Peolito Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Strömming med potatismos och rårörda lingon, mums. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Tjena! Förstöra maten! Aromat används i nästan alla resturanger världen över. Är en av världens mest sålda all-krydda. Finns hos grossister i storpack 1 kg,5kg . Ta en kik inne på ett resturang-kök...lovar att du hittar Aromat. Have a nice dinner! Aromat i var mans mun, finns även i det lilla köket i obygden BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Dagens room service i BKK. Pizza, mycket kan de i Thailand men laga pizza kan de inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Viktväktarsallad med tillbehör och kebabsåsrester Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Var in på lokala thaihaket Khay Dee och skulle beställa latmat till efter jobbet imorgon. Då blev jag bjuden på en soppa som inte finns på menyn och ris därtill. Det lönar sig att vara stammis Eller annars så är det nåt lurt på gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Fortsätter med min skåprensning! Bestämde mig för att göra en Thai-inspirerad ungslåda eftersom Gubben varit på dåligt humör hela dagen. Han behöver något starkt i sig! Tinade upp kycklingfiléer och tog fram en påse med frysta grillade grönsaker. Tog fram färsk svamp. .färsk chili och zuccini från kylskåpet! (obs! zuccinin är både skalad och tvättad) Bryner kycklingen efter att ha skurit den i mindre bitar. Sedan låter jag svampen och zuccinin puttra i lite kycklingfond Till det kommer det att serveras RIS kokt i hönsbuljong med örtkryddor! Färdigt att servera! Ett gott öl till maten förhöjer måltidsupplevelsen! (Phet mak mak !!) Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 (ändrad) Fortsätter med min skåprensning! Bestämde mig för att göra en Thai-inspirerad ungslåda eftersom Gubben varit på dåligt humör hela dagen. Han behöver något starkt i sig! Ett gott öl till maten förhöjer måltidsupplevelsen! Mat 016.jpg (Phet mak mak !!) Då jag "snodde" gubbens öl i bastun (min tog slut vid middagen)... snodde han min Whisky så fort jag vände ryggen till! kvar blev bara "liket" Dessa gubbar som inte kan låta en hårt arbetande matlagerska ha sitt dricka ifred! Ändrades Januari 17, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Frukosten serverad. Färskpressad apelsin med citron kommer det att bli. Tomatjuice, TGM BBQ ham med den sista utryckningen av Kavli äkta majonnäs på tub, isbergssallad med pepparrot som förhöjer smaken på gott Bie Otto bröd och kaffe, några glas mineralvatten blir det också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Då jag "snodde" gubbens öl i bastun (min tog slut vid middagen)... Mat 017.jpg snodde han min Whisky så fort jag vände ryggen till! Mat 019.jpg kvar blev bara "liket" Mat 018.jpg Dessa gubbar som inte kan låta en hårt arbetande matlagerska ha sitt dricka ifred! Nu skäms jag något förskräckligt! :blush2: :oops: :oops: Efter några timmar (med "tysta leken") så tog Gubben fram detta till mig! Jag borde ha vetat bättre! En snällare Gubbe finns inte, även om han vägrar erkänna att han är snäll! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Frukost Islatte och chicken curry pie. Nudellunch Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Liten lunch idag. Hemmagjord hamburgare med löksoppa. Fruga ville ha pancake igen Tusan vad en löksoppa kan smaka gott med toast och smör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Tjena! Har hittat den perfekta prylen till Odin och alla andra jägare,fiskare som finns här på MPR. Med detta tllbehör måste det ju bli fler bilder på vad naturen kan ge oss på matbordet! Have a nice Wekeend! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Idag bestämmer jag själv vad jag vill äta Så nu blir det blodpudding med stekt bacon och lingonsylt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Favorit i repris schnitzel på S:ta Clara snart är det helg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Frukosten serverad. Färskpressad apelsin med citron kommer det att bli. Tomatjuice, TGM BBQ ham med den sista utryckningen av Kavli äkta majonnäs på tub, isbergssallad med pepparrot som förhöjer smaken på gott Bie Otto bröd och kaffe, några glas mineralvatten blir det också DSC00920.JPG Va! Finns det nubbe i pillerform numera “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Blir broccoligratäng ikväll “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Blev en "Yam ruam mitt", spicy som attan men enormt god på Khay Dee efter jobbet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Idag blir det "enkel" mat! Tar fram.. och vispar dom till skum! häller i hälften av mjölken (3 dl) sedan i med mjölet (3 dl) vispar allt ordentligt så att det inte finns några klumpar i smeten.. sist i med resten av mjölken (resterande 3 dl). och efter att ha vispat ner det så får smeten stå och svälla i minst ½ tim. Under tiden steker jag upp bacon. In i ugnen i 225 grader i 20 min och sedan är Ungspannkakan färdig! serveras tillsammans med.. Klart att äta :nyam: Klart att Gubben skulle klaga!! Han tyckte att jag hade haft i för lite bacon Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Idag blir det "enkel" mat! Tar fram.. och vispar dom till skum! häller i hälften av mjölken (3 dl) sedan i med mjölet (3 dl) vispar allt ordentligt så att det inte finns några klumpar i smeten.. sist i med resten av mjölken (resterande 3 dl). och efter att ha vispat ner det så får smeten stå och svälla i minst ½ tim. Under tiden steker jag upp bacon. In i ugnen i 225 grader i 20 min och sedan är Ungspannkakan färdig! serveras tillsammans med.. Klart att äta :nyam: Klart att Gubben skulle klaga!! Han tyckte att jag hade haft i för lite bacon Ja jag ,håller med honom alldeles för snålt Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 (ändrad) Thaimat idag Ändrades Januari 18, 2013 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Thaimat idag (Fegis...läste första inlägget...) Alltid gott med thaimat. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Ja jag ,håller med honom alldeles för snålt Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 ok!! Nästa gång blir det dubbla mängden bacon! Han kanske blir nöjd då, eller så får han själv ställa sig vid spisen och laga mat! Han kan faktiskt få till riktigt god mat om han är på det humöret och har tid! :14: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Ikväll vart det lamm entrecote det är ju bara så gott med en flaska av det godaste vinet "Stoneleigh" Först fixa till köttet, fylls med vitlök och timjan blandat med lite salt. Sen lite vin. Frittarna kokade ett par minuter i vatten, gjorde det igår lät de bli riktigt torra inget vatten kvar. Sen lite vit sparris gott att bara steka lite lätt sen in i ugnen med dem och köttet. Medans rödvinsåsen stod och puttrade/reducerades Sen köttet som är kryddat med salt och peppar. Steks ett par minuter på var sida sen in i ugnen för att bli genomstekta men inte "welldone" det ska vara rött enligt mig. Frittarna är det dags att stopp i oljan nu. Köttet. sparrisen, frittarna och rödvinssåsen är nu klar, allt gick som planerat och jag känner mig nöjd,och det vart riktigt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 (Fegis...läste första inlägget...) Alltid gott med thaimat. Mvh. borje222 Nja... inte alltid men nästan. lunchhaksthaimat undviker jag så ofta jag kan.. Frugans hemlagade är oftast en fröjd både för ögat, näsan och gommen.. men när hon och sina syskon smackar sig om munnen och börjar koka nyslaktad älgmage som de hittat i skogen då flyr jag fälltet. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 18, 2013 Dela Inlagd Januari 18, 2013 Blev mat och potatis i samma form, snäppet bättre än lasagne enligt mig... Smaksattes med västerbotten och paprika... In i ugnen 200 grader i ca 1,5 tim. Ja det blev mat idag också. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu