borje222 Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Frugan var på torget idag och hittade lite små, men ack så goda... Blev stekt stömming med lite hemma stampad mos...(observera avsaknandet av färs-tillbehöret lingon... ) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Fick bli en pizza te kvällsmat... Gummi pizza var det ja Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Frugan var på torget idag och hittade lite små, men ack så goda... Blev stekt stömming med lite hemma stampad mos...(observera avsaknandet av färs-tillbehöret lingon... ) Mvh. borje222 Kanske lite för mycket rivna morötter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Frugan var på torget idag och hittade lite små, men ack så goda... Blev stekt stömming med lite hemma stampad mos...(observera avsaknandet av färs-tillbehöret lingon... ) 1.JPG Mvh. borje222 Får man ta upp såååå små strömmingar ??? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Frugan var på torget idag och hittade lite små, men ack så goda... Blev stekt stömming med lite hemma stampad mos...(observera avsaknandet av färs-tillbehöret lingon... ) 1.JPG Mvh. borje222 Panerad stekt strömming är ruskigt gott,fast det klart att det är,det är ju sill Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Fortsatte att plocka en skiva från entrecoten som var så läcker! Fet & marmorerad! Sallad med fetaost, plommontomater, rödlök, ruccola, spenat m.m. Grilla på köttet ordentligt och sedan in i ugnen! Köttet har vilat och trancherats, salladen är upplagd! På detta skall vi ha en hemmagjord dressing med Yoghurt, vitlök, tomatpuré, diverse örter, rökt paprikapulver, salt & svartpeppar! Riktigt fräscht måste jag säga! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Fortsatte att plocka en skiva från entrecoten som var så läcker! Fet & marmorerad! Entrecote 2 002.JPG Sallad med fetaost, plommontomater, rödlök, ruccola, spenat m.m. Entrecote 2 003.JPG Grilla på köttet ordentligt och sedan in i ugnen! Entrecote 2 004.JPG Köttet har vilat och trancherats, salladen är upplagd! Entrecote 2 007.JPG På detta skall vi ha en hemmagjord dressing med Yoghurt, vitlök, tomatpuré, diverse örter, rökt paprikapulver, salt & svartpeppar! Entrecote 2 008.JPG Riktigt fräscht måste jag säga! Vi Är du otrogen? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Blev en skåprensning idag! Hade detta hemma! Självklart använde jag detta på potatisen! Bildbevis på att potatisen är både skalad och tvättad! Jaha, vad ska jag nu hitta på Det får bli en Potatis/Zuccini/Lök-gratäng. Först ett lager potatis, sedan på med ett lager lök. sedan i med Zuccinin Fortsätter på detta sätt att varva med potatis, lök och zuccini. Sist strör jag på den finhackade vitlöken så att saften från den får rinna ner i alla lager under. Naturligtvis har jag kryddat på varje lager jag lagt på. In i ugnen en stund, för att sedan efter halva tiden tillsätta ordentligt med grädde!! (inget för "kaloripoliser") När gratängen är nästan färdig strör jag på den rivna osten. Så färdig och klar för att serveras. Serveras tillsammans med Tjälknölen jag gjorde tidigare i veckan! Serverar också tomater och rödvinbärsgele till detta! Får se vad jag hittar i skåpen imorgon!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 (ändrad) Vi Är du otrogen? Det är en sådan där företags-coachinggrej där man får lära sig att inte inte säga jag eller ni utan bara vi och få en gemenskap, som har satt sig för mycket! Självklart kommer jag aldrig att vara otrogen! Ändrades Januari 12, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Mycke gräddfe kvar från nyårsaft. gott gotti gottgott telfånbild Skikkat från min sonufån Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jokern Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Mums! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Mums! Å va snyggt! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Fick bli en pizza te kvällsmat... Ser ut som kaffebröd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Fick bli en pizza te kvällsmat... extra karma för att det var +vitamin c tillsatt så då var den ju nästan lite nyttig 555 Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 Lördagsmat bruna bönor och färskt fläsk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Lördagsmat bruna bönor och färskt fläsk Inte rimmat fläsk?? Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Lördagsmat bruna bönor och färskt fläsk Det är MAT det. Riktigt gott!!!!! MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Inte nog med att frugan är både vacker och underbar, Hon tillagar god nattamat oxå.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Vad blir det för mat? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Vad blir det för mat? Med vänlig hälsning, Carbonara förmodar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Inte rimmat fläsk?? Mvh BBJ Nej färskt mkt bättre än det fuskrimmade ,bara att salta när du steker det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Hemlagat idag, men först en bild från Big C kyckling delar, Dyrast kycklingvingar, mellanvingen, 110 B kg, bröstvingen 85 B precis som kycklingfilé, Såg inga hönsfötter men det brukar ligga på samma pris kg som filen' Middagen fläskfilé inrullad i bacon med potatis och morötter i smör, chili, peppar. vitlök Thai omelett Tillagas doftar gott och ser gott ut. Nu skall det ätas. Ananas, sallad, tomat, lök, och med ris med morötter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 En helt ok Ostbugare, brodet var lite torrt men det funka! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Fan vad ni stoppar i er Låg efter mer än 50 sidor i tråden, orkar fan plöja igenom det med alla läckerheter Hade lite kokt potatis och en svamp jag var tvungen att göra mig av med idag, så det fick bli 33:ans favoritköttbullar och en chorizo till det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 13, 2013 Dela Inlagd Januari 13, 2013 Fan vad ni stoppar i er Låg efter mer än 50 sidor i tråden, orkar fan plöja igenom det med alla läckerheter Hade lite kokt potatis och en svamp jag var tvungen att göra mig av med idag, så det fick bli 33:ans favoritköttbullar och en chorizo till det.. 004.JPG 006.JPG Svamp e något som växer i underlivet, inget man äter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu