Fibromorsa Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Då du ligger på top 5 (enligt mig) vad det gäller inlägg i denna tråd finns det inte en chans att jag blundar vad du än tillagar .. Ända "nackdelen" när man ser dina inlägg här är väl att man blir jäkligt hungrig Även om maträtten innehåller SVAMP Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Blev stark kyckling, med bambu och grönsaker. ( Betoningen ligger på starkt, nu ska förkylningen brännas bort...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Tjena! Då har man gjort månadens fynd i Thailand. Kryddan som tar all mat till den kulinariska himmelen! Passar till allt,fisk,kött,soppor,potatismos,på macka med ost m.m m. Inköpt på Makro 180Baht/ 1 kg Påminner mig om 60 talet ,trodde inte folk förstörde maten med det längre Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Bra pris på grillad kyckling på Coop, 29,90 :-. Kunde inte motstå doften heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Idag till lunch vart det bahcon pankaka. Gott var det CIMG5674.JPG Det är väl sylt på pannkakan? Trodde först att det var ketchup nån måtta får det vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Tjena! Då har man gjort månadens fynd i Thailand. Kryddan som tar all mat till den kulinariska himmelen! Passar till allt,fisk,kött,soppor,potatismos,på macka med ost m.m m. Inköpt på Makro 180Baht/ 1 kg Är det umami? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 (ändrad) Passade på att göra lite matlådor till frysen på jobbet. Bolognese med lite "bett" i och glutenfri pasta Ändrades Januari 16, 2013 av FarangLao Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Ibland måste man få lyxa till det mitt i veckan,,Entrecote med berne o klyftisar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Även jag behöver få slippa stå vid spisen en dag då och då! Åkte iväg och köpte "take away" Först lite varmt för att sedan njuta av huvudrätten! :nyam: Avslutas med en mugg "Java" tillsammans med Gubben innan han stressar iväg till jobbet! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 HaHa.. underbar mugg. Vuxna Enis brukar ta till det tricket när dottra blir för jobbig "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Resultatet av gårdagskvällens och eftermiddagens kockande... Älgkalvs Wallenbergare buffe´ style... Nåja gott vare iaf... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Resultatet av gårdagskvällens och eftermiddagens kockande... Älgkalvs Wallenbergare buffe´ style... Nåja gott vare iaf... En FF portion “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Resultatet av gårdagskvällens och eftermiddagens kockande... Älgkalvs Wallenbergare buffe´ style... Nåja gott vare iaf... Tycker inte om älg kött, men fan så gott det ser ut.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Även om maträtten innehåller SVAMP Även att det innehåller svamp ser det mycket gott ut.. Men jag tycker åtminstonde om kantareller, så borde ju iaf vara 1 vuxen-poäng på de Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Mycket fisk och skaldjur senaste 48 timmarna. Miljöerna har dock varit så fina att jag nästan glömt att ta kort Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Snabbfrukost, TGM Bier ham med majonnäs och Kalles Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Påminner mig om 60 talet ,trodde inte folk förstörde maten med det längre Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Tjena! Förstöra maten! Aromat används i nästan alla resturanger världen över. Är en av världens mest sålda all-krydda. Finns hos grossister i storpack 1 kg,5kg . Ta en kik inne på ett resturang-kök...lovar att du hittar Aromat. Have a nice dinner! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Tjena! Då har man gjort månadens fynd i Thailand. Kryddan som tar all mat till den kulinariska himmelen! Passar till allt,fisk,kött,soppor,potatismos,på macka med ost m.m m. Inköpt på Makro 180Baht/ 1 kg aromat.jpg Vilken Makro handlade du den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Tjena! MAKRO i Kampeangphet. Men finns den här...så finns den nog på alla MAKRO. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Det är väl sylt på pannkakan? Trodde först att det var ketchup nån måtta får det vara. Det är faktiskt lingonsylt som jag tog med från Sverige sist! Den är på plast flaska och trycks ut likt ketchup. Säkert mixad innan den förpackades men smakar i alla fall lingonsylt. Även om hemgjord är bättre så fungerar den. Ha en bra dag Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 (ändrad) Tjena! Förstöra maten! Aromat används i nästan alla resturanger världen över. Är en av världens mest sålda all-krydda. Finns hos grossister i storpack 1 kg,5kg . Ta en kik inne på ett resturang-kök...lovar att du hittar Aromat. Have a nice dinner! Är det inte Aromat som innehåller MSG(Glutamat)? I så fall så finns det ett antal restauranger världen över som inte längre använder det, i USA finns det till och med restauranger som har en skylt i fönstret/dörren som säjer: NO MSG Ändrades Januari 17, 2013 av BpaijingKatai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Det är faktiskt lingonsylt som jag tog med från Sverige sist! Den är på plast flaska och trycks ut likt ketchup. Säkert mixad innan den förpackades men smakar i alla fall lingonsylt. Även om hemgjord är bättre så fungerar den. Ha en bra dag Den där sylten på plastflaska (BOB tror jag det var) finns även på The Mall i Korat numera, samt Felix Lingonsylt på glasburk. Felix ketchup har även dykt upp där. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Den där sylten på plastflaska (BOB tror jag det var) finns även på The Mall i Korat numera, samt Felix Lingonsylt på glasburk. Felix ketchup har även dykt upp där. Mvh BBJ Tackar för tipset. Ska dit snart och handla lite lyx mat. Mvh Surfaren Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 Är det inte Aromat som innehåller MSG(Glutamat)? I så fall så finns det ett antal restauranger världen över som inte längre använder det, i USA finns det till och med restauranger som har en skylt i fönstret/dörren som säjer: NO MSG Finns även i Bangkok resturanger som skyltar med MSG-fritt. Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 17, 2013 Dela Inlagd Januari 17, 2013 (ändrad) Kokade björnbär idag, tre glas och lite saftsås blev det. Frugan ville ha pannkakor Hemkokt lingon med saftsås av björnbär och syrop, även lite kött till är gott. Ändrades Januari 17, 2013 av goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu