Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Börjar med den viktigaste ingrediensen:

post-6790-0-05128300-1351035317_thumb.jp

Forsätter med nästa:

post-6790-0-34139500-1351035363_thumb.jp

Efter en långsam stekning:

post-6790-0-58614800-1351035399_thumb.jp

Samtidigt som blandar ner en massa dill i det som stuvas.

post-6790-0-37972700-1351035436_thumb.jp

Så blir resultatet detta:

post-6790-0-83465400-1351035473_thumb.jp

Som alltid lika gott.

Fy f*n, nu halkade jag på snålvattnet igen. :nyam:

Jag som tänkt ta med isterband ner denna resa, men glömde det ..... igen :ledsen:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu hamnar jag väl på 33:ans svarta lista :crazy:

asu5uneg.jpg

För att reta den gode 33:an än mer så tycker jag om att äta potatis till bruna bönor och än bättre om det är färskpotatis så man kan ha skalet kvar på dom :giggle:

Dela på andra sajter

Synd att förstöra Goa bönera med potatis :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

CUT...

För att reta den gode 33:an än mer så tycker jag om att äta potatis till bruna bönor och än bättre om det är färskpotatis så man kan ha skalet kvar på dom :giggle:

Kan nog bara hålla med 33:an här, potatis till bruna (eller vita) bönor är som att äta potatis till ris, dvs kaka-på-kaka. Men var och en blir ju salig på sitt sätt. :y2:

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Glömde bilden på gårdagens baguette.

Det blev en med någon typ av laxröra.

Bilder kommer säkert in vid 8-tiden

Dela på andra sajter

Kan nog bara hålla med 33:an här, potatis till bruna (eller vita) bönor är som att äta potatis till ris, dvs kaka-på-kaka. Men var och en blir ju salig på sitt sätt. :y2:

Mvh

BBJ

Vita bönor till stekt potatis, bacon och ägg är ju min favoritfrukost :)

Dela på andra sajter

Glömde bilden på gårdagens baguette.

Det blev en med någon typ av laxröra.

Bilder kommer säkert in vid 8-tiden

Är det inte dags att återuppliva din gamla matlagningstråd? Alltid finns det väl nån som behöver lära sig hur man trär av plasten från en köpe-baguette :crazy:

Dela på andra sajter

Har aldrig hört nån förut som äter bruna bönor med fläsk utan potatis, kanske är geografiskt betingat, samtidigt har jag svårt för hur man kan ha lingon till saltsillen.

mvh walle

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är det inte dags att återuppliva din gamla matlagningstråd? Alltid finns det väl nån som behöver lära sig hur man trär av plasten från en köpe-baguette :crazy:

Aha, som jag befarade.

Ni har alltså köpt på er en massa baguetter och sliter med att öppna dessa.

Plast är varken nyttigt eller gott. Och som den vänliga människa med ett stort hjälpande hjärta så kanske jag fixar en tråd för denna avancerade konst som kallas "att förbereda intag av baguette".

MVH

Er vän i nöden

Dela på andra sajter

Aha, som jag befarade.

Ni har alltså köpt på er en massa baguetter och sliter med att öppna dessa.

Plast är varken nyttigt eller gott. Och som den vänliga människa med ett stort hjälpande hjärta så kanske jag fixar en tråd för denna avancerade konst som kallas "att förbereda intag av baguette".

MVH

Er vän i nöden

Hoppas det ingår hur man öppnar en baguette med en hand,måste ju pilla navelludd med den andra.

Måne

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har aldrig hört nån förut som äter bruna bönor med fläsk utan potatis, kanske är geografiskt betingat, samtidigt har jag svårt för hur man kan ha lingon till saltsillen.

mvh walle

Det finns inga rätt eller fel, eller vet någon hur gott smakar. Man kan uttrycka sig som "att jag tycker det är godare med eller utan" men inte att det är godare. Kul att människor tycker olika och själv tycker jag det är kul att både se och prova olika varianter, men det är ju jag det... :)

Dela på andra sajter

Önskar att jag haft FF här nu. I går bjöd svågern på något som jag tror var fläskkotlett smakade bra med lite gröna avlånga saker som var lite beska. I kväll när han kommer från jobbet tänkte jag överraska med plankstek, köpte fläskfile igår och eftersom jag inte tror han smakat plankstek förut så tror jag nog att han inte genomskådar det. Har hör och häpna 33 an pulvermos med mig hemifrån och jag tror att även det blir en god och hoppas jag positiv nyhet. Nu till frågan. FF Kan man servera det med grönpeppar sås ? sådana gula långa som ska vara med har jag redan fixat, har tomater men har inga plankor. Tror du det funkar med en skärbräda i trä och en i plast eller nåt liknande öppen för alla förslag. Nu skall vi tydligen leoleo till IKEA och kolla så jag kanske hittar nåt där.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Önskar att jag haft FF här nu. I går bjöd svågern på något som jag tror var fläskkotlett smakade bra med lite gröna avlånga saker som var lite beska. I kväll när han kommer från jobbet tänkte jag överraska med plankstek, köpte fläskfile igår och eftersom jag inte tror han smakat plankstek förut så tror jag nog att han inte genomskådar det. Har hör och häpna 33 an pulvermos med mig hemifrån och jag tror att även det blir en god och hoppas jag positiv nyhet. Nu till frågan. FF Kan man servera det med grönpeppar sås ? sådana gula långa som ska vara med har jag redan fixat, har tomater men har inga plankor. Tror du det funkar med en skärbräda i trä och en i plast eller nåt liknande öppen för alla förslag. Nu skall vi tydligen leoleo till IKEA och kolla så jag kanske hittar nåt där.

Jag har käkat "plankstek" på vanlig tallrik och det smakade bra det också :thumbsup:

Dela på andra sajter

Frukost till "Gubben" ?? :nyam:

post-9833-0-28131200-1351070668_thumb.jp

Undrar om det duger till en kräsen gubbe? ???? ???

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Idag hade dom detta på menyn.

Och det är buffe så jag kan äta så mkt jag vill.(å de gör jag..Blev en påfyllning på detta)

Så nu blir det soffan ett tag och jäsa.

post-6510-0-10855400-1351074511_thumb.jp

Veteran

Dela på andra sajter

Käkat en korv med bröd, senap och ketchup a 15 bath gick ned med lätthet men blev inte direkt mätt så jag käkade även lax med nån sorts senapsås och grönsaker och det smakade faktiskt riktigt bra efter det gick vi en vända i varuhuset men köpte inget förutom ett dockhus till dottern, var lite sugen på ett kräftpaket a 600 bath men frugan tyckte det var för dyrt.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Pulvermos till Thailand herre jävlar säger jag + lite till som jag inte säger

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Jag väntar tills gumman kommer hem från jobbet.Hon är Över Furer i köket.Annars blir det bara korv och makaroner,det enda jag duger till att laga! :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Idag blev det stekt falukorv med KOKT potatis och ägg,måste ju variera mig.Till det som vanligt ett glas minimjölk.

Måne

Dela på andra sajter

Kokt torsk i äggsås, stekt potatis å morötter samt några fiskpinnar.

uje6upyv.jpg

Fasen, äter du riktig mat också, trodde ett tag du levde på hamburgare å blodpudding :nyam:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...