Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Idag blev det en V8:a på kinesen ..jäkligt fint faktiskt

V8:a= vårrulle och 8:a starköl

Nä det blev minivårrullar/friterade räkor/fläskkött i starksås och bara 2 starköl (än så länge)

I eftermiddag blir det julbordsresterna//skinnspiken

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Oxfilé rödvinsås med stekt potatis på en restaurang i chiang-rai

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

Detta blev det till lunch

pevymazy.jpg

e4ygybaz.jpg

e3edubuz.jpg

Somtam, korvsallad och omelett samt korvsallad utan chilli till barnen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Dela på andra sajter

Är det inte ganska smaklöst det där ? , tar nog hellre en pytt he he

pytt vart det för mig idag till frukost eftersom man blev uppjagad ur sängen extra tidigt :thumbsup: .

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
de3ehepa.jpgvumy3ate.jpgazaqu6at.jpg Med vänlig hälsning, Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Det blev lax med hummer sås och ungs gratinerad duches potatis ...

post-3557-0-85853600-1356467928_thumb.jp

post-3557-0-32853100-1356467964_thumb.jp

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Cheese Cake ga4uguru.jpg Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tjena!

Svenskt Julbord serverat på landsbygden i Thailand.(inte idag utan på Julafton)

Hemmagjorda köttbullar,potatisgratäng,jansson,skinka,revben,ägg med kaviar,korvar,löksill,nybakat bröd,ost m.m

Till detta kalla Chang samt välkyld Absolut raspberri(tyvärr ingen Hallands fläder)

post-8709-0-42878400-1356501389_thumb.jp

post-8709-0-31416100-1356501409_thumb.jp

Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Fiskpinnar å ris med rosepeppar dressing. Onyttigt!!

zygyba7u.jpg

Ändrades av Jimmy 666
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

När vår inneboende High School student nyligen åkte tillbaka till USA då tog hon med sig en burk Surströmming som en "överraskning".

Burken öppnades av hennes far vid deras släkt- och Julmiddag igår. Det blev ett blandat mottagande och denna svenska "delikatess" föll väl inte riktigt alla i smaken ha ha

Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

När vår inneboende High School student nyligen åkte tillbaka till USA då tog hon med sig en burk Surströmming som en "överraskning".

Burken öppnades av hennes far vid deras släkt- och Julmiddag igår. Det blev ett blandat mottagande och denna svenska "delikatess" föll väl inte riktigt alla i smaken ha ha

Ja dom smakar ju iaf... Det är mer än vad jag nånsin kommer göra =). Håller med snubben som säger "What the point???" :crazy:

Dela på andra sajter

@S-N

Tack för dagens gnägg :14:  men kunde du inte ha skickat med tillbehören och hur det skall ätas din elaking.

Själv har jag bara ett svagt minne från barndomen när morsan skulle äta det, slutade med att farsan grävde ned burken.

Men en stor eloge till amerikanarna som provade något en luktöverkänslig stolle som mig aldrig kommer att göra.

Vi bjöd ett par från USA som vi delade tågkupé med i Kina på lakrisal , efter en minut så frågade mannen artigt om man fick spotta ut den.

Dom fick med en rulle att bjuda sina vänner på hemma i USA, det tog ett tag att övertyga dom att folk faktiskt gillar det och

att det inte är "buttericks" godis.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

@S-N

Tack för dagens gnägg :14:  men kunde du inte ha skickat med tillbehören och hur det skall ätas din elaking.

Själv har jag bara ett svagt minne från barndomen när morsan skulle äta det, slutade med att farsan grävde ned burken.

Men en stor eloge till amerikanarna som provade något en luktöverkänslig stolle som mig aldrig kommer att göra.

Vi bjöd ett par från USA som vi delade tågkupé med i Kina på lakrisal , efter en minut så frågade mannen artigt om man fick spotta ut den.

Dom fick med en rulle att bjuda sina vänner på hemma i USA, det tog ett tag att övertyga dom att folk faktiskt gillar det och

att det inte är "buttericks" godis.

Även vår inneboende avskydde lakrits, själv älskar jag den smaken :)

Dela på andra sajter

Inte bilder från dagens matbord utan julaftonens julbord, men som alltid på julen så äter man ju samma rätter en vecka efter julbordet så även idag blev det detta  :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

Edit: Sorry lite omkastning bland bilderna, det fungerar inte riktigt som det ska med editering när man bifogar bilder.

Ändrades av BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Hej. Idag ryckte jag in som kock här i Huay Khwang. Blev det här för att mätta ca 10 pers. yqe3avy6.jpghajy4u6u.jpgejapybav.jpgunyhyzeq.jpgubudujah.jpghepy7e2e.jpgesu4uhys.jpgqyge9ezu.jpg Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

börjar på att tröttna på all julmat.så det blev en fiskgratäng...köpte torskfile,,,hemmagjort potatismos,,pulversås från Ica med citron o dillsmak.allt i en form o in i ugnen...tyvärr ingen bild på detta.men jäkligt gott blev det.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...