Kötthandlarn Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Köttet smälte i munnen! Lite smak av glöggen (årets smak var Ingefära) kunde urskiljas! Inte helt fel! Tyvärr så var jag inte till den lokala slaktaren och köpte köttet denna gång. Scan är leverantören. Men du har rätt, köttet var ljusare än om det skulle ha kommit från en gammal ko eller oxe. Sedan kan jag inte svara på om det kom från en kviga eller tjurkalv! Med tanke på färgen på fettet, så säger jag kviga eller stut! Gött att ni fick en perfekt styckningsdetalj! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Idag blev det porterkött, med inspiration från SVTs go kväll. DAG 1 Konstaterade att det var slut på svartvinbärs gelen, var bara att koka lite ny. 1.JPG2.JPG3.JPG Lite billigt kok kött lades i marinad, (högrev). 4.JPG5.JPG DAG 2 In med köttet i ugnen ca. 4 tim. med marinaden, porter och lök. 6.JPG7.JPG8.JPG9.JPG Stek upp köttet med skyn från tillagningen. 10.JPG Ja, vad ska man säga...även jag kan lyckas ibland. Första gången jag gjorde denna rätt, men inte den sista! 11.JPG http://www.svt.se/gokvall/recept/rariven-rodbetssallad-1 Mvh. borje222 Efter dina bilder, så kn***ar det i munnen! Du vet verkligen hur man behandlar ett stycke långkokskött!! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Idag gjorde jag stuvad potatis för första ggn i mitt 47-åriga liv, med ett strålande resultat, tillsammans med isterband och rödbetor. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 (ändrad) ja, så här blev resten! Gött mycket med god ost! Los ingredientes (spanska för ingredienser) ! Va fan kan jag inte ladda upp resultatet för !!?? Hatar när det säckar ihop totalt på MPR!! Ändrades Januari 4, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Skär sig inte bean när du kör den ugnen eller kör du fusk he he Hur många kalorier får du i dig per dag 15000. Tur att att du tränar så hårt annars skulle du väl väga upp åt 80 kilo. Skönt med en kille som du som älskar att gourmet mat gjort på flott o majonäs. Vill samtigt be ursäkt att jag missa att lämna in travraden när jag var i Thailand,hade lite annat än mat och trav att tänka på just då. Men för din gläde så har jag lämnat v75 gänget. Ha en trevlig kväll. ps glöm inte kolestrål medicinen. Det blir dyrare för samhället än en missad inlämnig av en trav rad.. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 (ändrad) Hur många kalorier får du i dig per dag 15000. Tur att att du tränar så hårt annars skulle du väl väga upp åt 80 kilo. Skönt med en kille som du som älskar att gourmet mat gjort på flott o majonäs. Vill samtigt be ursäkt att jag missa att lämna in travraden när jag var i Thailand,hade lite annat än mat och trav att tänka på just då. Men för din gläde så har jag lämnat v75 gänget. Ha en trevlig kväll. ps glöm inte kolestrål medicinen. Det blir dyrare för samhället än en missad inlämnig av en trav rad.. Mvh jrk Tänk på blodtrycket edit: Det kan gå en propp Ändrades Januari 4, 2013 av Khemmarat Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Skär sig inte bean när du kör den ugnen eller kör du fusk he he Hur många kalorier får du i dig per dag 15000. Tur att att du tränar så hårt annars skulle du väl väga upp åt 80 kilo. Skönt med en kille som du som älskar att gourmet mat gjort på flott o majonäs. Vill samtigt be ursäkt att jag missa att lämna in travraden när jag var i Thailand,hade lite annat än mat och trav att tänka på just då. Men för din gläde så har jag lämnat v75 gänget. Ha en trevlig kväll. ps glöm inte kolestrål medicinen. Det blir dyrare för samhället än en missad inlämnig av en trav rad.. Mvh jrk Ja det var bra att du lämnade xxxxxxx som du behövs inte här Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Hur m Vill samtigt be ursäkt att jag missa att lämna in travraden när jag var i Thailand,hade lite annat än mat och trav att tänka på just då. Mvh jrk Ja just det tänka ,det har väl aldrig varit din starka sida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Ja det var bra att du lämnade xxxxxxx som du behövs inte här Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Men tack för du finns här, för snällt sagt ger det det många andra alternativ. Ha det gott förebild. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Ja det var bra att du lämnade xxxxxxx som du behövs inte här Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Men kompis det du har rätt i att jag inte behövs här,men det gör du och din kosthållning det? Alla vill väl leva,frågan är väl hur länge? Se så sötnos jag vill inte tjafsa eler äta så här sent på kvällen. Så ta nått flottigt och sov gott. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Men kompis det du har rätt i att jag inte behövs här,men det gör du och din kosthållning det? Alla vill väl leva,frågan är väl hur länge? Se så sötnos jag vill inte tjafsa eler äta så här sent på kvällen. Så ta nått flottigt och sov gott. Mvh jrk Kan ju bara konstatera att din stora käft inte tillför ngt alls här ,endast gnäll ,hur är det ,mår du inte bra ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 För att återgå till trådens ämne! Vad ska jag göra med detta? ??? Potatis. ägg grädde.. ost.. tomat.. champinjoner.. torkad blandsvamp med t.ex. kantareller, Karl johan svamp och andra soppar. och sist men inte minst viktigt kassler. Idag orkade jag inte fotografera tillagningen, så ni får bara se en bild av resultatet. . . . . Javisst ja, gubben skulle ju ha mat han också! Nu sitter vi båda med var sin mugg med "java" Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Hör ni tomtar och troll era inlägg är värdelösa utan bilder på mat. Detta åt jag inte idag. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 För att återgå till trådens ämne! Vad ska jag göra med detta? ??? Potatis. Mat 001.jpg ägg Mat 006.jpg grädde.. Mat 005.jpg ost.. Mat 008.jpg tomat.. Mat 007.jpg champinjoner.. Mat 003.jpg torkad blandsvamp med t.ex. kantareller, Karl johan svamp och andra soppar. Mat 002.jpg och sist men inte minst viktigt kassler. Mat 004.jpg Idag orkade jag inte fotografera tillagningen, så ni får bara se en bild av resultatet. Mat 009.jpg . . . . Javisst ja, gubben skulle ju ha mat han också! Mat 010.jpg Nu sitter vi båda med var sin mugg med "java" Akta dig så inte matpolisen "jrk" ser detta aj aj vad många kalorier . Såg riktigt gott ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Hör ni tomtar och troll era inlägg är värdelösa utan bilder på mat. DSC00779.JPG Detta åt jag inte idag. /Enis Va tusan har du snott jrk:s middag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Akta dig så inte matpolisen "jrk" ser detta aj aj vad många kalorier . Såg riktigt gott ut Även fast potatisen var oskalad??? Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Hör ni tomtar och troll era inlägg är värdelösa utan bilder på mat. DSC00779.JPG Detta åt jag inte idag. /Enis I så fall är väl detta inlägg också värdelöst? Detta kan inte klassas som mat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Även fast potatisen var oskalad??? Förhoppninsvis skalade du väl potatisen innan du gjorde moset ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 I så fall är väl detta inlägg också värdelöst? Detta kan inte klassas som mat! Chicken a la karlskoga tror jag det var :14:en favorit på söndagar där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Förhoppninsvis skalade du väl potatisen innan du gjorde moset ?? Tack för dagens stora garv!! Självklart både skalade jag och tvättade potatisen innan det blev till mos! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Kan ju bara konstatera att din stora käft inte tillför ngt alls här ,endast gnäll ,hur är det ,mår du inte bra ?? Skönt att du tar på dig mattråden och dess väl och ve. Kom hem 30/12,,mat ser man fulla fetta faranger som inte visar något större intresse av att ta bra mat från thaland,. whiskey ock chips alldrig sett. Men lilla önskan till kalla dera smat för slafs. det är smal mat när man sen vad thai kan ordna så kan man äta allt utom påmes(tack och löv.annars finns ju/måga men men en kväll ville jag äta stek.gick så alla med på att servera den utan Ta in inite så illla .här till med att på "värdhusut i götlunda all omega. F inbsiden. Ät upp må men det dör man i skitta i tatimar o må bra mer. Må gott nu eftrer jul kan den unna sig lite gott.Frukten och m alla friska p Ta get än Flott drinnk så är srandende så bra. Ha re got floot gbbar, Hade t gott. mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Skönt att du tar på dig mattråden och dess väl och ve. Kom hem 30/12,,mat ser man fulla fetta faranger som inte visar något större intresse av att ta bra mat från thaland,. whiskey ock chips alldrig sett. Men lilla önskan till kalla dera smat för slafs. det är smal mat när man sen vad thai kan ordna så kan man äta allt utom påmes(tack och löv.annars finns ju/måga men men en kväll ville jag äta stek.gick så alla med på att servera den utan Ta in inite så illla .här till med att på "värdhusut i götlunda all omega. F inbsiden. Ät upp må men det dör man i skitta i tatimar o må bra mer. Må gott nu eftrer jul kan den unna sig lite gott.Frukten och m alla friska p Ta get än Flott drinnk så är srandende så bra. Ha re got floot gbbar, Hade t gott. mvh jrk Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ,prova med en psykolog istället , krya på dig och god fortsättning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Skönt att du tar på dig mattråden och dess väl och ve. Kom hem 30/12,,mat ser man fulla fetta faranger som inte visar något större intresse av att ta bra mat från thaland,. whiskey ock chips alldrig sett. Men lilla önskan till kalla dera smat för slafs. det är smal mat när man sen vad thai kan ordna så kan man äta allt utom påmes(tack och löv.annars finns ju/måga men men en kväll ville jag äta stek.gick så alla med på att servera den utan Ta in inite så illla .här till med att på "värdhusut i götlunda all omega. F inbsiden. Ät upp må men det dör man i skitta i tatimar o må bra mer. Må gott nu eftrer jul kan den unna sig lite gott.Frukten och m alla friska p Ta get än Flott drinnk så är srandende så bra. Ha re got floot gbbar, Hade t gott. mvh jrk Hur mår du annars ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 Malaysisk kyckling.. Nasi Ayam.. Så hann det bli indiskt en gång till i Penang. Jättegott även om det inte passar alla.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 I dag tog jag på mig finskortan och gick snett över gatan till en riktigt fin restaurang. Eftersom ölen enligt mig var dyr för att vara en restaurang på soi Buahkao så trodde jag givetvis att maten skulle vara toppen. Jag slog till på en Rib Eye Steak. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu