Soengsang Inlagd Juni 25, 2010 Dela Inlagd Juni 25, 2010 Så här severades midsommarmaten i Isaan idag, helt ok lax och potatissallad. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 25, 2010 Dela Inlagd Juni 25, 2010 Lite kvällsvickning smörstekt franskbröd med utbankad oxfilé, beasenapssås och karmeliserad rödlök Frugan finhackade en annan del av oxfilén och wookade sig en Pat Ka paow /Enis Hej Enis det ser verligen gött ut, men det gör det med all er mat Maitan. Detta sitter jag och äter på rummet nu....bööaaa Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 25, 2010 Dela Inlagd Juni 25, 2010 Vad äter man på midsommar om inte: Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 26, 2010 Dela Inlagd Juni 26, 2010 snyggt När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juni 26, 2010 Dela Inlagd Juni 26, 2010 Idag blev det en mycket god halv special med västkustsallad. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juni 27, 2010 Dela Inlagd Juni 27, 2010 Max New House i Naklua ordnade lite ris å kyckling idag Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 27, 2010 Dela Inlagd Juni 27, 2010 Wow , vilka matbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 27, 2010 Dela Inlagd Juni 27, 2010 Max New House i Naklua ordnade lite ris å kyckling idag lamaien ris å kyckling!!!!!!!!!!! Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 27, 2010 Dela Inlagd Juni 27, 2010 De e Nakluakyckling Mait När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 28, 2010 Dela Inlagd Juni 28, 2010 Är ju ute på landet just nu och här är det lite torftigt. Men mat.. det finns överallt. Dom är jättejobbiga att få på sig och kampen mellan myra - människa handlar verkligen om att äta eller ätas. Bättre att samla ihop dem, och deras larver, i en hink. Där kan de ligga och stelna och bli plockgodis barnen kan gå och nalla ur. Det som blir kvar när barnen tagit sitt kan vi vuxna lägga i kylen med annat godis för senare tillfällen när vi är sugna på mumma. Snart ska de ner i morteln och bli mummaröra till fisken vi ska äta. Tar lite bilder på den färdiga rätten när det serveras så ni får se den slutgiltiga skapelsen när den är klar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juni 28, 2010 Dela Inlagd Juni 28, 2010 Äta myror ? Visst vet du, det kittlar dödsskönt i kistan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 30, 2010 Dela Inlagd Juni 30, 2010 (ändrad) Tar lite bilder på den färdiga rätten när det serveras så ni får se den slutgiltiga skapelsen när den är klar. Ack vår väntan bliver svår värre blir det år efter år Briefyllda kalvfärsbiffar med tryffelsås samt Tagliolini Briefyllda kalvfärsbiffar med tryffelsås samt Tagliolini Skarvade lite bra mycket där.. Bland och svamp är närmare sanningen .. Ändrades Juni 30, 2010 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Juni 30, 2010 Dela Inlagd Juni 30, 2010 En smal me bröööö. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 30, 2010 Dela Inlagd Juni 30, 2010 ja lyckades me grillen i dag När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 1, 2010 Dela Inlagd Juli 1, 2010 Ack vår väntan bliver svår värre blir det år efter år Hoppsan.. den här hade man glömt.. Dessvärre blev det ingen fisk med myrröra utan vi fick nöja oss med kokta revben med myror istället. Efter att ha plockat bort lite små vingar och torkat av de fulaste myrorna var fläsket faktiskt riktigt mört och gott. Myrorna gav köttet en lite annorlunda och pikant karaktär som faktiskt var lite intressant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 1, 2010 Dela Inlagd Juli 1, 2010 Frugan fixade varmrätten och jag fixade desserten Laab Jorgubbar från egna trädgården, Hägendaz vanilj, vispgädde och lite chokladsås. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xpanterx Inlagd Juli 1, 2010 Dela Inlagd Juli 1, 2010 Var i Thailand kommer man ifrån om man gillar att käka myror? Min fru (från Korat) rynkar på näsan lol. Idag blev det Subway föresten, inte Thai-mat men de finns i Thailand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Härligt väder . Grillen går varm Grillade rebenspjäll med färska pärer lite grönt samt mexikana och bea sås (Den uppmärsamma ser i bakgrunden en thaitjej/kvinnas bästa vänn, spegel så de kan hitta och rycka gråa hår som "kliar" lite sött efterpå, trädgårdens jordgubbar med glass och grädde samt kaffe och dooleys. (Frugan har lagt rabarber på min bärbara dator och ligger o slappar till thaisåpor på tuben) /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Härligt väder . Grillen går varm Grillade rebenspjäll med färska pärer lite grönt samt mexikana och bea sås (Den uppmärsamma ser i bakgrunden en thaitjej/kvinnas bästa vänn, spegel så de kan hitta och rycka gråa hår som "kliar" lite sött efterpå, trädgårdens jordgubbar med glass och grädde samt kaffe och dooleys. (Frugan har lagt rabarber på min bärbara dator och ligger o slappar till thaisåpor på tuben) /enis Göttt det där Enis..Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Var i Thailand kommer man ifrån om man gillar att käka myror? Min fru (från Korat) rynkar på näsan lol. Idag blev det Subway föresten, inte Thai-mat men de finns i Thailand! Si That utanför Udon Thani käkar man både myror och myrägg.jag har testat båda men tycker ej om smaken,men testa kan man ju göra iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Idag vart det grillad anka med gott ris och sås Tjejen käkade sina favoritnudlar från denna gaturesturang i Rayong nära Big-C samt Dim-Sum Is-kaffe var inte heller fel efteråt Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Fattar inte Enis. Loper du ett par mil varje dag eller hur har du undvikit att bli monsterfet med din gourmetdiet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Är ju ute på landet just nu och här är det lite torftigt. Men mat.. det finns överallt. Dom är jättejobbiga att få på sig och kampen mellan myra - människa handlar verkligen om att äta eller ätas. Bättre att samla ihop dem, och deras larver, i en hink. Där kan de ligga och stelna och bli plockgodis barnen kan gå och nalla ur. Det som blir kvar när barnen tagit sitt kan vi vuxna lägga i kylen med annat godis för senare tillfällen när vi är sugna på mumma. Snart ska de ner i morteln och bli mummaröra till fisken vi ska äta. Tar lite bilder på den färdiga rätten när det serveras så ni får se den slutgiltiga skapelsen när den är klar. Vattnet torkar bort och myran äter fisk, vattnet stiger och fisken äter myror. Buzzen hur smakar myror? Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Härligt väder . Grillen går varm Grillade rebenspjäll med färska pärer lite grönt samt mexikana och bea sås (Den uppmärsamma ser i bakgrunden en thaitjej/kvinnas bästa vänn, spegel så de kan hitta och rycka gråa hår som "kliar" lite sött efterpå, trädgårdens jordgubbar med glass och grädde samt kaffe och dooleys. (Frugan har lagt rabarber på min bärbara dator och ligger o slappar till thaisåpor på tuben) /enis Snålvattnet rinner och man dreglar varje gång du publicerar dina gourmé rätter. Bilderna är som tagna ur en modern kokbok. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 3, 2010 Dela Inlagd Juli 3, 2010 Fattar inte Enis. Loper du ett par mil varje dag eller hur har du undvikit att bli monsterfet med din gourmetdiet! Det finns nog bara ett sätt att hålla diet: att äta så mycket man vill av allt man inte tycker om. Men Enis verkar kunna frossa i sig vad som helst utan att kliva upp i kilon. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu