Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Önskar att jag haft FF här nu. I går bjöd svågern på något som jag tror var fläskkotlett smakade bra med lite gröna avlånga saker som var lite beska. I kväll när han kommer från jobbet tänkte jag överraska med plankstek, köpte fläskfile igår och eftersom jag inte tror han smakat plankstek förut så tror jag nog att han inte genomskådar det. Har hör och häpna 33 an pulvermos med mig hemifrån och jag tror att även det blir en god och hoppas jag positiv nyhet. Nu till frågan. FF Kan man servera det med grönpeppar sås ? sådana gula långa som ska vara med har jag redan fixat, har tomater men har inga plankor. Tror du det funkar med en skärbräda i trä och en i plast eller nåt liknande öppen för alla förslag. Nu skall vi tydligen leoleo till IKEA och kolla så jag kanske hittar nåt där.

Du måste olja plankan den ska helst vara av ek, eller något annat fiberrikt träslag..

Sen ska plankan oljas, matolja duger o brännas i ugn flera gånger.

Så att mättar plankat från trärester ungefär som en gammal skärbräda..

Sen stek inte köttet riktigt färdigt innan, det sista tousen blir färdigt i ugnen

Det går att använda pulvermos men den blir trådig o ganska smaklös.

Med grönpepparsås är ganska gott till men gör såsen riktigt tjock så att den inte rinner..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Fasen, äter du riktig mat också, trodde ett tag du levde på hamburgare å blodpudding :nyam:

Har ställt lastbilen nu och skiter i att jobba mer i år, så nu blir det riktig mat i en veckas tid. sen blir de slaffs fram till Maj =)

Dela på andra sajter

Kokt torsk i äggsås, stekt potatis å morötter samt några fiskpinnar.

uje6upyv.jpg

fan vilken snål morsa du har.lagar kalops åt sig själv o ungen får fesk.usch. :crazy:

ps. provar du ny huvudbonad för o slippa genom tullen obemärkt?

fan va kallt d är här på storlien.

Ändrades av somsak

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

fan vilken snål morsa du har.lagar kalops åt sig själv o ungen får fesk.usch. :crazy:

ps. provar du ny huvudbonad för o slippa genom tullen obemärkt?

fan va kallt d är här på storlien.

De vart aldrig nån kalopps pga social kärringen.. Så blir i helgen.. Imon blir de pannbiff :)..

Dra för gardinen när du åker förbi dom där tullsvinen... Dom e för lata för att åka efter ;)...

Och så kan du gå in och anmäla dig till pyttipanna träffen... Har satt upp dig på kanske listan för i värsta fall får jag dra dig i örat dit :crazy:

Dela på andra sajter

De vart aldrig nån kalopps pga social kärringen.. Så blir i helgen.. Imon blir de pannbiff :)..

Dra för gardinen när du åker förbi dom där tullsvinen... Dom e för lata för att åka efter :wink:...

Och så kan du gå in och anmäla dig till pyttipanna träffen... Har satt upp dig på kanske listan för i värsta fall får jag dra dig i örat dit :crazy:

gottegris,vi kan byta plats tycker jag.

får försöka hitta tråden då.men du lär inte kunna dra mig i örat när jag ätit upp allt jag har här i skafferiet innan söndag :crazy:

Dela på andra sajter

sista resan till norge detta år och skafferitömning i full gång.

post-6787-0-73519000-1351102645_thumb.jp

detta år slapp jag ej snön som jag så hatar.

på söndagkväll händer det.bullen kommer o hämtar mig från stadsgården o hittar mig själv i pattis dryga 30tim senare...

solong snow fukkin hell!

post-6787-0-49048300-1351102713_thumb.jp

post-6787-0-79360900-1351102752_thumb.jp

Dela på andra sajter

sista resan till norge detta år och skafferitömning i full gång.

post-6787-0-73519000-1351102645_thumb.jp

detta år slapp jag ej snön som jag så hatar.

på söndagkväll händer det.bullen kommer o hämtar mig från stadsgården o hittar mig själv i pattis dryga 30tim senare...

solong snow fukkin hell!

post-6787-0-49048300-1351102713_thumb.jp

post-6787-0-79360900-1351102752_thumb.jp

Ja ät ordentligt så du orkar med kättingarna i morgon

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Ja ät ordentligt så du orkar med kättingarna i morgon

usch ja.tror jag ringer vegvesenet istället o ber dom salta o ploga.alternativt om dom har vägarna förbi så kunde dom dra upp mig. :24:

Dela på andra sajter

Nötfärsbiffar med kapris..biffarna goda som fan ,,men såsen blev totalsågad för mycket dijoon senap ,,men men.. :mda: ..lärdom

post-7060-0-98173400-1351107375.jpg

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

uvuzeqa6.jpgIdag blev det fläskfilé med penängcurry

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Restmat ifrån gårdagen dock med nyfräst bacon, lokalt som vanligt (Sorunda)

post-6790-0-41981800-1351109972_thumb.jp

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Dela på andra sajter

Frukost..eve7esun.jpg

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Pulvermos till Thailand herre jävlar säger jag + lite till som jag inte säger

Ja fy tusan, när det finns äkta ris ... :)

Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har inte fått i mig någonting ännu.

Men det kan nog bli en baguett lite senare.eller två.

Dela på andra sajter

Yam :heat:

mm Jam jam ... Jag gillar

mvh

Dela på andra sajter

mm Jam jam ... Jag gillar

mvh

Jag med stavning ang thaimat :bag::thumbsup:

,

Hej.

Tror din staving är minst lika rätt som min och din stavning är den man ser oftast.

Gillar verkligen Yam/Jam!

mvh

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...