Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Har också testat bananblomman noBuzz, min dam gjorde en liknande rätt som din dam gjorde, det var gott som attan. great.gif

Håller med! Förvånande god.

Man tycker nästan att man borde se den rätten på exotiska thairesturanger eftersom den både är god

och har ett exotiskt och aptítligt namn.

Dela på andra sajter

Lite skrammel och kladd sedan en skön stund på altanen

post-3356-127619256413_thumb.jpg

Ädelostfylld löfbiff med en ädelostgräddcremefraisesås samt potatisgratäng

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jäkla Enis :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Nu ligger ärtorna i blöt. Skånsk senap inhandlad. Nu ska vi bara hitta lite färsk Timjan. För ikväll ska det brassas Ärtsoppa. /mvh

Vi gjorde det enklare för oss. dvs åkte ut till barnens farmor och tryckte i oss ärtsoppa och plättar med sötstark senap respektive hemkokt hallon/drottningsylt.

Till det mjölk och kallvatten.

hernekeito1.jpg

hernekeito2.jpg

Laxsidan vi egentligen hade tagit fram till idag fick vänta till i morgon och får under tiden dra in en blandning av pressad lime, citronpeppar, salt, gräslök, dill. I morgon in i ugnen under tiden man rör till en vitvinssås innehållande b la creme fraiche, persilja, dill, gräslök, dragon och vin förstås.

Till, kokt potatis.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Vi gjorde det enklare för oss. dvs åkte ut till barnens farmor och tryckte i oss ärtsoppa och plättar med sötstark senap respektive hemkokt hallon/drottningsylt.

Laxsidan vi egentligen hade tagit fram till idag fick vänta till i morgon och får under tiden dra in en blandning av pressad lime, citronpeppar, salt, gräslök, dill. I morgon in i ugnen under tiden man rör till en vitvinssås innehållande b la creme fraiche, persilja, dill, gräslök, dragon och vin förstås.

Till, kokt potatis.

Lät inte dumt . något dera

Dela på andra sajter

Hej Kim.

Hur står det till i midnattssolen? Är sonyn trasig? Lite bilder kanske...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Hej Kim.

Hur står det till i midnattssolen? Är sonyn trasig? Lite bilder kanske...

Vafalls, jag satte ju precis in ett par dagsfärska torsdagsärtsoppepics i tråden. smile.gif Men ok, det här är vad som föregick ärtsoppan... dvs dagens lekparksbesök som skapade aptiten till maten i tråden.

idag2.jpg

Skepp ohoj.

idag3.jpg

idag4.jpg

Skrev i en annan tråd att jag skulle sluta tilltala okända thaitjejer jag träffar på men idag glömde jag helt av mig och ropade på thai till en tjej med asiatiskt utseende. Och visst, jag fick svar på thai och det ledde sedan till ett längre samtal på gräsmattan mellan den tjejen och frugan. Medan jag lekte med barnen.

idag1.jpg

Annars är det bara bra, dessvärre rätt mycket jobb och lite foto. När man har varit borta så länge som 5 mån i Thailand så är det många släktingar och vänner och vänners vänner och vänners vänners bekanta som har samlat på sig behov av diverse elinstallationer. Och sånt ska ju göras efter ordinarie arbetstid, så det har varit lite ont om fotofritid en tid.

Ingen trasig Sony alltså, bara vilande. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

hernekeito1.jpg

hernekeito2.jpg

Till, kokt potatis.

glöm inte fotona :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Lite skrammel och kladd sedan en skön stund på altanen

post-3356-127619256413_thumb.jpg

Ädelostfylld löfbiff med en ädelostgräddcremefraisesås samt potatisgratäng

Mumsfillibabbagreat.gif

Kim, hemlagad ärtsoppa .....mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmums

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Men för guds skull ge barnen riktig mjölk

:ironi:

Ändrades av goli006
Dela på andra sajter

Varje torsdag serveras kanongod ärtsoppa och tunna pannkakor med rårörda lingon, vispgrädde på Big Horn i Pattaya för 145 battar.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Men för guds skull ge barnen riktig mjölk

Untitled-1.gif

Om du menar lättmjölken på bordet på min ärtsoppebild så var det nog barnens farmor som drack den, längre till höger i bildkant står en fetare variant.

Själv slutade jag nog dricka mjölk till mat redan för runt 25 år sen, sen dess är det vanligt vatten som gäller.

Ps Så här blev laxen igår, som fick vänta en dag extra pga farmors inbjudan till ärtsoppa. Och Jodå, den var riktigt god.

lax.jpg

Dela på andra sajter

För några timmar sen lyckades jag knäppa Enis på fingrarna rejält :crazy:

Nämligen potätegratäng på MAX Arlanda :drinks:

post-3290-127634046916_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3290-127634046916_thumb.jpg

555555 den va bra ombyte (snitzel)förnöjer ha det bra nu :great:

Dela på andra sajter

Inte illa där Lamai.får se om du hinner med min lunch...klar om en tio minuter - en kvart ungefär

Dela på andra sajter

Inte illa där Lamai.får se om du hinner med min lunch...klar om en tio minuter - en kvart ungefär

Är inte intresserad.

Skall genast trycka på den däringa "ta-bort-enis"knappen.

:crazy:

Dela på andra sajter

Är inte intresserad.

Skall genast trycka på den däringa "ta-bort-enis"knappen.

:crazy:

:na:

post-3356-127634230766_thumb.jpg

Korv och rotfruksgryta bidde till lunch idag med en senapscremefraise samt en liiiiten värmande absinth

/Enis

Dela på andra sajter

Såg ingenting! undra om Enis har lagt in nåt blask ännu? :whistle:

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hittad lite som blev över efter ungdomarna i huset så stekte lite färska champinjoner , lök och hackade sönder en kotlettbit och lite olika kryddor

vispade ihop en vitlöksdressing till salladen och vips fick man sig en middag

Dela på andra sajter

Ja ,nu sitter lamai däruppe i det blå och smörjer kråset,f-n vad jag är avundsjuk :diablo: Mvh Matglade Måne :friends:

Måne

Dela på andra sajter

Färsk potatis,Varmrökt Röding Från Klangehamn!!! :great:

Oj vad hungrig jag blev nu. Röding som är så förbenat gött. Det är en av dom absolut godaste fisk som finns.

Dela på andra sajter

Oj vad hungrig jag blev nu. Röding som är så förbenat gött. Det är en av dom absolut godaste fisk som finns.

anfang Du är hjärlig Välkommen att följa med ut till Rökna Öarna vid tillfälle för att hala en på typ 3-8 kg,

Vätternröding!

Tyvärr är den hotad av dessa Dårar som implenterad signalkräfta i Alsen"Askersund förbindelse med Vättern"!

Dykare har siktat Signalkräftor på 80 meters djup "smaskande på RÖDINGROM" :diablo:

Vilken miss Världens största bestånd av GROV insjöröding är på upphällningen!

Men annars Klangehamn efters Karlsborg mot Askersund har den bästa rökta fisken på kartan!!! :great:

Mvh Svampen 0.30 behövs!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...