borje222 Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Bondomelette är en delikatess av rang. Det var den första maträtt jag bjöd mina föräldrar på som dom inte behövde ljuga för att säga att det var gott.. (jag va 12 år) Denna maträtt la jag in och småskrattade för mig själv, då jag vet hur du försöker banta... Jag vet hur mycket du älskar sådan enkel men god mat... Kämpa på gubbe!! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Denna maträtt la jag in och småskrattade för mig själv, då jag vet hur du försöker banta... Jag vet hur mycket du älskar sådan enkel men god mat... Kämpa på gubbe!! Mvh. borje222 Ha där sket du en lök gubbe... Det där är faktiskt en av dom saker jag kan käka, jaja utan potatis iofs. Jag har hållit på att tugga på en Broccoligratäng nu ett par dar, å den är gjord på ett kilo Broccoli, 5-6 dl. vispgrädde och en halv Västerbotten och en halv Prästost... Attans gott.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Efter att ha ätit "thaislafs" i flera dagar var det dags att äta annat! Först bryna kycklingen som är fylld med örtkryddor och ost. Lägga resten av osten ovanpå. Får steka färdigt i ugnen tillsammans med Champinjoner och buljong. Klart att hugga in på maten! Bra att ha en "Gubbe" som kan det där med mat! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Ska fira Svensk Jul i år. Så bäst att börja förbereda denna högtid för Falanger! Bra att det finns böcker med utförliga recept i! Först blev det "Lussekatter" Sedan på beställning "Snoddas" Dessa kallas bl.a. "Sirapskakor" Varför dessa kallas "Drömmar" kan jag inte förstå, men vissa gillar visst dom. Till slut gräddade jag en plåt "cocoskakor" Hann även med att göra lite svenskt? godis. Hur allt detta smakar får jag reda på på JULAFTON. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m9325 Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Khao tom moo på soi buakhao (frukost) Skickat från min Blade via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Kockade ihop lite currygryta å kyckling... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Ska fira Svensk Jul i år. Så bäst att börja förbereda denna högtid för Falanger! Bra att det finns böcker med utförliga recept i! Först blev det "Lussekatter" Sedan på beställning "Snoddas" Dessa kallas bl.a. "Sirapskakor" Varför dessa kallas "Drömmar" kan jag inte förstå, men vissa gillar visst dom. Till slut gräddade jag en plåt "cocoskakor" Hann även med att göra lite svenskt? godis. Hur allt detta smakar får jag reda på på JULAFTON. Kommer förbi och hämtar en burk blandat he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Köttbullar med potatisgratäng,till det minimjölk Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 snart blir det artsoppa, pannkakor med blabarssylt o gradde,,, mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 snart blir det artsoppa, pannkakor med blabarssylt o gradde,,, mums Just det åt jag ,Drivern, Poffa, Bibben och Fritz för en stund sen på Avenue Inn i Jomtien... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 das klarar man sej en stund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Nu tysk korv med potatismos, lök och senap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 (ändrad) Just det åt jag ,Drivern, Poffa, Bibben och Fritz för en stund sen på Avenue Inn i Jomtien... Inga bilder tog ni , fick ni punsch också ? såg bilderna nu i bibbens tråd Ändrades December 20, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Köttbullar, potatismos,lingon och en gräddig brunsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Födelsedagsmiddag med min, svågerns och Driverns familjer Svågern fyller år idag Det blev potatisgratäng från IKEA, Kassler från Sverige, prinskorvar, Mamma Scans köttbullar från Sverige och stark senap till från IKEA Rena falangfesten Alla var mätta och belåtna Ni är ena riktiga gourmander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Kommer förbi och hämtar en burk blandat he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Kommer du med jobbarbilen eller privatbil Tänkte på hur stor den där "burken" du pratar om är Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Ni är ena riktiga gourmander Bara det enkla är gott nog. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Kommer du med jobbarbilen eller privatbil Tänkte på hur stor den där "burken" du pratar om är Blir med privatbilen bäst att ta den med 4 hjulsdrift när man ska ut i tossemarkerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Inga bilder tog ni , fick ni punsch också ? såg bilderna nu i bibbens tråd Självklart fick vi punsch. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Blir med privatbilen bäst att ta den med 4 hjulsdrift när man ska ut i tossemarkerna Välkommen! Kom ihåg att det är whiskey med ädel dignitet som gäller! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Kha Phao blev dagens lunch.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Ännu mätt efter gårdagens jullunch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Inga bilder tog ni , fick ni punsch också ? såg bilderna nu i bibbens tråd Ärtsoppan var väl ingen höjdare enligt min mening men det kompenserades med punchen, tunna pannkaor och en del andra goda drycker. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Din lilla "köttbullemacka" var väl inte så dum heller på Akvavit ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2012 Dela Inlagd December 20, 2012 Min Planka var jättegod i alla fall Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu