Guest Isan Lover Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Hej Idag var det rådjursstek som jag hade tillagat i en gammal stekgryta av järn, i grytan hade jag salt. peppar, buljong tärning, enbär, gul lök, några stora morötter och lite rot celleri, och det fick puttra på vedspisen i 3-4 timmar, i skyn hade jag grädde och mjölredning till en sås, mycket gott och hela familjen åt mycket och mina föräldrar som var på besök ville även ha med sig lite hem. Till efterrätt hade vi hemmagjord tårta med frugans äpplemos och vaniljkrämi, lillpojken var med och vispade grädde och dekorerade tårtan med gele björnar i olika färger, han slickade grädde och var nöjd. Mvh Isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Min son fixa till sin första PIZZA god men stark som fan då han ville ha lite färsk chilli på Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Biff vindaloo med en "Hvornaar smager en Tuborg Bedst, Hvergang!" Öl som smörjmedel. Lyckades till och med att undvika att bränna fast riset i grytan... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Blev kylskåpsrensning idag. En variant av Risotto med köttfärs. Ser inte mycket ut, men smakar helt OK. För att vara lite nyttig blev det lite grönt vid sidan om. Räcker till matlåda nu då jag ska jobba natt i veckan. :lazy: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Gröt till frukost, kyckling till midda, kyckling till mellanmål, kyckling till kvällsmat... Endast kyckling då, får inte ens steka den i olja/smör... Hård diet nu.. (Dock OK med salt och peppar, men skinnet får man kasta bort tyvärr) Bara att hoppas på att du INTE "kacklar" som en kyckling efter den dieten. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Hittade denna trevliga sida idag. http://www.svensksmak.se/index.php?action=startsidan "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 nötstek med rostade rotsaker o haloumi o rödvinsgräddsås....jättegott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 En riktig Gåsamiddag bjöd föräldrarna på i kväll... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Falukorv och persiljemos men efterrätten blev en höjdare gräddglass med varm hjortronsylt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 11, 2012 Dela Inlagd November 11, 2012 Bidde två mackisar innan sängdags /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 En enkel lunch idag. Två sorters sill och kryddad surgrädde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 kvällis igår.ligger ett dygn efter hela tiden me allt det världsliga.. eller egentligen brorsans mat men käka jag me.bajsa poo eller som vi säger hemma i isaan,pak ilööt och yum thalee. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 Min favorit, moo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 I dag blev det lite fläsk med grönsaker och svamp. Ett par olika ägg stektes. Klart... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 Ett par mackor efter att ha kommit hem från nattens jobb, innan det är dags att sova bort dagen! :zzz: Leverpastej med smörgåsgurka och några skivor lagrad Svecia-ost. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 Till lunch blev det kycklinggrillspett som städningsdamen hade med sig, och den obligatoriska sportdrycken till. Aloy mak ma. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 Idag bidde detta till riset här i Huai Kwang Sai Ua, Knaperstekt spädgris från Trang, Fisk, Morning Glory mm. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 Stekt fläsk och stekt potatis Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 En karens-låda aka kebabtallrik. En ordentlig tallrik kräver en sjukdag. Mvh / PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 Snabbmat idag igen, äggröra med tärnad salami och mozarella, som glad pensionär har man inte tid med att stå och 'skotta' i köket halva dagen. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 En ratad rätt av många ,,,Kokt sill med senapssås ,,Men e så g¤%&a gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 13, 2012 Dela Inlagd November 13, 2012 Vart sen mat idag Stroganoff på Falu! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Biff ala Lindström med kokt potatis och gräddsås Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 En onyttig jävla spearibs rätt... Eller hur det nu stavas... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Man tager vad man haver sa Kajsa Varj... Lite lök, purjolök, gul och grön paprika, vitt vin, grädde, hummerfond, torskfilé, burkchampisar och saffran Till detta lite vanlig spagetti.. /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu