Jive Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Idag ska jag göra pytt på bla helstekta kotlettraden från i går så har herren vägarna förbi så Tror du det håller sej i 2 månader? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Tror du det håller sej i 2 månader? Nej men vi kan ju köra en stek i Jives ugn så får vi både stek och pytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Nej men vi kan ju köra en stek i Jives ugn så får vi både stek och pytt Sicket bra förslag! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 de där kommer att bli gott!!!!!!!! Ja vackert och säkerligen kanongott, får man chansa på att fileeerna är välhängda? Ja med tanke på din avatar, hur som... Jäkla lyllos. Det blev helt ok! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Det bidde lunch på Globen efter avslutade "walking with dinosaurs" "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Marinerad karre med råstekt potatis och löksås Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Blev bjuden på en sillunch- middag med en massa snapsar hos en polare och nu är jag full som en kastrull men jag klarade av i alla fall att ta mig hem igen. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 walking with dinau saures låter som en promenad med pappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 idag blev det detta bland annat. Det var riktigt gott . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 idag blev det detta bland annat. Det var riktigt gott . Satan i gatan - slår ju nästan Jansson. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 ibland är även en Jansson jäkligt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Mat blev det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 idag blev det detta bland annat. Det var riktigt gott . Mycket gottis där Vad var det för ställe ?? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Lindade fläskfilé med bacon, brynte på... såsade ihop en blandning av div.. bla grädde bacon och cheddar som fläskfiléerna fick gå klart i Severades med färsk pepardelle. /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Idag fyllde frugan år så det var hennes tur att laga mat. Det blev Tom Yam med svamp, kyckling och räkor. Även en thai-omelett gjordes. En soppa som jag verkligen älskar! Och är lätt att variera med olika ingridienser, (råvaror, fisk,kyckling etc.) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 lite turkslafs.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 lite turkslafs.. Haqha,det blev ingen pizza som frun bestämde gäller att visa vem som är husse vov Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 28, 2012 Dela Inlagd Oktober 28, 2012 Serverade detta till Gubben och mig ikväll. Hemlagade köttfärsbiffar med klyftpotatis, svampsås (egen plockad svamp) och lingonsylt. Nöjd gick han ut och fortsatte att jobba efter att ha druckit den obligatoriska koppen kaffe. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Mycket gottis där Vad var det för ställe ?? Detta är från hotell Langham i HKG. Visst inte om det när jag gick dit. Hade en gratis måltid som jag tänkte använda mig av. Blev glatt överraskad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 I lördags var jag och handlade på Villa Market här i Hua Hin. Sprit pålägg och andra bantningsämnen. På vägen ut slet jag till mig en Brieostbit. Jag hade en uppfattning om att det skulle landa på 1000 Baht i kassan. Den lilla söta rara flickan i kassa sa : 1.4?? Baht !!! VA Hon fick en tusing till. På väg ut kollade jag kvittot. "Brieost 451 Baht " Idag for jag till Makro (Där jag brukade köpa min ost). Kilopris 2.200 kontra 1.168 Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Jag har mumsat i mig lite vårrullar som damerna fixade till igår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 I lördags var jag och handlade på Villa Market här i Hua Hin. Sprit pålägg och andra bantningsämnen. På vägen ut slet jag till mig en Brieostbit. Jag hade en uppfattning om att det skulle landa på 1000 Baht i kassan. Den lilla söta rara flickan i kassa sa : 1.4?? Baht !!! VA Hon fick en tusing till. På väg ut kollade jag kvittot. "Brieost 451 Baht " Idag for jag till Makro (Där jag brukade köpa min ost). Kilopris 2.200 kontra 1.168 Det ska väl vara någon fördel med att bo i Sverige. Slår på appen "Matpriskollen" och ser att jag kan köpa 500 g Sunco brie för 25 kr på City Gross eller 1 kg Höng för 69 kr på Coop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 I lördags var jag och handlade på Villa Market här i Hua Hin. Sprit pålägg och andra bantningsämnen. På vägen ut slet jag till mig en Brieostbit. Jag hade en uppfattning om att det skulle landa på 1000 Baht i kassan. Den lilla söta rara flickan i kassa sa : 1.4?? Baht !!! VA Hon fick en tusing till. På väg ut kollade jag kvittot. "Brieost 451 Baht " Idag for jag till Makro (Där jag brukade köpa min ost). Kilopris 2.200 kontra 1.168 Det var skillnad. Frågan är vilken som var godast, det kanske var värt priset? Tugga långsamt På den andra (billigare) osten verkar kilopriset vara utan moms, så prisskillnaden blir liiiite mindre. Momsen är väl 7%? Då blir det 1 250/kg och då stämmer slutpriset 292,50. Tänk på Sveriges matmoms på 12% så smakar det kanske bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Kålpudding! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu