Mr Ning Ning Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Sitter just nu och njuter av en Anton Berg med Cognacsmak. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 (ändrad) Ja idag blev det festmåltid! Ingredienserna är framme! Nä. jag kommer inte att trycka i mig 2,4 kg. oxfilé! Fram med redskapen! Tournedon inlindar med restaurangbacon! Kryddad klyftpotatis. Nu är såsen på G! Nu händer det grejer! Snyggt grillmönster! Klyftpotatis med baconstrips in i ugnen! Voiala!!. Baconlindad tournedo av Herefordfilé med klyftpotatis och svampsås!!...... Fan va mätt jag é nu!!!!!!!!!!!!!!!! du har väl kollat så det inte är färgad fläskfile du fått Skämt och sido, hur fan kan man ge sig till att färga fläskfile och sälja vidare mvh walle Ändrades Oktober 21, 2012 av phitsanulok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Jag har äntligen fått en leverans av detta kött. Bäst att ta sig en stänkare innan man bestämmer sig vad man ska göra. Nu har jag bestämt mig och börjar med att fräsa upp lite bacon. Sen blir det lök i stekpannan. Till sist champinjoner. Vad hände nu ? Såja, ordningen återställd. Nu äntligen dags för att steka renskaven, ett paket i taget. Sen är det bara att blanda ihop allting och vräka på med grädde, i mängder. Sen låter man grädden långsamt puttra in och nu tycker jag att det ser ut att ha puttrat färdigt. Servérades med pressad potatis, lingonsylt och ett gott rödvin till. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Idag blev det lite riktig mat för min del mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 du har väl kollat så det inte är färgad fläskfile du fått Skämt och sido, hur fan kan man ge sig till att färga fläskfile och sälja vidare mvh walle Håller med! Det är ren jävla skandal! Å inte nog med det, man riskerar folks hälsa! Tänk om man steker den blodig som många vill ha nötkött, då finns det ju en stor risk för salmonella och andra sjukdomar! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Har fastnat för den färska pepparn som man hittar i "thaiaffärerna". Gott i allt möjligt idag tog den en vanlig köttfärssås till nya höjder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Idag blev det lite riktig mat för min del mvh walle Vad gjorde potatisen där Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Tja har kört igång med en andra fast period igen så det blir juice, te buljong i en vecka. Tappat 16 kg sedan jag började bantningen för 10 veckor sedan. Motionen joggar 6- 10 km per dag + en promenad på 10 km. Satsar på att gå ner 25 kg totalt till Februari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Tja har kört igång med en andra fast period igen så det blir juice, te buljong i en vecka. Tappat 16 kg sedan jag började bantningen för 10 veckor sedan. Motionen joggar 6- 10 km per dag + en promenad på 10 km. Satsar på att gå ner 25 kg totalt till Februari. Halleluja då försvinner du !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Vad gjorde potatisen där Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 jahadu vad ska man ha om inte potatis till fläsk och bruna bönor, tips mottages tacksamt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 (ändrad) Min diet innehåller även sånt här. Näring och vitaminer undviker jag helt och hållet. En halva lämnade jag. Blir fan illamående av allt för många. Ändrades Oktober 21, 2012 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Tja har kört igång med en andra fast period igen så det blir juice, te buljong i en vecka. Tappat 16 kg sedan jag började bantningen för 10 veckor sedan. Motionen joggar 6- 10 km per dag + en promenad på 10 km. Satsar på att gå ner 25 kg totalt till Februari. Äh, kör med min diet. Noll träning och bara en massa skräpmat. Från 84kg till 72kg på ungefär samma tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Jag har äntligen fått en leverans av detta kött. Bäst att ta sig en stänkare innan man bestämmer sig vad man ska göra. Nu har jag bestämt mig och börjar med att fräsa upp lite bacon. Sen blir det lök i stekpannan. Till sist champinjoner. Vad hände nu ? Såja, ordningen återställd. Nu äntligen dags för att steka renskaven, ett paket i taget. Sen är det bara att blanda ihop allting och vräka på med grädde, i mängder. Sen låter man grädden långsamt puttra in och nu tycker jag att det ser ut att ha puttrat färdigt. Servérades med pressad potatis, lingonsylt och ett gott rödvin till. Fritz.. Renskaven var dessutom av rätt märke. Fan så gött det är med renskav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 jahadu vad ska man ha om inte potatis till fläsk och bruna bönor, tips mottages tacksamt Endast fläsk och bruna bönor tills man blir mätt ,Varsågod för tipset he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 ja det går ju det oxå, men jag grävde upp lite potatis för att se den fortfarande var ätbar efter allt regn och den funkade bra. Jag äter mkt potatis, såpass att man kanske kallas soffpotatis emellanåt, lis är inget för mig. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 FFF bjöd på potatisgratäng med kassler, helt okey gratäng.. Men vad tusan FF äter grönsaker som är toppat med lite parmasanost.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 ja det går ju det oxå, men jag grävde upp lite potatis för att se den fortfarande var ätbar efter allt regn och den funkade bra. Jag äter mkt potatis, såpass att man kanske kallas soffpotatis emellanåt, lis är inget för mig. mvh walle Mycket potatis? Jag säger bara en sak...FF, han äter mycket potatis han. Tre små stackar är bara "blaha"! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Mycket potatis? Jag säger bara en sak...FF, han äter mycket potatis han. Tre små stackar är bara "blaha"! haha ja men han ser ut att vara lite klent byggd så han försöker nog komma ikapp kroppsmässigt. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 ja det går ju det oxå, men jag grävde upp lite potatis för att se den fortfarande var ätbar efter allt regn och den funkade bra. Jag äter mkt potatis, såpass att man kanske kallas soffpotatis emellanåt, lis är inget för mig. mvh walle Ja lis passar inte till svenska husmanskosten är bara lata kockar som serverar lis som inte ids skala potatis Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Ja lis passar inte till svenska husmanskosten är bara lata kockar som serverar lis som inte ids skala potatis Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 bra där 33 an, säger som min gamla far sa när han såg att folk åt med skalen kvar: citat; hoppas aldrig jag blir så fattig att jag måste äta skalen. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Ja lis passar inte till svenska husmanskosten är bara lata kockar som serverar lis som inte ids skala potatis Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 fin potatis behöver inte skalas! håller med phitsanulok att det är gott med potatis till fläsk o bruna bönor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 (ändrad) fin potatis behöver inte skalas! håller med phitsanulok att det är gott med potatis till fläsk o bruna bönor. Angående bruna bönor så kom det 1 gubbe till i bastun igår och han skulle äta just det! Det blev att slå ihop våra middagar,själv höll jag med ungsgrillad kyckling,ris och rosepepparsås men bruna bönorna med falukorv och potatis var nog godare då man inte ätit det minst 2 år. Det blir att köpa det på måndag och njuta av det till middag. Ändrades Oktober 21, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Kafé kungstornet Gammal inredning från jag vet inte när minst 50tals tror jag. Köttbullasmacka blev det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Angående bruna bönor så kom det 1 gubbe till i bastun igår och han skulle äta just det! Det blev att slå ihop våra middagar,själv höll jag med ungsgrillad kyckling,ris och rosepepparsås men bruna bönorna med falukorv och potatis var nog godare då man inte ätit det minst 2 år. Det blir att köpa det på måndag och njuta av det till middag. Med tanke på att det åts bönor i sällskapet, kan det inte vara en "riktig" bastuklubb du besökte...blev tite orolig till en början... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Oktober 21, 2012 Dela Inlagd Oktober 21, 2012 Vart kebab med bröd. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu