borje222 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 En halvtimmes vargtuggad småhund är fin på grillen:) Till skillnad mot en som som dig, har bla. jag käkat hund. I mitt fall Filippinerna på 80-talet. När du fått hår på pungen, kan du lägga in nästa innlägg...så det lär väl dröja... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Kokar man salsa blir det Chutney! Ok, det är att märka ord, men salsa för mig är rårörda grönsaker och kryddor. Mvh Amja Salsa betyder sås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Till skillnad mot en som som dig, har bla. jag käkat hund. I mitt fall Filippinerna på 80-talet. När du fått hår på pungen, kan du lägga in nästa innlägg...så det lär väl dröja... Mvh. borje222 Men fan vad det kan klia om man väl rakat sig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Salsa betyder sås. På spanska ,con salsa pimienta = Med pepparsås Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Kanske är fel tråd, men idag bokade jag Eckerölinjens viltbord, den 10/11, Sittningen från Åland, 13.30 (tror jag). Vore kul om man träffar någon fler "matglad" MPR:are Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Kan väl tillägga att jag tänkte betala inne på båten för bordet, ( även om ett bord är bokat ),då har man möjlighet att bestämma platser, utifrån hur många man blir... Vi blir fyra, min mor, mina två barn och lilla jag... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Låter inte helt omöjligt Borje, de låter i själva verket jävligt bra.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Kanske är fel tråd, men idag bokade jag Eckerölinjens viltbord, den 10/11, Sittningen från Åland, 13.30 (tror jag). Vore kul om man träffar någon fler "matglad" MPR:are Mvh. borje222 Bra mat där, men vi åker den andra resan helgen före, så det får räcka Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Väldigt sugen på viltbord låter smarrigt man får se hur kalendern uppdagar sig är det övernattning eller bara dagstur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 På spanska ,con salsa pimienta = Med pepparsås Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Sist jag gick i skolan betydde "Con" med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Sist jag gick i skolan betydde "Con" med. Det är jo vad han skriver MED pepparsås Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Det är jo vad han skriver MED pepparsås Du ser, är nog lite tankad men tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 (ändrad) Kanske är fel tråd, men idag bokade jag Eckerölinjens viltbord, den 10/11, Sittningen från Åland, 13.30 (tror jag). Vore kul om man träffar någon fler "matglad" MPR:are Mvh. borje222 Kom precis hem efter en viltbordstur med Eckerö färjan. Viltkoma har jag nu, orkar knappt läsa på MPR Du kommer nog inte att bli besviken. Tyvärr blev det inga kort denna gång men bara en sådan sak som Västerbottenostsås, kantarellnågonting, hjort, vildsvin, älg, vildand, och kalvkött förståss rökt hälleflundra, rökt röding, mm, mm, mm Glömde kalvlevergryta Och det bästa av allt........Det var gratis ! tack Ahlsell Ändrades Oktober 12, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Väldigt sugen på viltbord låter smarrigt man får se hur kalendern uppdagar sig är det övernattning eller bara dagstur Vi tar enbart en dagstur, åker buss, men finns även bra med bilparkeringar. Och vill man kan man ta bilen över för några timmar och titta på en underbar ö! Nästan gratis nu på hösten! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Kom precis hem efter en viltbordstur med Eckerö färjan. Viltkoma har jag nu, orkar knappt läsa på MPR Du kommer nog inte att bli besviken. Tyvärr blev det inga kort denna gång men bara en sådan sak som Västerbottenostsås, kantarellnågonting, hjort, vildsvin, älg, vildand, rökt hälleflundra, rökt röding, mm, mm, mm Varför ringde du inte... Snyft... ville åxå vara med ju... men vad är väl en bal på slottet... hehehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Nästa söndag den 21:a åker vi med Viking Cinderella och ska äta skaldjursbuffé kl 18:00 Häng på “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Låter inte helt omöjligt Borje, de låter i själva verket jävligt bra.. Ja det låter mkt bra jag är på Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Nästa söndag den 21:a åker vi med Viking Cinderella och ska äta skaldjursbuffé kl 18:00 Häng på Jobbar Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Idag tänkte jag flörta lite med Gorocco, blev lite nybakade vete-tortillia med älgfärs och, stekta kantareller. Serverades med en nykokt tomatsalsa, och gräddfil. Mvh. borje222 du flörtar med mej också kan jag säga, det ser jävligt gott ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 fredagsmys med dom 2 jag älskar mest ... tända en brasa, lite skaldjur,vitlöksbröd, avokado o ett torrt vitt vin...fantastiskt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Ikväll vart det vitlöksfylld lammentrecote med hemmagjorda pommesfrites och lite sallad. Först få det lite rumstempereat Mina färdiggjorda hemskuran frittar som har legat i frysen Lite gott rödvin imellan billigt men bra! Riktigt smör ska man steka i Förstekning innan det sätts i ugnen i ~15 minuter Friteras samtidigt som köttet är i ugnen Frittarna färdiga, gott men ack så onyttigt Mätt och belåten .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Hemmagjord Pizza är alltid bäst!! "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Ikväll vart det vitlöksfylld lammentrecote med hemmagjorda pommesfrites och lite sallad. Först få det lite rumstempereat Mina färdiggjorda hemskuran frittar som har legat i frysen Lite gott rödvin imellan billigt men bra! Riktigt smör ska man steka i Förstekning innan det sätts i ugnen i ~15 minuter Friteras samtidigt som köttet är i ugnen Frittarna färdiga, gott men ack så onyttigt Mätt och belåten .... ser jättegott ut men kanske en liten sås som balanserar upp alla kalorierna..typ en bea eller rödvinsås kanske... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 (ändrad) Ikväll vart det vitlöksfylld lammentrecote med hemmagjorda pommesfrites och lite sallad. Först få det lite rumstempereat Mina färdiggjorda hemskuran frittar som har legat i frysen Lite gott rödvin imellan billigt men bra! Riktigt smör ska man steka i Förstekning innan det sätts i ugnen i ~15 minuter Friteras samtidigt som köttet är i ugnen Frittarna färdiga, gott men ack så onyttigt Mätt och belåten .... Det såg gött ut! Framförallt lammet, Men dina pommes kan nog bli lite bättre, Observera att det är inget klagomål, utan lite tipps från någon som varit Köksmästtare i många år. !, Fryst potatis är aldrig bra, när du fryser spränger iskristallerna sönder texturen och den får du aldrig tillbaka. 2 Ta gammalpotatis (inte färskpotatis) och skär upp i klyftor eller hur du nu vill ha det. 3.Lägg i vatten typ en timme 4. Häll av och torka bort vattnet, 5 du har ju fritös och hoppas det finns termometer Stoppa i SMÅ omgångar och se till att temperaturen aldrig går under 165 Alltså, ingen förfritering, utan på direkt! Då får du krispiga pommes utan en massa fett. Kommer säkert fler experter som skriver, men 20 år i branchen med 12 som köksmästare anser jag att jag vet vad jag pratar om. Mvh Amja PS Kanske ska förklara lite. När du skär och fryser Potatis, så spränger iskristallerna sönder rexturen i potatis samma med dom flesta rotsaker. När du sedan tinar dom och friterar, blir det som att stoppa ner en tvättsvamp i oljan, suger i sig allt den kan, Bättre att göra på mitt föreslagna sätt.. Det här är definitivt inte menat som någon kritik! Bara ett välmenat tips. D.S Ändrades Oktober 13, 2012 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 (ändrad) Det såg gött ut! Framförallt lammet, Men dina pommes kan nog bli lite bättre, Observera att det är inget klagomål, utan lite tipps från någon som varit Köksmästtare i många år. !, Fryst potatis är aldrig bra, när du fryser spränger iskristallerna sönder texturen och den får du aldrig tillbaka. 2 Ta gammalpotatis (inte färskpotatis) och skär upp i klyftor eller hur du nu vill ha det. 3.Lägg i vatten typ en timme 4. Häll av och torka bort vattnet, 5 du har ju fritös och hoppas det finns termometer Stoppa i SMÅ omgångar och se till att temperaturen aldrig går under 165 Alltså, ingen förfritering, utan på direkt! Då får du krispiga pommes utan en massa fett. Kommer säkert fler experter som skriver, men 20 år i branchen med 12 som köksmästare anser jag att jag vet vad jag pratar om. Mvh Amja PS Kanske ska förklara lite. När du skär och fryser Potatis, så spränger iskristallerna sönder rexturen i potatis samma med dom flesta rotsaker. När du sedan tinar dom och friterar, blir det som att stoppa ner en tvättsvamp i oljan, suger i sig allt den kan, Bättre att göra på mitt föreslagna sätt.. Det här är definitivt inte menat som någon kritik! Bara ett välmenat tips. D.S Tackar för tipset! Brukar förfritera en stor laddning och ha i frysen, gillar inte köpta pommes så värst mycket. Vill ha dem rätt grova. Men det ska jag verkligen prova. Har läst på något ställe att man kan förkoka i vatten jättekort tid innan man friterar dem? Ändrades Oktober 13, 2012 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu