phitsanulok Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Till middag ett stort lass med potatisgratäng från ica, och senare på väg hem från gustavsvik blev det stopp på max i marieberg för ett j-a frossande, får nog bygga om verkstan till ett gym efter nyår. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Först så blandade jag mandelpotatis med olivolja, timjan, flingsalt och vitlök som sedan rostades i ugnen! Å så ristade jag kappan på en bit kalvkotlett & gned in med salt, peppar & olivolja. Nu var den färdigbrynt (fast lite för bränd ) och skall snart in i ugnen! Kalvkotlett med ugnsrostad mandelpotatis! Lite pepparsås på detta så blev det kanon! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Frun gjorde några matlådor åt mig alla blev Thai rätter fisk,fläsk och grönt mm Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Först så blandade jag mandelpotatis med olivolja, timjan, flingsalt och vitlök som sedan rostades i ugnen! mat 001.JPG Å så ristade jag kappan på en bit kalvkotlett & gned in med salt, peppar & olivolja. mat 002.JPG Nu var den färdigbrynt (fast lite för bränd ) och skall snart in i ugnen! mat 003.JPG Kalvkotlett med ugnsrostad mandelpotatis! mat 004.JPG Lite pepparsås på detta så blev det kanon! Hööru latmask du har tillagat smutsig potatis tvi vale Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Jag får väl passa på att tacka dig för tipset med potäterna om jag inte missminner mig. /Enis Smakade bra hoppas jag? Danskarna och vi halvdanskar i skåne gillar dessa sockerstekta potatis de får en knäckig yta. Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Hööru latmask du har tillagat smutsig potatis tvi vale Nääää Han gjorde det på rätt sätt :thumbsup: “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Nääää Han gjorde det på rätt sätt :thumbsup: Finns bara ett rätt sätt ,att skala dom , är så jävla motbjudande när det ser ut så där skitigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Näääääää Lilla gubben Man tvättar dom noga innan E en jävla tur att smaken ä som baken annars blev det tråkigt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Näääääää Lilla gubben Man tvättar dom noga innan E en jävla tur att smaken ä som baken annars blev det tråkigt Spelar ingen roll ,skalat ska av ,annars är det grispotatis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Finns bara ett rätt sätt ,att skala dom , är så jävla motbjudande när det ser ut så där skitigt Alla har nog förstått att du tycker så, kan alla andra få njuta sin potatis utan att du spyr över den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Alla har nog förstått att du tycker så, kan alla andra få njuta sin potatis utan att du spyr över den? Ja det är väl bara att ge fan i att lägga ut dom njutbara grispotatisen på bild så slipper jag se dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Ja det är väl bara att ge fan i att lägga ut dom njutbara grispotatisen på bild så slipper jag se dom Eftersom att det är så pass många som retar dig så kanske det vore enklare om du gav fan i att logga in? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 (ändrad) Klart som tusan nästan all potatis lagas utan skal, enda undantaget är bakad potatis.. Men inte tusan äter skalen där heller, utan innanmätet, som min Mormor sa bara fattiglappar äter skalen.. Okey glömde färskpotatis som skrubbas ordentligt.. FF Ändrades December 29, 2012 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Eftersom att det är så pass många som retar dig så kanske det vore enklare om du gav fan i att logga in? Ha ha nej så lätt slipper du inte mig kanske bättre att du inte loggar in för du verkar ju ha problem med dom flesta här jag har bara problem när det kommer upp grispotatis på bild Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Ha ha nej så lätt slipper du inte mig kanske bättre att du inte loggar in för du verkar ju ha problem med dom flesta här jag har bara problem när det kommer upp grispotatis på bild Det är tur att du inte sköter statistik eller någon annan tankeverksamhet till vardags men lycka till med skörden 2013. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Det är tur att du inte sköter statistik eller någon annan tankeverksamhet till vardags men lycka till med skörden 2013. Får jag nog ta upp med företagsledningen för dom säger tvärtom , och vilken skörd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 29, 2012 Dela Inlagd December 29, 2012 Får jag nog ta upp med företagsledningen för dom säger tvärtom , och vilken skörd Önskar dig allt gott för 2013. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 IMG_1082.JPG Fick denna manick i julklapp IMG_1083.JPG Så det blev till att testa en vacummarinera en biff. IMG_1084.JPG Tillbehör i form av plugg avproved by SamSipSam IMG_1085.JPG Biffen bryntes i panna för att sedan åka in i ugnen, potäterna kokades lätt först IMG_1086.JPG Till salladen eller någe annat kanske... IMG_1087.JPG Äh ner med löken i pannan, fräses mjuka i smör IMG_1088.JPG Sedan i med socker. och tillslut i med rödvin som sedan får koka ihop. IMG_1089.JPG i med pluggen i pannan en klick smör och slutligen en nypa socker. IMG_1090.JPG Biffen ser klar ut ut och vila en 10 minuter IMG_1091.JPG smaklig spis /Enis köp bunken till om du skall marinera mycket så slipper du använda påsarna. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Alla har nog förstått att du tycker så, kan alla andra få njuta sin potatis utan att du spyr över den? Jaha du, Abrafo Är du säker, helt säker, på att du inte missat något i konversationen ? :) Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Jag Tänkte ta mig ett litet mellanmål i form av en skinkmacka Nää, fan det var ju nubben Här kommer mackan Till det drycken med fotbollspojkarna Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 (ändrad) Idag blev det frugans hemlagade köttsoppa, hon får till buljongen, kanon. Mycket smak av selleri. Ja.ja jag vet att det går faktiskt lika bra med selleri, men ikväll kommer några av fru Ken´ssyskon och då blir det inte selleri. Mera sånt man dödar cellermed. Ändrades December 30, 2012 av Khun Ken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Jag Tänkte ta mig ett litet mellanmål i form av en skinkmacka DSCF2270 kopia.jpg Nää, fan det var ju nubben Här kommer mackan DSCF2272 kopia.jpg Till det drycken med fotbollspojkarna Attans vad med sportdryck du pimplar i dig Keithan År du sån där sportfåne Eller bara törstig som jag Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 IMG_1082.JPG Fick denna manick i julklapp /Enis Jag har funderat på att köpa en sån där vakuumförpackare, fungerar den bra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Jag har funderat på att köpa en sån där vakuumförpackare, fungerar den bra? japp e jäkligt bra förlänger hållbarheten rejält på det du behöver frysa in samt att vakummarinera med. sedan så kan man ju koka kött mm i vakumförpackninen ska väl behålla alla smaker och safter i tillrättningen men detta ha jag inte provat ännu. känns som att man då missar den mumsiga stekytan. jag köpte den billiga varianten av OBH-Nordicas vakumförpackare för 699kr på Citygross men de finns kanske inte längre upp i landet? Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Första gången jag lagat mat i Malaysia. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu