Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Svamp e något som växer i underlivet, inget man äter! Hmm, undrar hur mkt svamp man fått i sig från underliv då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Bastant frukost 3 hårdkokta ägg å en kopp kaffe, lunch ett grillat kycklinglår med ramlösa... That´s it... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Vad blir det för mat? Med vänlig hälsning, Carbonara förmodar jag. Exakt.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 La in några av strömmingarna igår, så idag fick det bli en lunch macka. Så enkelt, men o så gott! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Senapspanerad fläskkarré med vitlökssmör "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Omelett med skinka och lagrad vastenbottenost, med min favorits Tabasco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Lövbiff, klyftisar och chilibea.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Bjudmat av X:et idag, kyckling och currysås. Gott men ovant att inte äta spicy. Har strikta order från damen i Isaan att vara rädd om magen och inte äta för mycket chili, jag är ju farang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Fläskfile med klyftisar o sparad sås från igår... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Förbereder inför dagens middag! Dessa ingredienser använde jag. för att göra detta! Snabbinlagd gurka! För att göra lagen använder du: 2 msk ättiksprit 2 msk strösocker 1 dl vatten ½ krm vitpeppar 1 krm salt och 2 msk finklippt persilja. Då jag endast hade torkad persilja hemma, kokade jag upp den med vattnet, silade det och lät det kallna innan jag lade i resten av ingredienserna. Nu ska det stå kallt minst 1 tim. innan vi kan äta från det! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Godissugen Eller sugen på choklad Lätt att ordna om du har Blockchoklad hemma. Samt Musli eller "Vårgårdaris" (Puffat ris) Först bryter du sönder chokladen och smälter den. Sedan i med Muslin Bred sedan ut allt på bakplåtspapper. Gör detsamma med det Puffade riset! Ställ allt att kallna och bryt sedan sönder det i mindre bitar. Sen så kan du frossa i hemlagat nyttigt godis!! :nyam: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Förbereder inför dagens middag! Dessa ingredienser använde jag. Mat 005.jpg för att göra detta! Mat 011.jpg Snabbinlagd gurka! För att göra lagen använder du: 2 msk ättiksprit 2 msk strösocker 1 dl vatten ½ krm vitpeppar 1 krm salt och 2 msk finklippt persilja. Då jag endast hade torkad persilja hemma, kokade jag upp den med vattnet, silade det och lät det kallna innan jag lade i resten av ingredienserna. Nu ska det stå kallt minst 1 tim. innan vi kan äta från det! Jag brukar göra inlagd gurka på 1-2-3 lag, och salta in och pressa gurkan innan den åker i lagen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Jag brukar göra inlagd gurka på 1-2-3 lag, och salta in och pressa gurkan innan den åker i lagen Finns hur många olika recept på inlagd gurka som helst! Var och en gör den som de tycker bäst om! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Förbereder inför dagens middag! Dessa ingredienser använde jag. Mat 005.jpg för att göra detta! Mat 011.jpg Snabbinlagd gurka! För att göra lagen använder du: 2 msk ättiksprit 2 msk strösocker 1 dl vatten ½ krm vitpeppar 1 krm salt och 2 msk finklippt persilja. Då jag endast hade torkad persilja hemma, kokade jag upp den med vattnet, silade det och lät det kallna innan jag lade i resten av ingredienserna. Nu ska det stå kallt minst 1 tim. innan vi kan äta från det! Är det slangurka så är vattnet överflödigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Lite ris och annat jox till medda /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Om jag får ta en känd Mpr-profils ord... Enis e det där vad man kallar Gävleslafs?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 På gubbens begäran blev det köttfärsbiffar idag. Ville göra min egen variant, och fick då beslutsångest! Skulle jag ta någon av dessa torkade svampsorter Gula Kantareller, Trattkantareller, Svart Trumpetsvamp eller blandsvamp (innehållande bl.a. Karl Johan-svamp) eller använda samma svampsorter i förvälld form Valet föll på förvälld blandsvamp som visade sig innehålla även Blomkålssvamp. Tyvärr så var mina fingrar för kladdiga för att jag skulle kunna hantera mobilen och ta kort under tillverkningen av köttfärs/svampbiffarna. Men med finhackad svamp och råriven gul lök blev det saftiga biffar. Som först stektes för att sedan åka in i ugnen för att bli färdiga. Serverades med resterna av gårdagens Potatis/zuccini-gratäng och dagens snabbinlagda gurka. Lite färskost förhöjde smaken ytterligare. :nyam: Mätt och belåten sitter både Gubben och jag med var sin mugg med Java! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 På gubbens begäran blev det köttfärsbiffar idag. Ville göra min egen variant, och fick då beslutsångest! Skulle jag ta någon av dessa torkade svampsorter Gula Kantareller, Trattkantareller, Svart Trumpetsvamp eller blandsvamp (innehållande bl.a. Karl Johan-svamp) Mat 001.jpg eller använda samma svampsorter i förvälld form Mat 003.jpg Valet föll på förvälld blandsvamp som visade sig innehålla även Blomkålssvamp. Tyvärr så var mina fingrar för kladdiga för att jag skulle kunna hantera mobilen och ta kort under tillverkningen av köttfärs/svampbiffarna. Men med finhackad svamp och råriven gul lök blev det saftiga biffar. Mat 014.jpg Som först stektes för att sedan åka in i ugnen för att bli färdiga. Mat 017.jpg Serverades med resterna av gårdagens Potatis/zuccini-gratäng och dagens snabbinlagda gurka. Lite färskost förhöjde smaken ytterligare. :nyam: Mat 018.jpg Mätt och belåten sitter både Gubben och jag med var sin mugg med Java! Kan vi få en bild på gubbens midje mått? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Blev hungrig efter en sväng på gymmet så jag vispade ihop en omelett a'la crossover typ. Chili/fisksås, vårlök, fetaost och små bitar cognacsmedvurst. Ser kanske lite bränd ut i kanten men det var ingen fara för jag vek ihop den strax efter bilden togs och lät den "vila" sig klar. En rejäl dos het kinesisk chilisås på så var chilibehovet mättat för dagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 En otroligt god thairätt med pumpa och kycklingfile`,superb Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Kan vi få en bild på gubbens midje mått? Så du tycker att det bara är "Gubbens" midjemått som är intressant?? Tack för att du är så finkänslig!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Så du tycker att det bara är "Gubbens" midjemått som är intressant?? Tack för att du är så finkänslig!! Väluppfostrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Januari 14, 2013 Dela Inlagd Januari 14, 2013 Kan vi få en bild på gubbens midje mått? Beror väl på vilken tjockskallighetsfaktor som trillat ner till att bli "PONDUS" Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 14, 2013 Dela Inlagd Januari 14, 2013 Tjena! I går morses blev jag väckt av frugan med orden: JAG VILL ÄTA PIZZA!! Så det blev pizza till frukost på den Thailändska landsbygden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 14, 2013 Dela Inlagd Januari 14, 2013 Inget märkvärdigt men gott först en förrätt. Rökt lax med pepparrot på gott bröd från Bie Otto Nudelsoppa med Thai köttbullar av oxe, och Balkongodlad grönsak Kwanhtung. Nu skall det ätas Ha det bra gott folk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu