somsak Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 varit sugen på kebabrulle här en längre tid.och igår skred jag till verket. kryddade nötfärs och körde in i ugnen och idag fick det bli rulle te frulle.. hemgjord sås med bas på youghurt,creme fraishe och majjo. o då jag inte hade tomat så fick det bli lite sambal som rödsås. provade även igår att göra lite inlagda chilis så får se hur dom smakar om nån vecka. o pizzasalladen bredvid e uppäten redan. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 HiHi tanten på firmafest, då blandar Husse glögg Polsk brännvin med lite glögg och mycke russin/mandel, det ryser så fint i huvet osså kokar jag märgben, jag å katten fy fan va lungt å skönt å en rulle på tv:n Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Ursäkta OT, men idag har jag inte ätit ett enda Mars (Japp på svenska) och det är Fritz som har inspirerat mej till det hälsolyftet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Det blidde en bureminsk köttgryta till allas behållning gott var det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Det blidde en bureminsk köttgryta till allas behållning gott var det.. IMG_0196.JPG IMG_0198.JPG IMG_0199.JPG IMG_0201.JPG IMG_0203.JPG IMG_0204.JPG FF Fan en massa bilder på småbarn, var är EA Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Hackad lök så är den fullbordad he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Hade jag haft lök hemma så hade det funnits på mackan. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Hade jag haft lök hemma så hade det funnits på mackan. Lök har man väl alltid hemma...? ( såg gott ut ändå...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Började med ett par glutenfria mackor med lite jox på sen biff med lök och gräddsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Idag blev det lite pannbiff på mitt vis, med champinjon sås, och pressgurka. Hittade lite högrev, som jag la i kvarnen...Blandade en smet... Ja, det blev vad det blev. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Kan ätas på fler sätt... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Idag frukost buffe på hotel i Stockholm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 Kunde inte hålla mig längreSkinka01.jpg Dopp i gryta.....sååååååååå jäkla gott Skinka02.jpg Nu har det gått en vecka så nu är den slut. 3,5 kg och det var bara jag som åt. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 (ändrad) Har precis laddat ur kameran.. Chicken satay från i onsdags [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Mat 001.JPG [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Mat 003.JPG Herr Chang luktar sig till maten [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Mat 004.JPG [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Mat 006.JPG satang sås (hot) [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Mat 007.JPG i stekpannan [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Mat 008.JPG Tvättar du inte rörmockarhänderna innan du ger dig på maten? Ändrades December 15, 2012 av mackan33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 15, 2012 Dela Inlagd December 15, 2012 skall snart rulla i säng ... i kväll slapp jag och frugan röra igrytorna och det blev en enklare tillställning... Först lite bröd med några olika röror och olja Sedan en förförrätt Dags för förrätt... men den är inte klar ännu Så där ja då kan vi hugga in. Huvudrätt... bä bä vita lam... Sedan ett besök i ostaffären... inte den John Clesse besökte När osten var avklarad så blev det en runda med dessert.. F*n... han ju inte med alla olika sorter andra rundan heller. men nu orkar min vackra kropp inget mera. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Jag vet inte om jag borde visa dom här bilderna. Men eftersom jag börjat har jag ju bestämt mig. Det är ju inte riktigt rumsrent, i Sverige, att käka tigerräkor. Men det gjorde jag igår. Men gott blev det Den till vänster är med söt-sur sås och den till höger med currysås. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Lök har man väl alltid hemma...? ( såg gott ut ändå...) Mvh. borje222 Ja, i vanliga fall! Men inte igår! Efter att först ha varit bilburen större delen av natten. Sedan kört hem i snömodden och det hala väglaget. (vet att bilden är suddig, men lite svårt att ta kort då jag kör och underlaget halt) Så har jag skaffat hem löken. Är det så här ni "kockar" menar?? Alltid lika uppmuntrande att flera har åsikter om det jag äter efter jobbet! Vad jag inte tagit bild på är när jag står och hackar loss och skottar bort is och snösörja från 2 P-platser. Så att den understa isen ska hinna smälta bort under dagen nu då det är varmgrader här. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 varit sugen på kebabrulle här en längre tid.och igår skred jag till verket. kryddade nötfärs och körde in i ugnen och idag fick det bli rulle te frulle.. 002.jpg hemgjord sås med bas på youghurt,creme fraishe och majjo. o då jag inte hade tomat så fick det bli lite sambal som rödsås. 003.jpg provade även igår att göra lite inlagda chilis så får se hur dom smakar om nån vecka. o pizzasalladen bredvid e uppäten redan. 003.jpg Hej.Receptet pa din inlagda chilli vore bra. Mvh Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 (ändrad) Hej.Receptet pa din inlagda chilli vore bra. Mvh Roger är så himla sugen på fin kebabfeferoni så jag googlade lite på göra egen fefferoni.men hittade knappt några recept. detta är den jag provar nu så får se hur den smakar... http://www.matklubben.se/recept/inlagda_chilifrukter_fefferoni__108911.html har för mig man får regga sig för att se hela receptet. Ingredienser Ca 1 ½ l blandade chilifrukter 1 l vatten 3 dl vitvinsvinäger 1 dl (ca 85 gram) socker ½ dl salt Gör så här Lägg dom tvättade chilefrukterna i kokande vatten i en gryta och låt koka i 4 minuter. Häll bort vattnet. Koka upp 1 liter vatten med vinäger, socker och salt i grytan. Lägg i chilin och koka i cirka 6 minuter. Ta upp och lägg chilin i varma, rena burkar. Häll över den heta lagen och stäng burkarna. Förvara kallt. Hållbarhet cirka 6 månader. (Jag lagrade dom i två år senast, och det gick bra ;-)) för min del så tror jag att jag kokade lite för länge för dom ser lite för mjuka ut för min smak. kopierat rakt av från sidan. mvh ari Ändrades December 16, 2012 av somsak memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Födelsedagsmiddag med min, svågerns och Driverns familjer Svågern fyller år idag Det blev potatisgratäng från IKEA, Kassler från Sverige, prinskorvar, Mamma Scans köttbullar från Sverige och stark senap till från IKEA Rena falangfesten Alla var mätta och belåtna Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Hej.Receptet pa din inlagda chilli vore bra. Mvh Roger hittade en mer utförlig sida om inlagd chilli.denna bloggare rekar inte att koka chilina för att bevara lite krispighet. personligen hatar jag mjöliga feferonis så min första provomgång blev nog fel direkt. sugen nu att köpa en stor glasburk och ut o handla chilis men är lite febrig o förkyld så får snällt sitta hemma. http://walnutspinney.blogspot.com/2008/09/pickled-pepperoncini-peppers-or-hot.html memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Typisk söndagsstek Plommonspäckad Fläskkarre,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Inte idag men igår, så trotsade vi 5 skitvädret och förärade Skansens julmarknad vår närvaro.. Jaja kallt och blåsigt och snöigt var det, men vafan vi är ju vikingar... Efter ett jäkla shoppande och kollande på Älgar och Visenter så avslutades dagen med en middag på Solliden... Ett råd i all välmening: ÄT INTE DÄR.. Svindyrt och smaklöst, vi tömde nog pepparkvarnen vi hade på bordet.. Nästa gång käkar jag hos korvgubben utanför... Nåja dagen var ändå lyckad, men det var helt beroende av sällskapet... http:// Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Blev en spicy wok på marinerad lövbiff idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd December 16, 2012 Dela Inlagd December 16, 2012 Julbord Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu