväten. gott, gott. Uppäten och den var excellent god, svårt att förklara. Vi avrundar med en Tod Mun. Friterad Fisk. Oj vad mätta vi blev. Avslutningen på den andre litern Beer Sing. Ha en trevlig fortsättning på Lördagen gott folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Här åt vi idag. Kaiyang S.F. på Lat Phrao road , ett nyöppnat ställe. En kyckling restaurang. Men inte en ända kyckling bit åt vi. En fyrarättersmiddag blev det DSC00932.JPG Trevligt ställe med god mat och interiör. Inte dyrt heller. DSC00928.JPG DSC00929.JPG Förs en liter beer Sing till att börja med för törstig är man. DSC00933.JPG Mjukar upp med lite fläsksvål. DSC00934.JPG Förrätten består av en god Isaan svampsoppa. DSC00935.JPG Och en underbar Som Tham. DSC00937.JPG Huvudrätten en Sea Bass i ostronsås med chili och lemon. "Pla kapong neung ma nao" DSC00939.JPG DSC00941.JPG Nu halväten. gott, gott. DSC00944.JPG Uppäten och den var excellent god, svårt att förklara. DSC00949.JPG Vi avrundar med en Tod Mun. Friterad Fisk. Oj vad mätta vi blev. DSC00947.JPG Avslutningen på den andre litern Beer Sing. DSC00950.JPG Ha en trevlig fortsättning på Lördagen gott folk. Du provade inte pytt i pannan ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Du provade inte pytt i pannan ? Tyvärr var den slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Tjena! Förstöra maten! Aromat används i nästan alla resturanger världen över. Är en av världens mest sålda all-krydda. Finns hos grossister i storpack 1 kg,5kg . Ta en kik inne på ett resturang-kök...lovar att du hittar Aromat. Have a nice dinner! Nu har jag pratat med 4 kockar som jag känner väl och ingen av dom har det i sina restaurangkök ,den ena sa att han sett det i ngn korvkiosk i sin ungdom och han sa att han vill minnas att det påminde om salt ,nä det är nog i sämre syltor dom har aromat och du som bevisligen är duktig kock ,kunde jag inte drömma om att du framhöll aromat ,trevlig helg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 En knäcke, smör och Aromat är ju en klassiker från när man var liten... och oförståndig "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Nu har jag pratat med 4 kockar som jag känner väl och ingen av dom har det i sina restaurangkök ,den ena sa att han sett det i ngn korvkiosk i sin ungdom och han sa att han vill minnas att det påminde om salt ,nä det är nog i sämre syltor dom har aromat och du som bevisligen är duktig kock ,kunde jag inte drömma om att du framhöll aromat ,trevlig helg Generations fråga kanske? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 Generations fråga kanske? jo den var populär på 60-70 talet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 jo den var populär på 60-70 talet Det var det jag tänkte på.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 På tal om Aromat och MSG så finns ju den femte smaken umami, naturligt i mat som parmesan, sojaböna, biff, bacon, svamp, tomat, potatis, skaldjur mm, Det finns heller inga riktiga bevis på att industritillverkad umamismak typ aromat skulle vara skadlig men själv tycker jag vi liksom pulvermoset, raketosten och movieboxen förpassar den till historien. Tyvärr är det nog många asiatiska resturanger som fuskar med ren MSG, Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 MSG kör dom mycket med här i Thailand. Även hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 19, 2013 Dela Inlagd Januari 19, 2013 MSG kör dom mycket med här i Thailand. Även hemma. Vilka "dom"? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu