måne Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Idag blev det hemstampat mos och lingonköttfärsbiffar.Tog en Maxburgare så var inte så hungrig men grabben är :3:såsen blev en gräddsås de luxe(mycket grädde) Och rasande gott blev det Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 en brunch bestående av dumplings från 7/11 o blev inte mätt så åt lite bruna böns-rester vilket gjorde att jag blev så mätt att jag mådde illa. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Ponera Enis,det blev bilder om än suddiga Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Ponera Enis,det blev bilder om än suddiga Mjölken såg inte ut som minimjölk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 tanten stängde baren strax före midnatt och ville gå och window shopping på foodland sa hon. var nog mest för hon tyckte synd om gubben sin som legat sjuk och inte hade farangfood i kylen... blev window shopping för henne och jag fick diverse pålägg o smör,plugg mm så nu står jag mig ett tag. gott med coppa ham o öl till såhär på småtimmarna. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Mjölken såg inte ut som minimjölk! 3% +grädde Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 tanten stängde baren strax före midnatt och ville gå och window shopping på foodland sa hon. var nog mest för hon tyckte synd om gubben sin som legat sjuk och inte hade farangfood i kylen... blev window shopping för henne och jag fick diverse pålägg o smör,plugg mm så nu står jag mig ett tag. gott med coppa ham o öl till såhär på småtimmarna. 002.jpg Kunde du inte köpt "nått till gubben eller är budgeten så till spettsad. Har det gott skattefiflare och almänt taskiga MedM. MedM=Medmänniska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Kunde du inte köpt "nått till gubben eller är budgeten så till spettsad. Har det gott skattefiflare och almänt taskiga MedM. MedM=Medmänniska haha,antar att du menar med nått till gubben att jag skulle köpt något till tanten? och skattefifflare?vad har jag gjort dig för ont? lev väl broder och fridens liljor. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Ettårsdag Ett tårtljus i kebasbpizzan Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Ett tårtljus i kebasbpizzan Hehe, ingen ettårsdag tyvärr, bara jag som föråldras Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Så typiskt Svenskt! Så det är lika bra att laga till en typisk svensk maträtt! (Lamai:s favoriträtt. OBS!! Jag har ej knästrumpor och serverar inte på Hooters) Tar fram detta ur kylskåpet och börjar skära i bitar. Ops! Höll på att glömma något viktigt! (Jimmy666, det är bäst att du blundar nu) Ner med allt i stekpannan Under tiden det steks tar jag fram detta Klart att servera! Dags att smörja kråset! (Keithan! Har faxat resterna! Hoppas jag fick rätt faxnummer från dig!) Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Grabben ska gifta sej i morgon och ska bjussa på buffe´ efteråt... Farsan kan inte du fixa Vilt-wallenbergare åt oss?? - Joo det kan jag väl, hur många gäster ungefär? - Tjaa 26st... Opps, jaja har jag lovat så har jag lovat... Men undrar hur mycket Älgkalvfärs jag har?? Joo det räckte ungefär 4,5kg hade jag å de gick åt... Så idag har jag inte käkat men väl stått hemma hos de unga tu och brännt Älgkalv för allt vad tygeln håller... förstekta och färdiga för ugnen... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Grabben ska gifta sej i morgon och ska bjussa på buffe´ efteråt... Farsan kan inte du fixa Vilt-wallenbergare åt oss?? - Joo det kan jag väl, hur många gäster ungefär? - Tjaa 26st... Opps, jaja har jag lovat så har jag lovat... Men undrar hur mycket Älgkalvfärs jag har?? Joo det räckte ungefär 4,5kg hade jag å de gick åt... Så idag har jag inte käkat men väl stått hemma hos de unga tu och brännt Älgkalv för allt vad tygeln håller... förstekta och färdiga för ugnen... Det var redigt stora biffar för att vara en del på buffé! Men gött är det. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 En frukostbild. Multivitamins kicken på morgonen. Kan inte låta bli att publicera några gamla foto på riktiga delikatesser. Bon apetit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Idag till lunch vart det bahcon pankaka. Gott var det Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Tjena! Då har man gjort månadens fynd i Thailand. Kryddan som tar all mat till den kulinariska himmelen! Passar till allt,fisk,kött,soppor,potatismos,på macka med ost m.m m. Inköpt på Makro 180Baht/ 1 kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Så typiskt Svenskt! Så det är lika bra att laga till en typisk svensk maträtt! (Lamai:s favoriträtt. OBS!! Jag har ej knästrumpor och serverar inte på Hooters) Tar fram detta ur kylskåpet och börjar skära i bitar. Ops! Höll på att glömma något viktigt! (Jimmy666, det är bäst att du blundar nu) Ner med allt i stekpannan Under tiden det steks tar jag fram detta Klart att servera! Dags att smörja kråset! (Keithan! Har faxat resterna! Hoppas jag fick rätt faxnummer från dig!) Då du ligger på top 5 (enligt mig) vad det gäller inlägg i denna tråd finns det inte en chans att jag blundar vad du än tillagar .. Ända "nackdelen" när man ser dina inlägg här är väl att man blir jäkligt hungrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 I morse blev det två franskmackor med västerbottensost som tyvärr trots förvaring i plastpåse i kylen börjat mögla, frugan tror att det är livsfarligt att äta men skär man bort möglet kan det väl inte vara farligt ? Till lunch blev det mo och ris hos vår hål i väggen resturang, kostar med en stor chang 70 bath och smakar suveränt. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 I morse blev det två franskmackor med västerbottensost som tyvärr trots förvaring i plastpåse i kylen börjat mögla, frugan tror att det är livsfarligt att äta men skär man bort möglet kan det väl inte vara farligt ? Några råd från livsmedelsverket http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Hygien-och-hallbarhet/Vad-gor-man-med-mogliga-livsmedel/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Rotmos med skinka, fläsklägg och fläskkorv med två sorters senap. Det var gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Idag var man tillbaka till fattigdom och elände.. redan jävligt trött på Moldavier som inte kan laga mat. Må dessa åtta veckor gå fort! Sent by my flintaphone and Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Nu har jag gjort (får inte ens provsmaka) 6kg. Potatispure´ å snart bär det av till fest... (äter inte dricker inte) jaalar va kul de ska bli... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 I morse blev det två franskmackor med västerbottensost som tyvärr trots förvaring i plastpåse i kylen börjat mögla, frugan tror att det är livsfarligt att äta men skär man bort möglet kan det väl inte vara farligt ? Till lunch blev det mo och ris hos vår hål i väggen resturang, kostar med en stor chang 70 bath och smakar suveränt. Västerbottensost är min favorit och jag har aldrig lyckats spara den så länge så att den börjat mögla men du kan lugnt skära bort det som möglat och njuta av det resterande. Har man för mycket så går det utmärkt att frysa ner det som man inte tror går åt dom närmaste veckorna, där håller den sig i minst tre månader. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Lite kvälls godis, Chao Guay, mango med chiliblandning, salt och socker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 16, 2013 Dela Inlagd Januari 16, 2013 Till lunch blev det leftovers från igår Och till kvällsmat har grabben beställt rotmos och fläskkorv,och det går ju ner oxå med slotts starka och minimjölk Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu