Sam sip sam Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Du får gärna emigrera till mitt kära Norrland!!! PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Vad menar du med det där? Du äter väl inte det där? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Det blev en Kebab-tallrik med Pommes på Dallas-baren Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Vad menar du med det där? Du äter väl inte det där? Det blev fantastiskt gott med älgkebab ,inspererad av Frittez renskav Grädde,bacon,Rödlök ,enbär och svamp ,och diverse andra kryddor Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Bilder Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Du får gärna emigrera till mitt kära Norrland!!! Det är lite på g faktiskt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 till kvällsmat bjöd frugan på yam gai(stark kycklingsallad)..jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Det är lite på g faktiskt Ska du flytta norr om slussen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Ska du flytta norr om slussen Jo pajala Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 (ändrad) Vi får väl se vad det blir av detta! Finstrimmlat resturangbacon och hackade kantareller! Hemmagjorda klyftpotatisar (av Asterixpotatis som jag tycker är den bästa att göra klyftpotatis på)! En ört-och svampmarinerad skinkstek som jag kört i stekpåse på drygt 100 grader i över4 timmar (köttet kommer att trilla isär! Klyftpotatisen marineras med svartpeppar, salt, vitlök och timjan! Lite av detta skall jag ha i såsen! Mer bilder kommer på den färdiga rätten! Satan i gatan va bra det blev! Efter 5 timmar i ugnen på väldigt läg värme får steken vila ett tag! Jag grillade på den innan serveringen för värmens skull och för att få en härlig karamellisering på ytan! Grädde, fond, bacon, kantareller + skyn från steken i såsen! Gött, nu händer det grejer med potäterna! Grillpannan är nästan glödhet! Härliga färger! Upplägg och nu saknas bara såsen! Och här kommer den! Ändrades November 2, 2012 av kotthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Satan i gatan va bra det blev! Efter 5 timmar i ugnen på väldigt läg värme får steken vila ett tag! Jag grillade på den innan serveringen för värmens skull och för att få en härlig karamellisering på ytan! Grädde, fond, bacon, kantareller + skyn från steken i såsen! Gött, nu händer det grejer med potäterna! Grillpannan är nästan glödhet! Härliga färger! Upplägg och nu saknas bara såsen! Och hör kommer den! Skinkstek har aldrig varit någon favvo hos mig, men ska testa med stekpåse! Tack för tipset. Mvh Amja Ps Har en karré i kylen som jag tänkte vitlösspåcka o köra i foliepaket imorgon, har du några andra förslag emottages dom tacksamt! Ds "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 thaislafs. idag igen /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Skinkstek har aldrig varit någon favvo hos mig, men ska testa med stekpåse! Tack för tipset. Mvh Amja Ps Har en karré i kylen som jag tänkte vitlösspåcka o köra i foliepaket imorgon, har du några andra förslag emottages dom tacksamt! Ds Låt den få rumstemperatur innan du tillagar den! Bryn den i en stekpanna runt om med smör oskalade vitlöksklyftor och ett par timjankvistar och kör den i låg temperatur i ugnen (ca 120 gr) tills den blir klar. Använd köttermometer. ca 72-75 grader tycker jag är lagom att plocka ut den på! Låt den därefter vila i ca 15 min (inte i folie för då fortsätter tillagningen) och tranchera sedan! Vill man köra hardcore, så kör man steken på max 100 gr. i 5 - 8 timmar i en fuktad lergryta med morötter och lök samt en skvätt vitt vin. Då kan man nästan "pilla isär den". Stekpåse är så fördelaktigt eftersom man bevarar fuktigheten samt sparar skyn, som är grym att ha till sås! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Ja jag gör alltid sås på skyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Jo, jag börjar känna mig lite som FF`s plankor, (som för övrigt alltid ser läckra ut). Grabben har pratat om en tjej sen sjunde klass...han går i andra ring nu. Kom hem och visade upp henne i kväll, som "riktig" flickvän... tufft i den åldern... Frugan hade gjort lite Thai-mat, men han frågade väldigt ödmjukt, - "farsan kan vi göra vår pizza"-. Ja, man försöker att ställa upp. Ingridienserna var rätt patetiska, falukorv, champinjoner i burk, lite grönsaker, dock en bra ost. Tror det funkar...hon är fortfarande kvar... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Låt den få rumstemperatur innan du tillagar den! Bryn den i en stekpanna runt om med smör oskalade vitlöksklyftor och ett par timjankvistar och kör den i låg temperatur i ugnen (ca 120 gr) tills den blir klar. Använd köttermometer. ca 72-75 grader tycker jag är lagom att plocka ut den på! Låt den därefter vila i ca 15 min (inte i folie för då fortsätter tillagningen) och tranchera sedan! Vill man köra hardcore, så kör man steken på max 100 gr. i 5 - 8 timmar i en fuktad lergryta med morötter och lök samt en skvätt vitt vin. Då kan man nästan "pilla isär den". Stekpåse är så fördelaktigt eftersom man bevarar fuktigheten samt sparar skyn, som är grym att ha till sås! Det är ungefär vad jag tänkt göra, men jag späckar steken med halva vitlöksklyftor och kör i foliepaket, man får sky så det räcker till såsen av det oxå. Har jobbat som köksmästare många år, så temperering o sånt kan jag. Timlan har jag inte provat, så det testar jag imorgon, har lite hemodlat kvar. Lergrytan sprack och har inte skaffat nogon ny, men saknar den inte mycket. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Inte idag men till lunch imorgon. Korv från Taylor & Jones på Hantverkargatan gjord på vildsvin kryddad med kantareller Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 (ändrad) Jo, jag börjar känna mig lite som FF`s plankor, (som för övrigt alltid ser läckra ut). Grabben har pratat om en tjej sen sjunde klass...han går i andra ring nu. Kom hem och visade upp henne i kväll, som "riktig" flickvän... tufft i den åldern... Frugan hade gjort lite Thai-mat, men han frågade väldigt ödmjukt, - "farsan kan vi göra vår pizza"-. Ja, man försöker att ställa upp. Ingridienserna var rätt patetiska, falukorv, champinjoner i burk, lite grönsaker, dock en bra ost. Tror det funkar...hon är fortfarande kvar... Mvh. borje222 Snälla, kalla inte din mat för patetisk! Jag hade gladerligen ätit din hemlagade pizza, för den var lagad med kärlek och omtanke till din son som stolt kom hem och presenterade sin flickvän (dessutom lät det jäkligt gott)! Detta var en av de vackraste berättelser jag läst och hört på väldigt länge! Kommer fortfarande ihåg hur min kära mor lagade hemmagjord pizza till mig och mina tonårsförälskelser för länge sedan och detta var nästa innan pizza hade kommit till sverige! Hemmalagad mat är kanske något av den finaste kärleksförklaringen man kan ge åt ngn! Jag kan nästan garantera att den här kvällen kommer din son att komma ihåg i resten av sitt liv (även om det inte håller med den nuvarande tjejen för evigt). Och det är för att du gjorde något oerhört fint för din son och hans flickvän! All the best! Ändrades November 2, 2012 av kotthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 3, 2012 Dela Inlagd November 3, 2012 En sen frukost nere på stranden.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 3, 2012 Dela Inlagd November 3, 2012 Frukost Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 3, 2012 Dela Inlagd November 3, 2012 Frukost Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Stekt ättikssill, eller? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 3, 2012 Dela Inlagd November 3, 2012 Stekt ättikssill, eller? Yes Arroi mak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd November 3, 2012 Dela Inlagd November 3, 2012 Självklart så dricker man den i byn där den tillverkas. Och enda stället med anständig Sushi är gamla Estö-thaien som numer är granne med Pizzeria Playa, värsta fyllestället här i byn. jasså en Nynäshamnare banne mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 3, 2012 Dela Inlagd November 3, 2012 Trodde att jag postat denna men kan inte hitta den så jag gör ett försök till. Idag blir det långkok, chili gjord på högrev. Nu ska den stå och puttra några timmar innan bönorna ska i. Återkommer med resultatet senare om inte kocken får i sig för mycket av matlagningsvinet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu