ellim63 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 idag bjöds det på moo phat prick bai kaprao,ingen köpefärs utan handhackat fläskkött mycket godare tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Så va det dax för mäster kocken att laga middag efter bobbet Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 fin potatis behöver inte skalas! håller med phitsanulok att det är gott med potatis till fläsk o bruna bönor. All potatis ska skalas som jag äter punkt slut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 fin potatis behöver inte skalas! håller med phitsanulok att det är gott med potatis till fläsk o bruna bönor. Brukar du ha potatis till ärtsoppan också ? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 All potatis ska skalas som jag äter punkt slut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Brukar du ha potatis till ärtsoppan också ? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 nu tycker jag du är lite gnällig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Det är vad jag tycker ,jag tycker det är äckligt med potatisskal det ser skitigt ut ,får jag tycka det ,potatis till bruna bönor förstår jag inte heller vitsen med ,bruna bönor är så billigt så det behövs inte drygas ut med potatis ,det är min.åsikt ni andra får naturligtvis tycka och äta vad ni vill Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Det är vad jag tycker ,jag tycker det är äckligt med potatisskal det ser skitigt ut ,får jag tycka det ,potatis till bruna bönor förstår jag inte heller vitsen med ,bruna bönor är så billigt så det behövs inte drygas ut med potatis ,det är min.åsikt ni andra får naturligtvis tycka och äta vad ni vill Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 nja nu kan man ju äta potatis för att det är gott och inte av snålhet, men gränsen går defenitivt vid oskalad potatis, men ärtsoppa och potatis kanske ska testas. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Det är vad jag tycker ,jag tycker det är äckligt med potatisskal det ser skitigt ut , Gäller det färskpotatis också ? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Gäller det färskpotatis också ? jag skalar i af färskpotatisen (i en sån där man vevar runt) mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Gäller det färskpotatis också ? Pratar vi RIKTIG färsk potatis, inte den där som legat i affären i flera veckor... Räcker då att sköljas hårt, då försvinner den lilla hinna som är... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Mors recept på levergryta har omvänt många leverhatare. Nakdelen är väl att det blir mindre antal älglevrar till mig i jaktlaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Gäller det färskpotatis också ? Japp då tar jag fram min potatisskalaremaskin he he:rolleyes: Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Idag var det Söndag, dags för lite matlådor, och mat åt grabben. Så det fick bli en pastagratäng. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Ssv. så består jaktlaget av gormet'läppar och superkockar. Som ett litet bevis på detta ser vi här en bild på ``smågodiset´´som serverades varje eftermiddag.. Här ser vi om jag inte missminner mej - Gåslever, Renstek, Ankbröst, rökt/gravad Lax, rökta musslor. Jag kommer inte ihåg namnet på alla marmelader (typ Kvitten) och specialostar som serverades. Jaja en enkel förrätt i jaktkojan: http:// Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Närbild http:// Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 (ändrad) Pratar vi RIKTIG färsk potatis, inte den där som legat i affären i flera veckor... Räcker då att sköljas hårt, då försvinner den lilla hinna som är... Mvh. borje222 Jag menar riktig färskpotatis som är upptagen på morron, den där som ligger i stora kartonger på köpehusen är inte färsk. Till midsommarn brukar vi odla potatis i hink, som vi tar med ut till kusten, slår av jorden sköljer pluggen å vips ner i kokande vatten, färskare går inte att få Ska se om jag hittar nån bild på dessa här har den med snyggast naglar fått den uppgiften att slå av jorden från pluggen Ändrades Oktober 21, 2012 av husse Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 @Odin, Odin är du med i Noppes och Kungens Jaktlag? "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Jag menar riktig färskpotatis som är upptagen på morron, den där som ligger i stora kartonger på köpehusen är inte färsk. Till midsommarn brukar vi odla potatis i hink, som vi tar med ut till kusten, slår av jorden sköljer pluggen å vips ner i kokande vatten, färskare går inte att få Ska se om jag hittar nån bild på dessa här har den med snyggast naglar fått den uppgiften att slå av jorden från pluggen Var tusan är potäterna, ser bara en urringning.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 @Odin, Odin är du med i Noppes och Kungens Jaktlag? Nej MEN ssv. det är människor som prioriterar god mat, Älgjaktveckans mat ligger budgeterad till Ca. 25 000. Och till det kommer även dom yppersta drycker. Och by the way: Jag har jagat med Kungen (gått som hundförare) å vi äter och dricker bättre... hihi Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 @Odin, Odin är du med i Noppes och Kungens Jaktlag? Deras jaktlag jagar väl bara "rävar"... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Nej MEN ssv. det är människor som prioriterar god mat, Älgjaktveckans mat ligger budgeterad till Ca. 25 000. Och till det kommer även dom yppersta drycker. Och by the way: Jag har jagat med Kungen (gått som hundförare) å vi äter och dricker bättre... hihi Vad står ssv för??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 All potatis ska skalas som jag äter punkt slut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 uschdå,alla vitaminer sitter ju i skalen.utan skalen blir d ju som prinskorv utan skinn o sånt går ju fan inte äta memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Vad står ssv för??? som sagt var Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 som sagt var Ahhhh, fick fan inte ihop vad det skulle vara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Deras jaktlag jagar väl bara "rävar"... Mvh. borje222 Kanske de äter på svartaräfven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu