Kenneth4618 Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Korv stroganoff och biraImageUploadedByTapatalk HD1356280717.202773.jpg Sent from my iPad using Tapatalk HD Bra konsistens där! Eftersom det ligger kvar i pannan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Pratade med väninnan i Isaan på f.m. och hon berättade att hon skulle äta Laab moo och sticky rice idag. Jag blev så attans sugen så jag åt det på lokala thaihaket Khay Dee jag också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Julens höjdpunkt,,Koka skinkan lille julafton, o få sin första men inte sista skinkmacka denna jul med mors senap. och önskar samtidigt en riktig God Jul på er alla här inne på Mpr,,,,,, . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 (ändrad) Har precis trillat köttbullar och stekt samt ungsstekt skinkan i stekpåse så man får gott att doppa i. Nu är den grilljerad och klar Provsmakning pågår Var så sugen så det blev ingen bild denna gång Ändrades December 23, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Till julen måste man ju ha lite Hemmapiskad majonäs Två äggulor En tsk senap 1 msk vitvinsvinäger/citron 2,5 dl matolja Salt och peppar Blanda äggulor senap och vinäger med stavmixer eller liknande Kör i oljan lite i taget Tillsätt salt och peppar efter smak. Till laxen måste man ju ha hemmagjord Hovmästarsås/gravlaxsås 1dl senap stark söt 1äggula 2 msk socker 1 krm salt 0,5 krm vitpeppar mald 2 tsk vitvinsvinäger 1 dl rapsolja 1 dl hackad dill Blanda senap vinäger socker salt och peppar tillsätt oljan sakta under visning Stöt dillen i en mortel med lite socker Och blanda i såsen smaka av om det behövs mer kryddor socker eller vinäger Sent from my iPhone using Tapatalk Hovmästarsås , vad gör ägggulan för nytta förutom att den försämrar hållbarheten..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Efter julordet igår (mamma-style) så blev det thai idag! Kycklinglårfilé och shalottenlök med chiliflakes som jag fräste på! Kokosmjölk, soja och panengcurrypasta! Paneng Gai ! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 En enkel lunch Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 En underbart delikat räksoppa ! Räksoppa 1kg räkor, med skal 2st vitlökar, krossade 4-5 schalottenlökar, hackade 25g smör 3msk tomatpuré 2tsk dijonsenap 4msk vetemjöl 2dl vitt vin 4msk hummerfond 1-1,5 fiskbuljongtärning+8 dl vatten 1 knippe dill, hackad 2dl crème fraiche 1dl grädde cayennepeppar paprikapulver ev salt 1. Skala räkorna, fräs schalottenlök och vitlök i smöret, lägg till tomatpuren, dijonsenapen, dillen och räkskalen, fräs med en stund. 2. Lägg till mjölet och häll i vinet, buljongen och vattnet. 3. Låt koka cirka 15 minuter. 4. Sila av till en annan kastrull och tillsätt creme fraiche, grädde och smaka av med cayennepeppar, paprikapulver och ev salt. 5. Koka upp. Lägg räkorna i skålar och häll över den heta soppan, toppa med en klick creme fraiche, pudra på lite cayennepeppar och garnera med ärtskott. The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Ett satan så gott julbord hos våra vänner Lasse och Nit.Ett riktigt svenskt julbord.Nu är jag så mätt så jag skulle banta 9,4 kilo bara genom ett toabesök.Men gud så gott med ett traditionellt gjort julbord med hemlagade grejer Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Kebab Pizza med pommes frites på Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd December 23, 2012 Dela Inlagd December 23, 2012 Hovmästarsås , vad gör ägggulan för nytta förutom att den försämrar hållbarheten..? blir krämigare bara, man kan utesluta den ville prova hur det blev brukar göra utan äggula. Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Hej. Vanlig vardaglig frukost.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Äntligen JUL Lulens första skink-macka, dock inte den sista. Till det så blev det JULENS enda öl. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Äntligen JUL Lulens första skink-macka, dock inte den sista. Till det så blev det JULENS enda öl. jul macka 003.jpg MMmmmm. Julskinka. Bara vattnar sig i munnen... Men idag har Herr Chang lovat att bjuda på julskinke macka hos maitan =) *supergladsmiley* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Julskinkmackor med Leo igårkväll, julskinkmackor med kaffe idag, ikväll julbord med bla julskinka Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Min jultallri. Extra stor prinskorv. Dansk Beie. Skinka. IKEA-senap. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 nyss frukost efter att jag handlat och fixat o donat. khao tom finlääänd och skinkmacka.har tänkt att göra köttbullar och karelska piroger idag om jag har energin. köpte 5 st beer lao på foodland så man får lite motivation iaf. GOD JUL till er alla på mpr önskar ari och jinda! memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Sonen och jag har en trevlig tradition. Det sista man gör kvällen innan julafton är att griljera skinkan. Det är ju just då som den är som godast så då provsmakar vi skinkan med en kall öl och akvavit.Det är nog 3 år sedan han flyttade hemifrån men han dyker fortfarande upp. Till efterrätt blev det lite ädelost och fikon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Sonen och jag har en trevlig tradition. Det sista man gör kvällen innan julafton är att griljera skinkan. Det är ju just då som den är som godast så då provsmakar vi skinkan med en kall öl och akvavit.Det är nog 3 år sedan han flyttade hemifrån men han dyker fortfarande upp. Till efterrätt blev det lite ädelost och fikon. Guldkant på tillvaron Ser väldigt gott ut Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Lite provsmak till kaffet Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Lite provsmak till kaffet Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Det är ungefär vad som väntar mej om en stund. Skall bara sätta på mej tomteluvan och dra. God Jul på dej gogubbe! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Det är ungefär vad som väntar mej om en stund. Skall bara sätta på mej tomteluvan och dra. God Jul på dej gogubbe! härligt blir det hos Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 härligt blir det hos Anders Nej, hos en polare som kör traditionen vidare med ett glatt gäng. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 En av alla favoriter Onskar alla en mycket go Jul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 24, 2012 Dela Inlagd December 24, 2012 Middag i Huay Khwang. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu