Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej på dig, kan du förklara för mig vad massaman är för något, hittar ingen vettig översättning på det.

mvh walle

En curryrätt, serveras ofta med potatis i.

Finns att köpa som färdig curryblandning. Ska man blanda den själv är det en mängd kryddor i..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tjejen jobbar så det fick bli en Kebabpizza med ett gott glas rött till

post-3404-0-57882100-1350226602_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

söndagsmidda från laxå.extra fefferonis ville jag ha och fick det.knappt så d smaka annat hehe.

rulle e bra för då kan man slå ihop både arbetstid o lunch.

post-6787-0-45007000-1350226594_thumb.jp

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

Köpte hem mat.

Jag åt pizza fr pizza company.

Frun seafood från night market.

Sonen kyckling o ris.

Ja, kan man inte komma överens så kan man inte!!! ;)

Frun tittade nu och frågade varför jag tar kort när vi ätit upp hälften, men jag var ju så jäkla hungrig.

Sen är ju inte folket här på MPR så jäkla känsliga heller eller? ;)

Ändrades av PeterA
Dela på andra sajter

Frugan jobbar och flickan är i stan.

Men kan Enis och Börje så kan väl jag.

Hittade en burk ravioli i skafferiet. Körde skiten fem min i mikron. Ingen smak alls, kan det bero på att datumet gick ut 2009?

Dela på andra sajter

Snodde ihop en Tom Yum-soppa med lax och därtill lite ris!!! Ingredienser mestadels från lokala asiatbutiken f.u. laxen som kom från Coop.

Mitt stora bekymmer är att (eftersom jag lever själv i Sverige) jag har svårt att laga mat annat än till ett helt kompani.

Det blev en matlådor till mig själv, X:et och vuxna sonen.

Dela på andra sajter

Det här är kärlek till magen..

post-5021-0-43032100-1350227206_thumb.jp

Så nu är FF mätt o glad..PS Enis (finns lite lingon till vänster)o spillt lite till höger..

post-5021-0-59386800-1350227461_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har googlat med men jag blir inte klok på detta ordet, eller är det så enkelt att det är en currysort som heter massaman(vilket jag betvivlar)

mvh walle

En curryblandning som är vanligast i södra delen av landet. Det vanligaste är en gryta "Gaeng Massaman" som de har potatis i men serverar med ris.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lite indiskinspirerat..

Kyckling grädde färsk vanilj morot lök tomat till dom yngre och sen färdig curryblandning, chili, koriander, spiskummin, senapspulver, gurkmeja till dom vuxna.. Nersköljt med en kall guld..

ygumara6.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Så nu är FF mätt o glad..PS Enis (finns lite lingon till vänster)o spillt lite till höger..

FF

är det brända kåldolmar ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

är det brända kåldolmar ???

Äh ska vara lite färg på dom

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Kycklingfilé och pommes och en trocadero

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

@,

kåldolmar. gud då gott.

Hur lång är din binikemask?

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Efter att stått i köket i nästan två dar och kokat mat, kunde man ju tro att det skulle finnas något i kylen...

Men icke sa nicke...Tydligen hade grabben och hans kompisar haft matkalas i går natt!

Tror man får sätta lås på kylen...

Så det fick bli den lokale femton minuter en kvart.

post-7126-0-34797200-1350231833_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

De va Lynns tur att fixa käk i helgen.

lördagen blev det 2 vienerkorvar med bröd = knasmat sen blev jag sur å hungrig, så en påse kantareller åkte på i stekpannan, direkt från frysen, och stekt skärgårdslimpa med skarpad vitlök i botten, så blev det lite kvällsmat till slut.

idag väntade jag inte till det var dags för käk, bara å fixa själv, öppnade en pava rötjut, gammalt, från 2005, fick väl lufta sig en stund, sen hälde jag bort ättikan, hittade en annan flaska i vinstället, med skruvkork, öppna å lufta, joodå, den gick att dricka.

post-5552-0-89951800-1350232730_thumb.jp

Jaja dricka vin, blir man inte mätt på, hittade en förpackning med gasmörad ryggfile i kylen

post-5552-0-21723800-1350232800_thumb.jp

undrar vad fö5r gas dom använder då?

Marinerad i lite fillipinsk saneringsvätska några minuter, innen den åker i stekpannan

post-5552-0-00244800-1350232867_thumb.jp

ser helt otroligt gott ut, å de va de också

post-5552-0-11446400-1350232936_thumb.jp

slutligen en bild från vår färska chilli odling, ser bra ut, tycker jag

post-5552-0-96360500-1350232961_thumb.jp

ja vad var det mer jag skulle skriva??? minnet är bra men kort

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Hej jag tog inga bilder på blodpuddingen ,den är sig lik sen jag minns den 1956, men den var ok med stekt fläsk/ Stefan Täby

Dela på andra sajter

Hej jag tog inga bilder på blodpuddingen ,den är sig lik sen jag minns den 1956, men den var ok med stekt fläsk/ Stefan Täby

kanske dags att köpa ny blodpudding, lät som datumet gått ut :crazy:

mvh walle

Dela på andra sajter

kanske dags att köpa ny blodpudding, lät som datumet gått ut :crazy:

mvh walle

Jo den var ok, packad den 1/10 2012, bäst före 30/11 2012 det stod så på förpackningen i alla fall, jo lite krav har jag i alla fall men tack för tipset/Stefan

Dela på andra sajter

kvällis,så man kommer i badbyxorna.åker ju om två veckor. :yahoo:

post-6787-0-59389200-1350238664_thumb.jp

nja,räcker nog inte.kärringa fick ett skrattanfall utan dess like då jag råkade ha webcamen riktad mot magen av misstag. :bag:

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

He he Det blev blodpudding för mig oxå.Bilder överflödiga.Den såg likadan ut som 1969! :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

FF

F*n nu måste jag bara hålla med de som tidigare kommenterat dina portioner, denna var ju också¨gigantisk :thumbsup:

Jag har också en förkärlek för stora portioner, men här ligger jag helt klart i lä :respect:

Men sen måste jag klaga lite också, nu vart ju JAG också sugen på kåldolmar :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

till söndagsmiddag blev det lammfilé med rödvinsås mandelpotatis o smörstekta kantareller ett glas italienskt rödvin dracks till ...till efterrätt äpplepaj på nytt sätt för min del: blanda mjöl o socker o hyvla smör över, det var inte sista gången mycket gott. en liten konjak ackompanjerade den alldeles utmärkt!!

post-6750-0-41655500-1350243044_thumb.jp

post-6750-0-46949200-1350243060_thumb.jp

post-6750-0-25813700-1350243078_thumb.jp

post-6750-0-59632100-1350243093_thumb.jp

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...