Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Fesk te medda här med

post-3356-12763721408_thumb.jpg

Dubbelpanerad rödspätta med remouladsås samt pärstamp med lite grönt (persilja, dill o gräslök)

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

anfang Du är hjärlig Välkommen att följa med ut till Rökna Öarna vid tillfälle för att hala en på typ 3-8 kg,

Vätternröding!

Tyvärr är den hotad av dessa Dårar som implenterad signalkräfta i Alsen"Askersund förbindelse med Vättern"!

Dykare har siktat Signalkräftor på 80 meters djup "smaskande på RÖDINGROM" :diablo:

Vilken miss Världens största bestånd av GROV insjöröding är på upphällningen!

Men annars Klangehamn efters Karlsborg mot Askersund har den bästa rökta fisken på kartan!!! :great:

Mvh Svampen 0.30 behövs!

Ja det var i Klangehamn som jag åt den godaste öringen någonsin.

Det fanns både färsk och rökt öring där. Jag köpte färskrökt öring. Mumma var det.

Ja det skulle vara en upplevelse att fiska den själv för att sen röka den.

Men Göteborg är lite för långt bort. Jag får nöja mig med torskarna :crazy:

Dela på andra sajter

phitsanulok

Har för mig att jag läst i bl a en gammal napp&nytt(1964) att det finns harr i vättern, var på den tiden enda stället söder om dalälven.

Färsk nystekt harr är enligt mina smaklökar den absolut godaste fisken, förr åkte vi alltid minst en vecka till norrland och fiskade, men det var några år sen, saknar harren väldigt mkt.

mvh walle

Dela på andra sajter

Har för mig att jag läst i bl a en gammal napp&nytt(1964) att det finns harr i vättern, var på den tiden enda stället söder om dalälven.

Färsk nystekt harr är enligt mina smaklökar den absolut godaste fisken, förr åkte vi alltid minst en vecka till norrland och fiskade, men det var några år sen, saknar harren väldigt mkt.

mvh walle

Nu blev jag riktigt sugen. Jag skulle skämmas, jag bor nära de bästa harrfiskevattnen i landet och det var flera år sedan jag var ut och tog mig en färsk harr. Nu är det för mycket vatten i farten, så det är inte rätt timing, annars har jag nog blivit lurad ut för att prova fiskelyckan. Färsk harr mmmm.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Får lägga till "Vad drack du igår" till denna tråddrinks.gif

Oppigårds bryggeri utanför Hedemora fick besök av vår ölförening igår, tyvärr glömde jag kameran så det får bli mobiltelefånbilder

Gänget från Gambrinus

post-3485-127644691393_thumb.jpg

mottagna av ägarparet

post-3485-127644692892_thumb.jpg

en sånn här skulle man ha hemma, ett microbryggeri för att göra 30 liter öl

post-3485-127644694789_thumb.jpg

ett mycket trevligt mottagande av personael där massor av öl och mat

kön till öltappen

post-3485-127644698989_thumb.jpg

post-3485-12764476315_thumb.jpg

Sjömansbiff med god öl kan aldrig bli fel

post-3485-12764470156_thumb.jpg

massor av öl

post-3485-127644707005_thumb.jpg

Bryggaren i egen hög person

post-3485-127644709415_thumb.jpg

klar för fyllning

post-3485-12764471279_thumb.jpg

post-3485-127644719238_thumb.jpg

det fanns öl både på fat och flaska

post-3485-127644723298_thumb.jpg

Denna sort som inte går att köpa på bolaget drack vi slut på

post-3485-127644725652_thumb.jpg

Mycket god öl gör dom å inte var de snåla heller great.gif som vissa andra stora bryggerier ärdiablo.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Oppigårds bryggeri utanför Hedemora fick besök av vår ölförening igår, tyvärr glömde jag kameran så det får bli mobiltelefånbilder

Gänget från Gambrinus

Kul! Men varför heter ni Gambrinus? Har det något med den Tjeckiska ölen att göra?

Dela på andra sajter

Kenneth4618

noBuzz, jag lägger in en länk http://www.gambrinus.nu/Gambrinus%20fakta.htm så får du förklaringen

men visst har det med öl att göra, det tjekiska ölet är en av mina favoriter + några till från det landetdrinks.gif

Har besökt 2 bryggerier där i Pilsen och České Budějovice

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Såg ut som en trevlig tillställning Kenneth, tack för att vi fick vara med. great.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

noBuzz, jag lägger in en länk http://www.gambrinus...nus%20fakta.htm så får du förklaringen

men visst har det med öl att göra, det tjekiska ölet är en av mina favoriter + några till från det landetdrinks.gif

Har besökt 2 bryggerier där i Pilsen och České Budějovice

Kul, där ser man hur lite man vet. Trodde Gambrinus var ngn stofil som startade bryggeriet.

Kul också att du varit i České Budějovice, och tog dig tid att stava namnet på Tjeckiska!. :)

Staden är f.ö min mors födelseort och jag har tydligen en del släkt kvar där.

Var där en gång som 15-åring men kommer inte ihåg så mycket mer än en väldigt svag bild

av ett torg med kullerstenar. :)

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gänget från Gambrinus

post-3485-127644691393_thumb.jpg

mottagna av ägarparet

post-3485-127644692892_thumb.jpg

ett mycket trevligt mottagande av personael där massor av öl och mat

kön till öltappen

post-3485-127644698989_thumb.jpg

post-3485-12764476315_thumb.jpg

Sjömansbiff med god öl kan aldrig bli fel

post-3485-12764470156_thumb.jpg

massor av öl

post-3485-127644707005_thumb.jpg

Bryggaren i egen hög person

post-3485-127644709415_thumb.jpg

klar för fyllning

post-3485-12764471279_thumb.jpg

post-3485-127644719238_thumb.jpg

det fanns öl både på fat och flaska

post-3485-127644723298_thumb.jpg

Denna sort som inte går att köpa på bolaget drack vi slut på

post-3485-127644725652_thumb.jpg

Mycket god öl gör dom å inte var de snåla heller great.gif som vissa andra stora bryggerier ärdiablo.gif

nja för mig så var inte ölen god men smaken e som baken delad.tycker dom hade nån konstig bismak

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Det vart en snabblunch där jag stekte lite dill/socker/soja/vitlöks-marinerad fläsk och åt med en äggröra med spenat.

post-3082-127650337888_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Det skulle man verkligen ha. Flyttar jag till Thailand för gott blir det ett måste. Undra vad en sådan pjäs går på och hur blir resultatet när det blir som bäst?

Dela på andra sajter

Ankbröst stekta i sitt eget fett. Lika mört som oxfile. Köpte något grädde som inte gick att koka så jag använde egenproducerad kokosmjölk som fick stå och puttra en stund. Blev bättre än väntat.

post-3323-127650594935_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Egenproducerad kokosmjölk???

Utveckla plz.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Egenproducerad kokosmjölk???

Utveckla plz.

Tja, vi har en massa kokospalmer på marken som släpper av kokosnötter. Man delar dessa i två och river sedan av köttet som man blandar med lite vatten. Sedan filtrerar man. Kan även köras genom den här maskinen som genererat svågern en del inkomst. Nu håller de även på med kokosolja.

post-3323-127650869551_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Rester .. men det kompenserade jag med att tota ihop detta efterpå.

post-3356-127654467468_thumb.jpg

kanel och råsockerkokt rabarber, cointreau och absithe flamberade apelsinkyftor samt en liten gräddklick med riven polkachoklad

/Enis

Dela på andra sajter

Rester .. men det kompenserade jag med att tota ihop detta efterpå.

post-3356-127654467468_thumb.jpg

kanel och råsockerkokt rabarber, cointreau och absithe flamberade apelsinkyftor samt en liten gräddklick med riven polkachoklad

/Enis

En måndagkväll??? Ev låter det som något man kunde tänkt att ev försöka sig på till nyårsmiddagen. men garanterat misslyckats med. Imponerad! :great:

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Enis, Det där såg gott utgreat.gif

Dela på andra sajter

Enis, Det där såg gott utgreat.gif

Det var faktiskt riktigt mumsigt.

Nu vaknade frugan till liv och wookade ihop en Nam Prick Ong

post-3356-127655195407_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Det vart en snabblunch där jag stekte lite dill/socker/soja/vitlöks-marinerad fläsk och åt med en äggröra med spenat.

post-3082-127650337888_thumb.jpg

Ankbröst stekta i sitt eget fett. Lika mört som oxfile. Köpte något grädde som inte gick att koka så jag använde egenproducerad kokosmjölk som fick stå och puttra en stund. Blev bättre än väntat.

LCHF alt. GI för er båda eller?

Inte många kolhydrater på dom tallrikarna inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

LCHF alt. GI för er båda eller?

Inte många kolhydrater på dom tallrikarna inte.

Vill minnas att jag la på lite fluffigt jasminris efter kortet tagits. Brukar vara så iaf. Tycker alldeles för mycket om ris men försöker att dra ner på det, dvs. bara en portion och inte halva riskokaren.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...