Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Hehe, när man läser dina inlägg i denna tråd så blir man ganska imponerad av att du lyckades hittade tillbaka hem till västerbottens fjällvärd efter ditt thailandsbesök   :wink:

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Gravat in lite lax,, ska lättröka den på söndag, ( en last bil full med 6 kg' s laxar brassade av vägen här i byn,,, så vi fick väl en4-5 ton på 100 pers,, lite mätt på lax har man blitt,, menu blir det gott)post-5953-1356702911,95_thumb.jpg

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

Dela på andra sajter

Gravat in lite lax,, ska lättröka den på söndag, ( en last bil full med 6 kg' s laxar brassade av vägen här i byn,,, så vi fick väl en4-5 ton på 100 pers,, lite mätt på lax har man blitt,, menu blir det gott)post-5953-1356702911,95_thumb.jpg

Enda gången man rensat fisk med stor köttyxa!

Dela på andra sajter

Ugnstekt falukorv med hemstampat mos.Grabben har lov och bestämmer som vanligt.Minimjölk så klart att dricka till  :14: Ännu en nykter jul hamnoi,det du  :crazy:

När har frugan lovat att du skall få smaka starkt igen då??????

Försök inte inbilla inte oss att du häller i dig minimjölk 24/7 av egen fri vilja den lätte går inte. :rotfl: inte ens kalvar sölar i sig så mycket mjölk.

Haft 2 helvita dagar nu men inte en riktig fylla på ett tag...lite småsupande sådär mysigt o gott.

Blir nog en wuthai idag och kanske en wirre eller tre :P .

God fortsättning milkman //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Hehe, när man läser dina inlägg i denna tråd så blir man ganska imponerad av att du lyckades hittade tillbaka hem till västerbottens fjällvärd efter ditt thailandsbesök   :wink:

Fritz..

Tjena fritz, och tack för senast, du vet,,,fjellbon gå int dräpa! ;) go fortsättning

Dela på andra sajter

hittade ett hak på väg hem från soi6  kl 0600 på morron som gjorde grymma korvme brö! nånstans mitt på beachroaden där,, , kluster av beer bars,,, ska leta bilden!

Yellow mustard,finns det andra färger på senap än gul ??

Dela på andra sajter

När har frugan lovat att du skall få smaka starkt igen då ??????

Försök inte inbilla inte oss att du häller i dig minimjölk 24/7 av egen fri vilja den lätte går inte. :rotfl: inte ens kalvar sölar i sig så mycket mjölk.

Haft 2 helvita dagar nu men inte en riktig fylla på ett tag...lite småsupande sådär mysigt o gott.

Blir nog en wuthai idag och kanske en wirre eller tre :P .

God fortsättning milkman //Lp

Nu är jag inte i din situation och behöver fråga(det båset är du själv i )Minimjölken är både nyttig och god(ger heller inget bakrus)När du kommer upp i mogen ålder ska du se att supandet inte är prio 1(iSverige)Orken att supa som man gjorde förr finns inte och dagen efter blir bara längre och längre,då hittar man andra värderingar i livet.Men visst f-n gillar jag att festa till det ibland  :17:  Det blir bara inte så ofta numer och jag försöker att välja mina tillfällen noga för jag vet att det kommer en morgondag(hoppas jag)God fortsättning på dig lill-pitten och var rädd om din familj,det är ju förhoppningsvis det bästa vi har.Och du,jag tror mina vita dagar har passerat 100 med råge  :thumbsup:

Måne

Dela på andra sajter

Ja det finns det

Jag fick upp en senap "day after" som va grön/gul/röd & i slutänden genomskinlig!!!!!

Kan det va Jhonnys???????

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Ja det finns det
Jag fick upp en senap "day after" som va grön/gul/röd & i slutänden genomskinlig!!!!!

Kan det va Jhonnys???????

Opps Dubbelmacka SORRY!?=!?

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Köv mä brö!

Det finns alltid tid och plats för en korv med bröd! :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Har precis ugnsbakat en liten skinka(70 grader innetemp) och min tredje i december och om du frågar mig så blev den riktigt god eller möjligen kanske aningens för salt men annars kanon god.Man har ju de senaste åren alltid köpt färdigkokta skinkor men efter blivit bjuden av grannen på ungsbakat så ändrade man sig tvärt.Nu blir det bjudmackor i bastun med kalla pilsner därtill. :17:

Jag är ingen större anhängare av senap så jag kör utan griljering...det funkar det också  :nyam:

post-4345-0-62171000-1356711679_thumb.jp

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

Har precis ugnsbakat en liten skinka(70 grader innetemp) och min tredje i december och om du frågar mig så blev den riktigt god eller möjligen kanske aningens för salt men annars kanon god.Man har ju de senaste åren alltid köpt färdigkokta skinkor men efter blivit bjuden av grannen på ungsbakat så ändrade man sig tvärt.Nu blir det bjudmackor i bastun med kalla pilsner därtill. :17:

Jag är ingen större anhängare av senap så jag kör utan griljering...det funkar det också  :nyam:

Tror inte skinkan behöver BASTU ser redan röd ut i hyn?????ha ha

Trevlig kväll!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Blev sugen på Hamburgare efter att tittat på dessa dårar...

Tog lite intryck och gjorde två burgare som jag lade ost och bacon i mellan och smackade ihop till en puck.

post-3356-0-07920400-1356712588_thumb.jp

Smakar mumsigt

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Frugan verkar ha bestämt att fredag är fiskdag och det har jag inget emot. Idag blev det en fisksoppa som vi åt med aioli och surdegsbröd. 

post-7918-0-88513900-1356713220_thumb.jp

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Köpte mig en köttkvarn igår!

Längtar tills jag får använda den! :thumbsup:

Ok, lite OT eftersom jag inte ätit ngt som producerats från den ännu! :nyam:

post-9293-0-13774200-1356713376_thumb.jp

Dela på andra sajter

Idag hyggligt tomt i skafferiet så det blev köttbullar och pasta.

Men gastronom som man är så gjorde man ett elegant upplägg i alla fall, med lika delar ketchup, thaisås och lingon och vips..så har du något som platsar på Café Opera!

:crazy:

post-6637-0-10984700-1356716945_thumb.jp

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

En egen uppfinning som jag kallar spaghetti provencale!

Spaghetti, grillad kyckling, kantareller, grädde, balsamico, vitlök samt olika örter som dragon, oregano, basilika m.m.

post-9293-0-25914700-1356729842_thumb.jp

Dela på andra sajter

Köpte mig en köttkvarn igår!

Längtar tills jag får använda den! :thumbsup:

Ok, lite OT eftersom jag inte ätit ngt som producerats från den ännu! :nyam:

Ett jävligt bra köp... Har en lika dan, som går varm tamef-n hela jaktsäsongen... Jag (läs Aya) tar rätt på i stort sett allt utom benen å skinnet på det jag nedlägger. Mycke Laab blir det...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...