Hua Hin Inlagd Januari 1, 2013 Dela Inlagd Januari 1, 2013 I kväll blev det Entrécote provencal , råstekt potstis med vitlöks smör, lite balcamico sky och entrécote Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Idag vart det köttbullar, potäter å sås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Stekt fullkornsris mycket gott Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Hur en Thai kokar sallad: Man tar en 3 liters kastrull och fyller den med 3 liter vatten... Sedan pressar man i kålen, allt kokas naturligtvis på högsta värme, (för det finns ju bara två lägen, allt eller inget...) När det sedan kokar över, utbrister man förvånat, - hur kunde det bli så...- Ja, de är roliga de små liven. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 idag gick sista biten julskinka till en god macaronipudding.. enkelt ,en ack sa gott med lingonsylt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 Dillkött m potatis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 ser j..la gott ut Peolito, fan vad jag blev sugen pa dillkott, far nog yxa till det en dag, jag fick noja mej med en bamserakmacka och Chang till den,, inte fel det hellerha det bra nasta maltid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 igår träffade vi goda vänner som kom från sverige så vi åkte till tawandeang på rama 3 i bkk o åt en god middag med gott att dricka till..fantastiskt trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 Först så blandade jag mandelpotatis med olivolja, timjan, flingsalt och vitlök som sedan rostades i ugnen! mat 001.JPG Å så ristade jag kappan på en bit kalvkotlett & gned in med salt, peppar & olivolja. mat 002.JPG Nu var den färdigbrynt (fast lite för bränd ) och skall snart in i ugnen! mat 003.JPG Kalvkotlett med ugnsrostad mandelpotatis! mat 004.JPG Lite pepparsås på detta så blev det kanon! Vill du gifta dig med mig(Jag står på knä) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 ser j..la gott ut Peolito, fan vad jag blev sugen pa dillkott, far nog yxa till det en dag, jag fick noja mej med en bamserakmacka och Chang till den,, inte fel det hellerha det bra nasta maltid. Tjena, det var väldigt gott också/peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 Det blev ett par skinkmackor till fikat... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 Pannbiffrester med päramos.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 igår träffade vi goda vänner som kom från sverige så vi åkte till tawandeang på rama 3 i bkk o åt en god middag med gott att dricka till..fantastiskt trevligt! Prova deras Roasted Pork, de e en halv grisframvagn som e krispig på utsidan och så jäkla mör och välsmakande så de finns inte... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 //...Önskemål från mina barn, (som båda var hemma för en gångs skull). Lasagne... Snyggt jobbat! Jag åt också Gustavs älsklingsmat idag. Funkar i alla väder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 En vardagsmiddag för mig och Gubben! Tar fram en bil Entecote sedan passar jag på att använda upp detta i marinaden. För vi föredrar denna dryck istället för glöggen! Lite sånt här också ska med! I med allt i en plastpåse där köttet får ligga och dra till sig alla smaker Sedan får det ligga där en tid... bäst att vända på påsen lite då och då... sedan fram med gjutjärnspannan där vi bryner köttet. Så, färdigt för att stoppas in i ugnen Under tiden ska jag göra något av allt detta! Skivar allt och lägger det i en ugnsfast gryta. Nu är köttet färdigt då det nått c:a 60 grader i mitten. I med köttet i folie där det får stå en stund. Färdigt att tranchera... Inte riktigt så blodig som gubben vill ha köttet, men han får ta det som bjuds... Färdigt för att locka gubben till bordet! Dags att hugga in på maten! Inte mycket kvar på faten efter att vi båda blivit mätta! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 Blev latmat, makrill på burk i chilisås, ris, ägg, tomater och fisksås med chili i. Snabbt gott och mättande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 //En vardagsmiddag för mig och Gubben! Tar fram en bil Entecote... Wow - imponerande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 Frun bakar Thai kakor i kväll ... Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 3, 2013 Dela Inlagd Januari 3, 2013 En kvällsmacka Rostat bröd, majonäs, tomater, sallad, gurkmix, biff, ost och ett förlorat ägg. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 (ändrad) En HET nattmacka Några ingredienser. Färdig att avnjutas Sorundas "HOT" korv den var lagom het men tyvärr en aning för mycket cajun-peppar. Ändrades Januari 4, 2013 av AG-fantomen Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Inte dagens men, Yam wun sen talay, min favorit. Passar både till Sagsom och Chang. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 igår åt vi på irländarn utaför royal garden, jag tog kalvlever med bacon o lök, frugan åt chickenwings med ädelostdip..jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 På hur många sätt kan man variera en hotellfrukost? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 Vill du gifta dig med mig(Jag står på knä) Ett smickrande erbjudande men jag får nog tacka nej.. Att tacka ja, skulle innebära en massiv förändring i min sexualitet! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Januari 4, 2013 Dela Inlagd Januari 4, 2013 inte ofta man får tid att laga en rediger frukost i lastbilen så får passa på här hemma i pattis. råstekt potatis och tror det är entrecote,står nua på paketet och grönpepparsås. göttigt blev det om jag själv får säga.tanten fick oxå en portion dock med moo, i utbyte mot en kasse archa . inge bra sa hon,alldeles för lite mat,next time make more... memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu