Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Jag trodde vi hade pratat färdigt om det där... Hmmm men ok vi tar det igen : Fiskbullar är inte mat för människor. Ge det till katten... Men Katt går också att äta.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Måste ställa en fråga till alla som gillar Laab Moo. Gillar ni den varianten med eller utan däcksrester i (= svinskinnet)? Jag gillar smaken av Laab Moo, men har svårt för skinnslamsorna däri, damen min gör en variant för mig utan detta otuggbara elände och det är suveränt gott tycker jag. Mvh BBJ Skinnet går an men levern som dom puttar i kan jag vara utan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Satsade på ett säkert kort igår:) Sent by my flintaphone and Tapatalk Ser gott ut men lite mycket sallad kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Standard hotell frukost men de hade ingen ost! Efter nagra veckor i Thailand sa saknar jag goda ostar. Är det på hotellen du saknar goda ostar? I (rätt) butiker finns det rätt bra utbud av goda ostar numera i Thailand. Bara de senaste 4-5 åren har utbudet vuxit enormt, i Korat iaf där jag håller till. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Är det på hotellen du saknar goda ostar? I (rätt) butiker finns det rätt bra utbud av goda ostar numera i Thailand. Bara de senaste 4-5 åren har utbudet vuxit enormt, i Korat iaf där jag håller till. Mvh BBJ Så har ser det ut på Makro i Hua Hin Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Så har ser det ut på Makro i Hua Hin IMG_0209.jpg IMG_0210.jpg IMG_0212.jpg IMG_0213.jpg IMG_0214.jpg IMG_0215.jpg IMG_0216.jpg Wow, jag önskar att Makro i Korat var lika välsorterade. För att hitta ett lika bra utbud så måste vi åka till The Mall som har ett bra utbud men lite högre priser än Makro. På Makro här i Korat finns c:a 10-15 olika ostsorter, många bra men för få. The Mall har säkerligen ett hundratal olika ostsorter. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 (ändrad) Blev en runda till Foodland Lad Prao äta och handla delikatesser. En Kalles fick det bli. Billig är den också. Lite delikatesser att välja mellan. GOTT GOTT En fisk Sea bass kanske, nej tack. OXFILÉ TILL EXTRAPRIS ett kg tack Nu till middagen. Jag åt en chickenbasket frugan en Radnha Ha en underbar kväll gott folk. goodolle Ändrades Januari 10, 2013 av goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Lägger till vad vi åt när vi kom hem. Boiling rice, salami smörgås med majonnäs, Tao Hu Yee röda glasburken, Tung Chay i omelett, Geam Chay i plåtburken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Äntligen fick den lokala asiatiska butiken hem lite färskvaror efter helgerna. Gjorde en Tom Yum soppa med fisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Äntligen fick den lokala asiatiska butiken hem lite färskvaror efter helgerna. Gjorde en Tom Yum soppa med fisk Gör du allt från grunden? Jag brukar fuska med min Tom Yum och använda Knorr. http://www.thailaan.se/product.html/knorr-tarning-tom-yum-22-g Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Gör du allt från grunden? Jag brukar fuska med min Tom Yum och använda Knorr. http://www.thailaan.se/product.html/knorr-tarning-tom-yum-22-g Har provat den och den är OK. Men föredrar Tom Yum soup paste som finns på glasburk. Det är väl lite fusk det också men fuskar ibland det gör jag även när jag lagar svensk mat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perren Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 I dag blev det ett besök på Beefeater pattya och där blev det för min del en pasta beefater med 2glas rött.Grym mat +bra service . Däremot börjar det bli svårt att få bord om man inte bokar tidigare på dagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 (ändrad) Vardagsmat i misären blev det idag. Först ut blev det misär. Därefter så inspekterades potatisen så att den verkligen var skalad och tvättad Eftersom potatisen blev godkännd så kunde man sätta sig till bords. Ändrades Januari 10, 2013 av AG-fantomen Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Vi at pa ett steak house i Central plaza i Udon igar. Chicken and pork combo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 På väg till en födelsedagsfest i gårkväll Is till drickan som är på väg Kokt och grillad gås gott gott, Seafood, ostron Nangrom, bläckfisk Yambamu, och till sist gris tarmar, Allt väldigt starkt men gott och idag en lunch Tesco Rachada. Kao soy nudlar i kycklingcurry och små köttbullar. STARKT OCH SUPERGOTT Thats all gott folk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 På väg till en födelsedagsfest i gårkväll DSC00826.JPG Is till drickan som är på väg DSC00827.JPG Kokt och grillad gås gott gott, DSC00828.JPG DSC00829.JPG Seafood, ostron Nangrom, bläckfisk Yambamu, och till sist gris tarmar, Allt väldigt starkt men gott DSC00830.JPG DSC00831.JPG DSC00832.JPG och idag en lunch Tesco Rachada. Kao soy nudlar i kycklingcurry och små köttbullar. STARKT OCH SUPERGOTT DSC00842.JPG Thats all gott folk Tur att minus karman är borta annars hade jag tryckt på den. Detta är ju en mat tråd. Och jag såg då inga bilder på mat. Bara slafs. Men avundsjuk blir jag på er som kan äta dessa rätter. F-n vad billigt jag skulle leva i Thailand No hard filings i hope. Ha en trevlig Fredag Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Tur att minus karman är borta annars hade jag tryckt på den. Detta är ju en mat tråd. Och jag såg då inga bilder på mat. Bara slafs. Men avundsjuk blir jag på er som kan äta dessa rätter. F-n vad billigt jag skulle leva i Thailand No hard filings i hope. Ha en trevlig Fredag Prova och ät det. Ha inte förutfattade meningar om maten, låt inte ögat lura smaken brukar man säga. I början när jag åt Thai mat så ville jag ringa brandkåren för så stark är maten. Efter ett tag så kommer du att älska Thai maten mer och mer, det garanterar jag dig. Jag kommer att visa alla på forumet olika maträtter och du kommer att bli förvånad över hur mycket här finns att äta och det är gott. Thailand kallas ju Sydostasiens Frankrike när det gäller mat. Kan tala om för dig att i början när jag var här åt jag endast i farang restauranger och var rädd att prova något nytt., men tack och lov så kan man ändra på sig och verkligen inga hard filings för jag vet exakt hur du känner det när du ser det. Billigt, nja för vår valuta ja, men bor du här så tycker du nog annorlunda. Prisuppgift Tesco Rachada. Kao soy nudlar i kycklingcurry och små köttbullar ink vatten, 74 B Hjärtliga hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Nu schnitzel med potatis. Det värmer i kylan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Prova och ät det. Ha inte förutfattade meningar om maten, låt inte ögat lura smaken brukar man säga. I början när jag åt Thai mat så ville jag ringa brandkåren för så stark är maten. Efter ett tag så kommer du att älska Thai maten mer och mer, det garanterar jag dig. Jag kommer att visa alla på forumet olika maträtter och du kommer att bli förvånad över hur mycket här finns att äta och det är gott. Thailand kallas ju Sydostasiens Frankrike när det gäller mat. Kan tala om för dig att i början när jag var här åt jag endast i farang restauranger och var rädd att prova något nytt., men tack och lov så kan man ändra på sig och verkligen inga hard filings för jag vet exakt hur du känner det när du ser det. Billigt, nja för vår valuta ja, men bor du här så tycker du nog annorlunda. Prisuppgift Tesco Rachada. Kao soy nudlar i kycklingcurry och små köttbullar ink vatten, 74 B Hjärtliga hälsningar goodolle Hej ja jag vet hur det är. Första 7 åren åt jag bara Thaimat och tyckte det var gått. Med vissa undantag förstås. Men efter det så började smaken ändras igen och då åt farang mats hållet. Nu har jag bott i Thailand i snart 3 år eller om det är 4 år. Men tyvärr har suget för thai mat bara blivit mindre och mindre. Kommer inte äns ihåg när jag åt ris senast. Men som tur är är smaken delad. Mvh Surfaren Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Prova och ät det. Ha inte förutfattade meningar om maten, låt inte ögat lura smaken brukar man säga. I början när jag åt Thai mat så ville jag ringa brandkåren för så stark är maten. Efter ett tag så kommer du att älska Thai maten mer och mer, det garanterar jag dig. Jag kommer att visa alla på forumet olika maträtter och du kommer att bli förvånad över hur mycket här finns att äta och det är gott. Thailand kallas ju Sydostasiens Frankrike när det gäller mat. Kan tala om för dig att i början när jag var här åt jag endast i farang restauranger och var rädd att prova något nytt., men tack och lov så kan man ändra på sig och verkligen inga hard filings för jag vet exakt hur du känner det när du ser det. Billigt, nja för vår valuta ja, men bor du här så tycker du nog annorlunda. Prisuppgift Tesco Rachada. Kao soy nudlar i kycklingcurry och små köttbullar ink vatten, 74 B Hjärtliga hälsningar goodolle Håller med dig till 110 % Man vänjer sig vid både styrkan och annorlunda smaker. Dessutom tycker jag thai och asiatisk mat är vacker att se på med sina färger. F.ö. så har jag ett par paket med gristarmar kvar i frysen sen damen min åkte hem i höstas, helt OK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Makaroner med köttfärssås gick ner till lunch.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Frukost på rummet; musli och fetmjök från7/11, lunch på stan 3 kalla härliga Singa och en Kanom Pang(sandwich med ost ham oahom makiatäät) arroi di/stefantaby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 (ändrad) Hej ja jag vet hur det är. Första 7 åren åt jag bara Thaimat och tyckte det var gått. Med vissa undantag förstås. Men efter det så började smaken ändras igen och då åt farang mats hållet. Nu har jag bott i Thailand i snart 3 år eller om det är 4 år. Men tyvärr har suget för thai mat bara blivit mindre och mindre. Kommer inte äns ihåg när jag åt ris senast. Men som tur är är smaken delad. Mvh Surfaren Ja Surfaren men om du sett de andra inläggen jag visar så ser du att farang food är högt på min lista också. Det med riset är också en sak som jag minskat på betydligt. Tycker om potatis i dess alla tillagningar och tycker det mättar bättre.Nu när du skriver det så har jag kanske också svängt men kanske inte tänkt på det. Äter fortfarande Thaislafs men, men, går nog oftare än förut på farang restauranger, Man är ju farang så det är kanske inte så konstigt om man svänger tillbaks så att säga. Hälsningar goodolle Ändrades Januari 11, 2013 av goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Korv stroganoff blir middagen provar lite glögg till den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu