Bihanget Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Mat på enklare lokal i närområdet. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 I kväll blev det musslor Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Varit på julbord via en grossist vi handlar basmatvaror via...Visst fint upplagt o deras Matproducenter pratade för sig naturligtvis. Men detta gävla översaltade allt e ju saltat till vad jag kan tänka mig ca 10%..Hur mycket salt äter man på ett julbord .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 det är ju torsdag bara en gång i veckan...serranoskinka, en god ädelost från granhammar,soltorkade tomater, kalamatioliver o några vitlökscrostini, till detta en spansk tempranillo...det knu**ar i mun!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Varit på julbord via en grossist vi handlar basmatvaror via...Visst fint upplagt o deras Matproducenter pratade för sig naturligtvis. Men detta gävla översaltade allt e ju saltat till vad jag kan tänka mig ca 10%..Hur mycket salt äter man på ett julbord .. För ca 20 år sedan jobbade jag på ett företag som hade en betydande del av försäljningen till kommuner och landsting. De uppskattade julbord ordentligt och någon dag så kunde det bli både till lunch och middag. Inte konstigt att man fick problem med högt blodtryck. Som värst blev det 13 julbord innan julafton hemma... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Det enda som kanske är lite onyttigt på den tallriken är väl pommes, men va fan ser jag i ölglaset (is). Skärpning! Gör ju så gott jag kan för att få bort öl smaken... =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Gör ju så gott jag kan för att få bort öl smaken... =) För bövelen,gå och lägg dig,tänk på att vi vill läsa om morgonpromenaden.Och frukost,och gymmet,och brudarna Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 En onyttig jävla spearibs rätt... Eller hur det nu stavas... Det där ser ut som nåt 33:an skulle stoppa i sig! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 jag har fått laga all min mat själv sista veckan(o det gör mig inget men det är trevligt att äta samma mat o laga mat tillsammans) men nu kör frugan efter nåt bantningsschema. här kommer några bilder på hennes mat senaste dagarna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Varit på julbord via en grossist vi handlar basmatvaror via...Visst fint upplagt o deras Matproducenter pratade för sig naturligtvis. Men detta gävla översaltade allt e ju saltat till vad jag kan tänka mig ca 10%..Hur mycket salt äter man på ett julbord .. En jäkla massa, men en rolig (??) grej är att socker förhöjer smaken av salt... Förklara de du. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Det där ser ut som nåt 33:an skulle stoppa i sig! Mvh Amja Ja hade det varit hemlagad pommes eller råstekt potatis till så hade det gott ner absolut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Efter ett sent arbetsmöte och lång väg hem, fick jag nöja mig med detta. Gubben hade redan ätit annat. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 En jäkla massa, men en rolig (??) grej är att socker förhöjer smaken av salt... Förklara de du. Kan det inte va tvärtom ...saltet som förhöjer smaken.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NisseCambo Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Kan det inte va tvärtom ...saltet som förhöjer smaken.. En tesked socker kan höja smaken på en sås från bra till fantastisk,,hur det nu är möjligt ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Ja hade det varit hemlagad pommes eller råstekt potatis till så hade det gott ner absolut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ja, du veerkar ju slabba i dig allt som innehåller nog med fett, och kan serveras på dina favoritställen, som köttbullarna i Naklua, själva bullarna är ok, men den "råstekta" simmar i fett och på topppen vitlöksmör! Får mig är det en väldigt suicidal maträtt! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 För bövelen,gå och lägg dig,tänk på att vi vill läsa om morgonpromenaden.Och frukost,och gymmet,och brudarna Vart ute med en polare igår och vart både full och laddad med kamera. Tyvärr vart inte kameran laddad, så inte ett foto blev det igår... Men vart lite brudar, ladydrinks, pungnyp och trevligheter. Gick igenom både Dark side och Pattis. Men som sagt, batteri torsk i kameran... Men ska ut den 19 igen på en swimmingpool-party runda.. Gör ett nytt försök med kameran då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Det där ser ut som nåt 33:an skulle stoppa i sig! Mvh Amja Ja hade det varit hemlagad pommes eller råstekt potatis till så hade det gott ner absolut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Skulle precis skriva att jag vart lite osäker på pommesen där. Men det fick jag ju svar på. Hemmagjord ska det va tydligen. Å absolut, hemmagjort e ju alltid godast =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Ja, du veerkar ju slabba i dig allt som innehåller nog med fett, och kan serveras på dina favoritställen, som köttbullarna i Naklua, själva bullarna är ok, men den "råstekta" simmar i fett och på topppen vitlöksmör! Får mig är det en väldigt suicidal maträtt! Mvh Amja Ja det borde du ju veta att utan fett blir det ingen smak på maten , och Alis råstekta potatis simmar absolut inte i fett , men fortsätt gärna att tugga ditt torrra ris ha ha ,trevlig helg kompis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Idag blir de en flottpuck eftersom jag är bakis Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 (ändrad) Idag blev det en lammburgare på Ardbeg Inn på Västerlånggatan i Stocholm. Till den deras egen rököl. Bifogar lite bilder från stället som serverar ett stort antal olika whisky samt en hel del svenska sk microöl. Ändrades November 16, 2012 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Det blev pannbiff med gräddsås o potäter så klart.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 En tesked socker kan höja smaken på en sås från bra till fantastisk,,hur det nu är möjligt ?? Helt klart...Men som sagt lagom e bra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Det blev pannbiff med gräddsås o potäter så klart.. FF Pannbiff Va f*n, har plankorna brunnit upp Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Patt sii jo gai... Eller nåt tror jag de heter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2012 Dela Inlagd November 16, 2012 Patt sii jo gai... Eller nåt tror jag de heter... snacka om Slafs Hualigen he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu