borje222 Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 Blev fläsk med grönsaker, starkt men välsmakande. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 Hmm ..steksill med potatismos med sirapsgrotta ,,,o lingonsylt förståss Karma såklart för Lingonsylten... sirapsgrotta var något nytt... smaskens? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 Karma såklart för Lingonsylten... sirapsgrotta var något nytt... smaskens? /Enis hmm ,,testa ,,skitgott ,,,men lingonsylten måste det vara lite bett i inte för söt. tror detta med sirapsgrotta kommer här nerifrån norra skåne, Min gamla farmor på 98 år o står fortfarande vid spisen som lärt mig denna o andra goda tips ,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 (ändrad) hmm ,,testa ,,skitgott ,,,men lingonsylten måste det vara lite bett i inte för söt. tror detta med sirapsgrotta kommer här nerifrån norra skåne, Min gamla farmor på 98 år o står fortfarande vid spisen som lärt mig denna o andra goda tips ,,, Skall bli nästa gång. Får väl komma med ett annat sirapstips själv då. så här i juletider koka risgrynsgröt vispa ett par dl grädde. Vänd ner grädden i risgrynsgröten. Servera med ljus sirap och fetmjölk. gudomligt gött /Enis Ändrades December 18, 2012 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 I Särna käkar dom Pankakor med sirap.. Jättegott Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 Som barn käkade man havregrynsgröt med sirap “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 18, 2012 Dela Inlagd December 18, 2012 Som barn käkade man havregrynsgröt med sirapren På vår frukost serveras både havregrynsgröt o rågmjölsgröt ,och några som vill ha sirap även där,,rågmjölsgröt med sirap e en hit ,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Skall bli nästa gång. Får väl komma med ett annat sirapstips själv då. så här i juletider koka risgrynsgröt vispa ett par dl grädde. Vänd ner grädden i risgrynsgröten. Servera med ljus sirap och fetmjölk. gudomligt gött /Enis Det måste provas Enis, låter som det lägger sig som bomull kring midjan, just vad jag behöver Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 I Särna käkar dom Pankakor med sirap.. Jättegott Pannkakor med sirap o vaniljglass, mums Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Som barn käkade man havregrynsgröt med sirap Har provat det också, men jag föredrar havregrynsgröten med lingonsylt Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Gjort lite fusksaltgurka. Vinäger istället för ättikasprit och inga dillkronor.. Få se vad det blir. Känns inte som en överinvestering, 31 THB och 10 minuters jobb. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Ett hårdkokt ägg med liite dillkaviar till frukost... 6 kg. and counting. Kaggen har minskat märkbart. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 2 skivor fullkornsbröd med ost och en stor balja kaffe (som vanligt)ingen mjölk Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 I Särna käkar dom Pankakor med sirap.. Jättegott Och i USA och Kanada.. Internationella dom där Särnaborna.. Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Khao pat Enkelt och gott.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 idag idag blev det middag på tysken i norra Pattaya, jag åt jägarschnitzel o frugan tog en haxe. detta sköljdes ned med en erdinger weissbier....jättegott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Och i USA och Kanada.. Internationella dom där Särnaborna.. Med vänlig hälsning De e liiite skillnad på Maplesyrup och sirap... Som äpple och påron ungefär.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 4 skivor Wasa sport med skinka och Slotts starka,nersköljt med en lättmjölk Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Inte vad jag åt idag bara smakat av och preparerat inför julen. Gammelmoster Margits senapsgravade sill. 1 kg rensad och urbenad sill 1/5 dl ättika 24% 1msk salt 7dl vatten Sillen ska ligga i laken över natten minst 10 Tim dra därefter av skinnet. Senapssås. 5 msk sötstark senap 5 msk socker eller fler om man är en redi Skauning 1/5 dl vitvinssåsvinäger (jag använde äppelcidervinäger) 1 1/5 dl neutral olja 1/5 dl vatten 1-2 buntar dill Kör ihop med mixer eller liknande Blanda med sillen och häll upp i väl rengjord och steriliserad burk låt stå kallt några dagar och njut sedan God Jul alla tomtar på MPR ! Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Idag blev det snabbmat dvs klar innom 10 minuter... färsk tortellini fyld med ost, spansk delikatess chorizzo i en vitlöks och persiljedoftande creme fraise och gräddsås... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Det blev jullunch på jobbet i matsalen idag. Nu klarar jag mig och behöver inte äta annat än lite skinka och sill hemma. Kommer såklart att sköljas ner med balkongkyld julmust. Går på beredskap en vecka fr.o.m. imorgon så det blir en vit jul i dubbel mening (tänker ju iofs vara vit ända till 25/3 ändå) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Idag blev det en bond omelett, lite som att koka soppa på en spik... Men gott är det... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 4 skivor Wasa sport med skinka och Slotts starka,nersköljt med en lättmjölk Lättmjölk Tunga grejer nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Bondomelette är en delikatess av rang. Det var den första maträtt jag bjöd mina föräldrar på som dom inte behövde ljuga för att säga att det var gott.. (jag va 12 år) Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 19, 2012 Dela Inlagd December 19, 2012 Lättmjölk Tunga grejer nu Lättmjölk, minimjölk, lätta å annan skit är en av anledningarna till att medelvikten ökar i välfärdsländer... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu