Enis Inlagd Juni 12, 2010 Dela Inlagd Juni 12, 2010 Fesk te medda här med Dubbelpanerad rödspätta med remouladsås samt pärstamp med lite grönt (persilja, dill o gräslök) /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Juni 12, 2010 Dela Inlagd Juni 12, 2010 anfang Du är hjärlig Välkommen att följa med ut till Rökna Öarna vid tillfälle för att hala en på typ 3-8 kg, Vätternröding! Tyvärr är den hotad av dessa Dårar som implenterad signalkräfta i Alsen"Askersund förbindelse med Vättern"! Dykare har siktat Signalkräftor på 80 meters djup "smaskande på RÖDINGROM" Vilken miss Världens största bestånd av GROV insjöröding är på upphällningen! Men annars Klangehamn efters Karlsborg mot Askersund har den bästa rökta fisken på kartan!!! Mvh Svampen 0.30 behövs! Ja det var i Klangehamn som jag åt den godaste öringen någonsin. Det fanns både färsk och rökt öring där. Jag köpte färskrökt öring. Mumma var det. Ja det skulle vara en upplevelse att fiska den själv för att sen röka den. Men Göteborg är lite för långt bort. Jag får nöja mig med torskarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Har för mig att jag läst i bl a en gammal napp&nytt(1964) att det finns harr i vättern, var på den tiden enda stället söder om dalälven. Färsk nystekt harr är enligt mina smaklökar den absolut godaste fisken, förr åkte vi alltid minst en vecka till norrland och fiskade, men det var några år sen, saknar harren väldigt mkt. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Har för mig att jag läst i bl a en gammal napp&nytt(1964) att det finns harr i vättern, var på den tiden enda stället söder om dalälven. Färsk nystekt harr är enligt mina smaklökar den absolut godaste fisken, förr åkte vi alltid minst en vecka till norrland och fiskade, men det var några år sen, saknar harren väldigt mkt. mvh walle Nu blev jag riktigt sugen. Jag skulle skämmas, jag bor nära de bästa harrfiskevattnen i landet och det var flera år sedan jag var ut och tog mig en färsk harr. Nu är det för mycket vatten i farten, så det är inte rätt timing, annars har jag nog blivit lurad ut för att prova fiskelyckan. Färsk harr mmmm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Får lägga till "Vad drack du igår" till denna tråd Oppigårds bryggeri utanför Hedemora fick besök av vår ölförening igår, tyvärr glömde jag kameran så det får bli mobiltelefånbilder Gänget från Gambrinus mottagna av ägarparet en sånn här skulle man ha hemma, ett microbryggeri för att göra 30 liter öl ett mycket trevligt mottagande av personael där massor av öl och mat kön till öltappen Sjömansbiff med god öl kan aldrig bli fel massor av öl Bryggaren i egen hög person klar för fyllning det fanns öl både på fat och flaska Denna sort som inte går att köpa på bolaget drack vi slut på Mycket god öl gör dom å inte var de snåla heller som vissa andra stora bryggerier är “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Får lägga till "Vad drack du igår" till denna tråd Oppigårds bryggeri utanför Hedemora fick besök av vår ölförening igår, tyvärr glömde jag kameran så det får bli mobiltelefånbilder Gänget från Gambrinus Kul! Men varför heter ni Gambrinus? Har det något med den Tjeckiska ölen att göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 noBuzz, jag lägger in en länk http://www.gambrinus.nu/Gambrinus%20fakta.htm så får du förklaringen men visst har det med öl att göra, det tjekiska ölet är en av mina favoriter + några till från det landet Har besökt 2 bryggerier där i Pilsen och České Budějovice “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Såg ut som en trevlig tillställning Kenneth, tack för att vi fick vara med. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 noBuzz, jag lägger in en länk http://www.gambrinus...nus%20fakta.htm så får du förklaringen men visst har det med öl att göra, det tjekiska ölet är en av mina favoriter + några till från det landet Har besökt 2 bryggerier där i Pilsen och České Budějovice Kul, där ser man hur lite man vet. Trodde Gambrinus var ngn stofil som startade bryggeriet. Kul också att du varit i České Budějovice, och tog dig tid att stava namnet på Tjeckiska!. Staden är f.ö min mors födelseort och jag har tydligen en del släkt kvar där. Var där en gång som 15-åring men kommer inte ihåg så mycket mer än en väldigt svag bild av ett torg med kullerstenar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Får lägga till "Vad drack du igår" till denna tråd Oppigårds bryggeri utanför Hedemora fick besök av vår ölförening igår, tyvärr glömde jag kameran så det får bli mobiltelefånbilder Gänget från Gambrinus mottagna av ägarparet en sånn här skulle man ha hemma, ett microbryggeri för att göra 30 liter öl ett mycket trevligt mottagande av personael där massor av öl och mat kön till öltappen Sjömansbiff med god öl kan aldrig bli fel massor av öl Bryggaren i egen hög person klar för fyllning det fanns öl både på fat och flaska Denna sort som inte går att köpa på bolaget drack vi slut på Mycket god öl gör dom å inte var de snåla heller som vissa andra stora bryggerier är nja för mig så var inte ölen god men smaken e som baken delad.tycker dom hade nån konstig bismak När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Det vart en snabblunch där jag stekte lite dill/socker/soja/vitlöks-marinerad fläsk och åt med en äggröra med spenat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 en sånn här skulle man ha hemma, ett microbryggeri för att göra 30 liter öl Det skulle man verkligen ha. Flyttar jag till Thailand för gott blir det ett måste. Undra vad en sådan pjäs går på och hur blir resultatet när det blir som bäst? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Ankbröst stekta i sitt eget fett. Lika mört som oxfile. Köpte något grädde som inte gick att koka så jag använde egenproducerad kokosmjölk som fick stå och puttra en stund. Blev bättre än väntat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Egenproducerad kokosmjölk??? Utveckla plz. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Egenproducerad kokosmjölk??? Utveckla plz. Tja, vi har en massa kokospalmer på marken som släpper av kokosnötter. Man delar dessa i två och river sedan av köttet som man blandar med lite vatten. Sedan filtrerar man. Kan även köras genom den här maskinen som genererat svågern en del inkomst. Nu håller de även på med kokosolja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Några av palmerna plus vy över till Burma som bonus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Rester .. men det kompenserade jag med att tota ihop detta efterpå. kanel och råsockerkokt rabarber, cointreau och absithe flamberade apelsinkyftor samt en liten gräddklick med riven polkachoklad /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Rester .. men det kompenserade jag med att tota ihop detta efterpå. kanel och råsockerkokt rabarber, cointreau och absithe flamberade apelsinkyftor samt en liten gräddklick med riven polkachoklad /Enis En måndagkväll??? Ev låter det som något man kunde tänkt att ev försöka sig på till nyårsmiddagen. men garanterat misslyckats med. Imponerad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Enis, Det där såg gott ut “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Enis, Det där såg gott ut Det var faktiskt riktigt mumsigt. Nu vaknade frugan till liv och wookade ihop en Nam Prick Ong "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Det vill du inte veta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 kvällsmackedags Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 Det vart en snabblunch där jag stekte lite dill/socker/soja/vitlöks-marinerad fläsk och åt med en äggröra med spenat. Ankbröst stekta i sitt eget fett. Lika mört som oxfile. Köpte något grädde som inte gick att koka så jag använde egenproducerad kokosmjölk som fick stå och puttra en stund. Blev bättre än väntat. LCHF alt. GI för er båda eller? Inte många kolhydrater på dom tallrikarna inte. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 LCHF alt. GI för er båda eller? Inte många kolhydrater på dom tallrikarna inte. Vill minnas att jag la på lite fluffigt jasminris efter kortet tagits. Brukar vara så iaf. Tycker alldeles för mycket om ris men försöker att dra ner på det, dvs. bara en portion och inte halva riskokaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 16, 2010 Dela Inlagd Juni 16, 2010 Dukat bord idag. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu