Kenneth4618 Inlagd Juli 22, 2010 Dela Inlagd Juli 22, 2010 Smörstekta kantareller mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Här i upplandsskogarna hittar vi inte en enda just nu, mera regn tack “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Mumsigt buzzen... Här blev det grillat Hej Enis gud vad man längtar efter kantareller... Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Mumsigt buzzen... Här blev det grillat Kantareller ska jag käka i morgon! Bäste herr Lamai64 tog med sig några burkar till mig sist och jag har en kvar. Den ryker i morgon kväll! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Den här tråden känns onekligen oerhört krystad. Jag vet inte om det hela går ut på att man ska berätta om vilken thaimat man åt idag? Annars har väl tråden inte så mycket med Thailand att göra. Vadå?? "Vad åt du idag?" är ju en typisk thailänsk fråga. I alla fall har jag fått den frågan fler gånger på en vecka från thailändare, än vad svenskar har frågat mig det under hela mitt liv (För mig var det färskpotatis, dill, smält smör, vändstekta ägg, äppelmos och snitzel.) Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Om 25minuter skall jag äta nygräddade kanel bullar. Första gången jag bakar med thai mjöl, om jag lyckas blir det sedan majsbröd. Är det någon som vet om det finns kardemumma och vad heter det på thai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 25, 2010 Dela Inlagd Juli 25, 2010 sommar sommar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 25, 2010 Dela Inlagd Juli 25, 2010 Om 25minuter skall jag äta nygräddade kanel bullar. Första gången jag bakar med thai mjöl, om jag lyckas blir det sedan majsbröd. Är det någon som vet om det finns kardemumma och vad heter det på thai. Hur blev bullarna? "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 25, 2010 Dela Inlagd Juli 25, 2010 sommar sommar Undrar va Jive säger nu då. När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd Juli 25, 2010 Dela Inlagd Juli 25, 2010 Om 25minuter skall jag äta nygräddade kanel bullar. Första gången jag bakar med thai mjöl, om jag lyckas blir det sedan majsbröd. Är det någon som vet om det finns kardemumma och vad heter det på thai. Kardemumma finns det gott om, men den är oftast oskalad och inte mald. En thai-variant där frökapseln är nästan vit och smaken lite mildare kallas för luk krawan. Sedan finns den gröna varianten som är den vars frön används till bullbak i norden och hela frökapslar i indisk matlagning, och den ser ut så här: Även den här varianten finns på dom flesta större marknader och speciellt där Indierna handlar, tyvärr så minns jag inte vad den heter på thai Relativt lätt att krossa frökapseln i en mortel och plocka fram dom svarta fröna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 25, 2010 Dela Inlagd Juli 25, 2010 Grillad mini-bratwurst, Merguez-korv och bratwurstsnäckor. Till detta dragon och spanskpeppar klyftisar samt en chilli, senaps och lökdressing. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 Dagens lilla projekt av färska bär Egna hallon och röda vinbär som kompleterades med blåbär från en skogsdunge ett stenkast härifrån bidde en undebar smulpaj "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 Sill med diverse tillbehör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 (ändrad) Sill e gött Ändrades Juli 27, 2010 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 Sill e gött Ja minsann, Speciellt med färskpotatis! Ris göre sig icke besvär Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 rörde ihop en pad grapao nua här hemma då jag trodde jag e ledig ikväll. ska tydligen åka iväg igen o jobba.blev ingen matro o lugn hemmakväll här inte memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Två små mackisar till lunch /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Två små mackisar till lunch /Enis Härligt Enis sådana mackisar skulle man haft här nere.... Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Härligt Enis sådana mackisar skulle man haft här nere.... Mvh Maitan. Det fixar du lätt Mait Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Det fixar du lätt Mait 555555 får väl försöka på det mellan Changen. Mvh Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 (ändrad) 555555 får väl försöka på det mellan Changen. Mvh Maitan Ja här blir det helsvenska Åbro och första omeletten på nyplåckade kantareller Ha det Mait!! Mvh Svampen Ändrades Juli 31, 2010 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Ja här blir det helsvenska Åbro och första omeletten på nyplåckade kantareller Ha det Mait!! Mvh Svampen F-n svampen kantareller som man längtar efter.smaklig måltid Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 F-n svampen kantareller som man längtar efter.smaklig måltid Maitan. Tack Mait drar in en bild på Nerike som inte ska äta och gillar heller inte groggvirke!! Mvh Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Tack Mait drar in en bild på Nerike som inte ska äta och gillar heller inte groggvirke!! Mvh Svampen 55555 den var gooo riktiga grejer far ner i strupen Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Fisk med potatis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juli 31, 2010 Dela Inlagd Juli 31, 2010 Tack Mait drar in en bild på Nerike som inte ska äta och gillar heller inte groggvirke!! Mvh Svampen 5555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu