Sam sip sam Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Kålpudding! Mums Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Sonen stod för kockandet idag så det blev chilliköttfårssås och spagetti(hans specialitet)Mycket gott. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Inför invasionen av 3 busfrön. Klar för ugnen. Färdiga! Inte många kvar efter att de glupskt satt i sig bullarna. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Grabben var sugen på hamburgare idag... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 idag blev det söndagsmiddag(lite för trött igår..) biff med kappa brynt i stekpannan o gått färdigt i ugnen, serverades med gratäng o rödvinssås... jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Grabben var sugen på hamburgare idag... Mvh. borje222 Iponerande hur du tillskurit potatisen till pommes ... måste ha tagit en evighet . /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Lite rester + Sorunda-fläsk Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Det var skillnad. Frågan är vilken som var godast, det kanske var värt priset? Tugga långsamt På den andra (billigare) osten verkar kilopriset vara utan moms, så prisskillnaden blir liiiite mindre. Momsen är väl 7%? Då blir det 1 250/kg och då stämmer slutpriset 292,50. Tänk på Sveriges matmoms på 12% så smakar det kanske bättre. Om du kollar etiketterna noga ser du att det är exakt samma sort. Och dom är exakt lika goda. Men Villa Market har hutlösa priser på det mesta. Makro har en billigare Brie åxå, men den är inte alls lika god. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Iponerande hur du tillskurit potatisen till pommes ... måste ha tagit en evighet . /Enis Grabben fick välja, köpe pommesen eller den hemmagjorda, han valde köpe. Egentligen skulle han ha stryk...eller ris som straff! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Grabben fick välja, köpe pommesen eller den hemmagjorda, han valde köpe. Egentligen skulle han ha stryk...eller ris som straff! Mvh. borje222 Det sa en kompis till mig, nähä ris äter jag inte för det fick jag så mycket när jag var liten. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Snodde ihop en höstkantarellsoppa på lunchen. Gott med ostmacka till så här i höstrusket “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Trippel Whopper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Frugans kotiao, riktigt mumsig BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Idag blev det sill o potäter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Överblivet från igår Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Kroppkakor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Kroppkakor Receptet, tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 (ändrad) Kroppkakor! 6-8 (750g) potatisar 3 äggulor 1 tsk salt 2½-3 dl vetemjöl 200g rimmat fläsk 1 gul lök 2 tsk grovstött kryddpeppar Till kokningen: 1½ tsk salt per liter vatten. Skala, koka och pressa potatisen. Blanda med ägg och salt, Låt kallna. Rör i mjölet och knåda en jämn deg. Forma till en rulle. Skär fläsket i ½ cm stora tärningar. Skala och finhacka löken. Stek fläsk och lök i het panna. Blanda i kryddpepparn. Skär potatisrullen i 3 cm tjocka skivor. Gör en fördjupning i varje skiva potatisdeg och fyll den med fläsk-lökblandningen. Forma varje skiva till en jämn lite tillplattad boll där fyllningen ligger i mitten. Sätt på en stor kastrull med vattnet och saltet. Lägg i kroppkakorna och koka dem sakta utan lock. När kroppkakorna kommit upp till ytan får de koka ytterligare 5 min. Ta upp dem och servera med smält smör/lingonsylt. Smaklig måltid!! Ändrades Oktober 30, 2012 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Pyttipanna Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Pyttipanna Same same, Första matlådan på Åratal innehöll hemlagad pytt Bellman och stekt ägg. Äter matlåda pga. att killen jag jobbar med ska behöva sitta ensam å käka. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Same same, Första matlådan på Åratal innehöll hemlagad pytt Bellman och stekt ägg. Äter matlåda pga. att killen jag jobbar med ska behöva sitta ensam å käka. Inget fel i det ,vet man vad man får Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 En av mina favoriter fixade jag i kväll,,Enkelt att fixa Fräs ner 4-5 pressade vitlökar i olja Häll ner en påse havets frukter,,stek klart blanda i spagetti...o viola..Klart,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 en god o värmande thaisoppa till kvällsmat....jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 en god o värmande thaisoppa till kvällsmat....jättegott! Och till det ? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 31, 2012 Dela Inlagd Oktober 31, 2012 Och till det ? till arbetet!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu