Fritz Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Jag gör som du ,inte ska jag störa Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Men för tusan, detta är en av dom mest populära trådarna med inlägg som renderar massvis med beröm och karman. 777 sidor klarade den sig utan gnäll, rekord ? Att då ta illa vid sig och sluta skriva i tråden för att det kommer en, säger en, gnällspik och klagar tycker jag är en överreaktion av sällan skådat slag. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Lite blandat.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Tjena! Efter att ha sett några frossa i delikatessen blodpudding här på MPR. Så gör jag ett försök att fixa denna höjdare på Svensk mathimmel. Efter att ha harvat runt en hel dag för att leta efter allt som behövs så kör vi!! Printat ut Per Mobergs recept från nätet. Alla j-a tillbehör. Hacka Ingefära,rödlök,äpple,ister. Sila gresablodet,är så j-a kräkmagad så detta var ingen hit. Färdigt! Tillsätt rågmjöl,vispa som en galning. Släng i kryddor och allt man har hackat. Färdigt. Ser ju inte så gott ut! Men man är ju på väg. Häll i skiten i långform...ställ formarna i vattenbad. Täck med aluminium-folie. In i ugnen längst ner.sen är det bara att vänta. Låt stå i kylen över natten. Morgonen efter har jag denna skapelse. Inte lika snygg form som blodpuddingen som inköps i Svedala. Men fy f-n vad gott det blev. Snart 7 års längtan efter Blodpudding,fläsk,lingon är över. Sicken kock jag är. Fyfan vad gott!!! Om man ändå våre sådan kock. Dock behöver jag bara längta MAX 6 månader efter blodpudding så ska väl inte klaga! Men kul att se sina "mat-inlägg" iaf på allt du tillagar =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Frugan har fått "dille" på att laga thaimat, mest lite udda prylar som olika korvar och thaiköttbullar. hon bakar också "thaikakor" Gott och farligt för vikten! Hej gawar, ser att du bytt till ett enklare "Nick", trevligt, grabben vår heter Jimmy. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Det blev ett par mackor med ägg, tog 2 extra för säkerhetskull om FFF skulle bli pilsk i kväll. Men då har väll effekten gått över... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 (ändrad) Nu tänker jag på Thailand och min fru som är där och blir då inspirerad att till lunch äta entrecote med stekt potatis och då det är fredag blir det en skebo xsb.öök Ändrades December 7, 2012 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Blir nån typ av paj(tror jag) med currypasta och lax, alternativt kyckling, har ingen aning om vad det kan tänkas heta, blir spännande att prova, hoppas bara att det inte är för starkt. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Köttfärslimpa med sås o lite potäter, äter inte så mycket till lunch.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Kycklingklubbor med pasta och någon form av gräddsås. Upphetsande? Knappast, men mättande och ibland får man väl nöja sig med det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Tjena! Kolla denna sida! http://www.maipenrai.../page__st__9360 Scrolla ner på sidan så ser du! Det var som tusan, flyger dom in lingona från Sverige?Jag köpte jordgubbar i CM förra året smakade inte gott alls, hoppas lingonsylten blev bra./Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Nu tänker jag på Thailand och min fru som är där och blir då inspirerad att till lunch äta entrecote med stekt potatis och då det är fredag blir det en skebo xsb.öök Blir du sugen på kött när du tänker på din fru Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Blir du sugen på kött när du tänker på din fru Blir mer och mer sugen på kött. Hon har varit borta nästan en månad nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Falukorv i currysås-stekt lök-tomat och bröd Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Inte idag, men igår blev det en pannbiff macka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Det här är kanske inte rätt tråd, men vill tipsa om att Foodland säljer Kalles Kaviar - en 190g-tub 119 Baht. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Det bidde några korvar med bröd som FF delade med Alice... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Bidde ett par Parisare idag /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Jaha, idag får det bli en överaskning om vad det blir för mat, tog fram en påse från frysen i morse, de va tydligen jordgubbar i den påsen.. Fortsättning följer Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Bidde ett par Parisare idag /Enis Där jag kommer ifrån är en Parisare en Hamburgare men med en stor korvskiva istället för köttet. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Nu har familjen Måne precis avslutat fredagsmyset med räkor och vitlöksbröd,ägg,stenbitsrom och naturligtvis minimjölk till det(frugan gick på starkare grejor)så nu är det bara att pysa ut i soffan och vänta på John Blund.Pust Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Där jag kommer ifrån är en Parisare en Hamburgare men med en stor korvskiva istället för köttet. Konstigt, därifrån jag kommer är det en invånare i staden Paris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Kom över en fin laxsida igår, här tillsammans med lite kronärtskocksravioli och mozarellasallad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Där jag kommer ifrån är en Parisare en Hamburgare men med en stor korvskiva istället för köttet. "Parisare (korv) Parisare är en grillad centimetertjock korvskiva som serveras mellan hamburgerbröd. Tillbehör är som regel senap, ketchup och bostongurka. Parisaren är vanligast i norra Sverige, men har under senare år börjat dyka upp på gatuköksmenyer även i övriga delar av landet. Parisare ska inte förväxlas med parisersmörgås som innehåller köttfärs. Parisaren lär ha uppfunnits av Tore Strand på Strandbolaget i Umeå.[källa behövs] Genom att ta en skiva ur den stora korven Parisergrillare och servera som en hamburgare var den nya rätten född. " Jupp det får man om man beställer det på Sibylla... Hemma hos Enis får man "Parisersmörgås (ibland även kallad parisare) är en maträtt som består av bröd, stekt köttfärs, hackad lök, rödbetor, ättiksgurka, kapris, en äggula,[1] samt eventuellt pepparrot." "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 "Parisare (korv) Parisare är en grillad centimetertjock korvskiva som serveras mellan hamburgerbröd. Tillbehör är som regel senap, ketchup och bostongurka. Parisaren är vanligast i norra Sverige, men har under senare år börjat dyka upp på gatuköksmenyer även i övriga delar av landet. Parisare ska inte förväxlas med parisersmörgås som innehåller köttfärs. Parisaren lär ha uppfunnits av Tore Strand på Strandbolaget i Umeå.[källa behövs] Genom att ta en skiva ur den stora korven Parisergrillare och servera som en hamburgare var den nya rätten född. " Jupp det får man om man beställer det på Sibylla... Hemma hos Enis får man "Parisersmörgås (ibland även kallad parisare) är en maträtt som består av bröd, stekt köttfärs, hackad lök, rödbetor, ättiksgurka, kapris, en äggula,[1] samt eventuellt pepparrot." pepparrot passar som hand i handsken!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Skitgod Paj med havsfrukter typ musslor osv "får se hur man mår imorg?" Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu